BIOPALIWA.doc

(17368 KB) Pobierz



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marta Małyszka

Regina Nowak

Ekotechnologia

semestr VI

 

Produkcja biopaliw

 

 

Oferujemy:

·  biodiesel

·  bioetanol

·  biogaz.

 

 

 

 

BIOPOL Sp. z o.o.

ul. Kwiatowa 15

62-200 Gniezno

tel.: (0-61) 455 22 74

e-mail: biopol@wp.pl

www.biopol.com.pl

 

Posiadamy certyfikat bezpieczeństwa. Oferujemy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Korzystamy z dofinansowania inwestycji ze środków unijnych. Świadczymy wysokiej jakości usługi produkcji biopaliw.

Transport gratis.

 

 

 

 

 

ul. Kwiatowa 15

62-200 Gniezno

tel.: (0-61) 455 22 74

e-mail: biopol@wp.pl

www.biopol.com.pl

 

 

 

BIOPOL Sp.z.o.o

Marta Małyszka

Regina Nowak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogólna charakterystyka firmy

 

1. Położenie firmy

 

 

Rys. Położenie firmy.

 

Firma BIOPOL ma swoją siedzibę przy ulicy Kwiatowej 15 w północnej części miasta Gniezna w województwie Wielkopolskim. Niedaleko znajduje się Jezioro Winiary oraz zlokalizowane są zabudowy mieszkalne.

 

2. Historia firmy

 

Firma BIOPOL została założona w 1990 roku. Pierwotnie firma mieściła się w Poznaniu, ale w 1995 roku została przeniesiona do Gniezna.

 

3. Organy spółki

 

Nasza firma jest Spółką z o.o. Właścicielami są Regina Nowak i Marta Małyszka. W skład Rady Nadzorczej wchodzi: przewodniczący, z-ca przewodniczącego, trzech członków oraz sekretarz Rady Nadzorczej.

BIOPOL zatrudnia 50 pracowników produkcyjnych oraz 10 administracyjnych.

 

4. Zakres działalności

 

Firma BIOPOL zajmuje się produkcją biopaliw ze szczególnym uwzględnieniem produkcji biodiesla, bioetanolu i biogazu.

 

 

 

31

 


Historia produkcji biopaliwa otrzymanego z roślin oleistych sięga ubiegłego roku. Oleje roślinne zastosował po raz pierwszy jako paliwo napędowe w skonstruowanym przez siebie silniku Rudolf Diesel. Nadprodukcja żywności w Europie sprawiła, że szerzej zainteresowano się zastosowaniem roślin do celów przemysłowych, w tym produkcji paliw. W  warunkach polskich taką „energetyczną” rośliną jest rzepak, z którego produkuje się tzw. „biodiesel” Olej roślinny w naturalnej postaci nie znalazł szerokiego zastosowania jako paliwo do silników diesla, jednak posiadając odpowiednie urządzenie możemy w prosty sposób wyprodukować paliwo na bazie tych olejów. Przez poddanie kwasów tłuszczowych zawartych w roślinach oleistych procesowi estryfikacji metanolem uzyskujemy produkt, który świetnie zastępuje olej napędowy (ON).

 

Proces otrzymywania paliwa oparty jest na bezpiecznej, niskotemperaturowej i niskociśnieniowej technologii. W opracowanym urządzeniu proces estryfikacji paliwa rzepakowego trwa ok. 60min., natomiast proces sedymentacji grawitacyjnej jest procesem długotrwałym wynoszącym ok. 16 godzin. Dla celów przeróbki oleju rzepakowego na paliwo optymalne pod względem ekonomicznym będą urządzenia  o pojemności 1200 litrów.

 

W proponowanym przez nas urządzeniu w ciągu 1 cyklu możemy wyprodukować 1000litrów Biopaliwa. W ciągu doby możemy przeprowadzić 15 cykli, czyli praktyczna wydajność urządzenia to 1500litrów na dobę- przy zastosowaniu zbiorników sedymentacyjnych.

 

Biodiesel jest bardziej ekologiczny w stosunku do ON (zawartość siarki tylko 18mg/kg), jest odnawialny i nietoksyczny. Przypadkowo rozlany na glebę ulega biodegradacji w ciągu 21 dni.

 

 

History of biofuels` production received from an oil plants reaches the last age. The fuel vegetable oil as a power unit has been used for the first time in the engine constructed by the Rufolf Diesel. An overproduction of in Europe brought about the wider using a plants in a industry and in the production of fuels. In Poland such a “powermade” plant is a rape, from which the “biodiesel” is produced. The vegetable oil in natural form hasn`t found the wide implementation as a fuel to a diesel engines, howsoever poccessing a suitable device we can in simply way produce the fuel based on these oils. By an esterification`s process of methanol fatty acids contained in an oil plants we can get a product, which great replaces a derv (ON).

 

 

 

 

Process of receiving the fuel is based on safe, a low – temperature and low-pressure technology. In the processed device, the esterificiation`s process of rapeseed fuel lasts about 60 minutes, however a process of gravitational sedimentation is lon-lasting process, lasting abot 16 hours. For replacement a rapeseed oil for a fuel, optimal in saving way, will be the device about capacity near 1200 litres.

 

 

 

In the proposed by us device, we can produce 1000 litres of the biofuel within a 1 cycle. Within one day we can carry out 15 cycles, so a practical efficiency of the device is 15 000 litres per day – using the sedimentations reservoirs.

 

 

The Biodiesel is more ecological in relation to the ON (the content of a sulhur only 18 mg/kilo) is renewable and non-toxic. Accidentally spilled oil on a soil is biodegradeted in 21 days.

 

 

 


 

 

 

Wytwarzanie estrów metylowych

Wytwarzanie estrów metylowych (biodiesla) z olejów roślinnych i tłuszczów przez estryfikację zachodzi w obecności katalizatora zasadowego (NaOH, KOH) istnieją dwie podstawowe (o przemysłowym znaczeniu) technologie produkcji estrów: tzw. „zimna” (niskociśnieniowa), w której proces estryfikacji przebiega w temperaturach 20-70˚C, pod ciśnieniem atmosferycznym z użyciem katalizatorów alkalicznych i metoda „gorąca” (wysokociśnieniowa), w której proces zachodzi w temperaturze 240˚C i pod ciśnieniem 10 MPa.

 

Production of the methylic esters

Production of the methylic esters (biodiesel) from an oils and the fats, by the esterifications`s process gets in presence of the basics catalyst (NaOH, KOH). There are (in industrial meaning) two basic technologies of the ester`s production: first call “cold” (low-pressure) in which the esterification`s process runs in temperature of 20-70°C, under air-pressure and with use of alkaline`s catalysts and second method: “heat” (high-pressure), a process gets in temperature of 240°C and under pressure of 10 MPa.


 

 

 

 

 

Rys. 2. Schemat reakcji estryfikacji alkoholem metylowym.

 


W proponowanym przez nas urządzeniu estryfikacja oleju rzepakowego odbywa się pod ciśnieniem atmosferycznym i temperaturze 35˚C. dzięki takiemu rozwiązaniu urządzenie jest bardziej bezpieczne i nieskomplikowane w obsłudze. Wykorzystywane przez nas urządzenie posiada Certyfikat Jakości Unii Europejskiej.

In the proposed by us device the esterification of rapeseed oil is holds air-pressure and temperature of 35°C. Thanks to such solution the device is more safe and easy in a service. We use the device which has the European Union Certyficate of Quality.


 

 

 

 

 

 

 


Ocena parametrów eksploatacyjnych silników diesla zasilanych biopaliwem

·  Moc nominalna i moment obrotowy dla większości silników nie ulegają zmianie;

·  Biodiesel ma mniejszą wartość opałową co świadczy o wyższej sprawności energetycznej procesu spalania;

·  Krótszy w porównaniu do oleju napędowego okres zwłoki samozapłonu, powoduje wcześniejszy zapłon biodiesla;

·  Wyższa sprawność ogólna silników diesla zasilanych biopaliwem w stosunku do oleju napędowego wynika z większej sprawności indukowanej;

·  Maleją znacznie przyspieszenia testowanych silników (o 3-5%);

·  Poziom hałasu podczas pracy silnika jest niższy;

·  Obciążenie mechaniczne i cieplne praktycznie pozostają na tym samym poziomie, temperatury spalin są niższe o ok. 3-10% w stosunku do zasilania olejem napędowym;

·  Maksymalne ciśnienia spalania są wyższe o ok. 5%, zaś maksymalne ciśnienie wtrysku do 25%;

·  Biodiesel charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami smarnymi.

 

Odsiarczanie olejów napędowych powoduje usunięcie naturalnych komponentów smarnościowych, co drastycznie pogarsza poziom właściwości smarnych tych paliw i wymaga stosowania syntetycznych dodatków. Biodiesel charakteryzuje się szczególnie dobrymi właściwościami smarnymi, które w praktyce przekładają się na znaczne zwiększenie trwałości elementów aparatury wtryskowej.

Review the exploation`s parameters of diesel engines supplied with the biofuel

·  the nominal power and the torque for the most of an engines are the same;

·  the biodiesel has smaller the heat value which shows the higher energy efficiency of combustion`s process;

·  comparing with a derv- shorter delay period of self –ignition, causes the earlier ignition of the biodiesel;

·  the higher efficiency of the diesel engines feeding by the biofuel in relation to derv it results with the larger induced efficiency;

·  the accelerations of the tested engines narrowly diminishs (about 3-5%);

·  the level of noise during an engine work is lower;

·  the mechanical and thermal burdens stays on the same level, temperature of exhust is lowe about 3-10% in relation to the power supply derv;

·  the maximum pressures of the combustion are higher about 5%, meanwhile the maximum pressure of injection is 25%;

·  the biodiesel characterizes the very good lubricant properties.

 

 

Desulfurization of a mineral derv causes removal of the natural fetter components, what drastically deteriorates a fetter properties level of these fuels and requires using the synthehtic supplements. Biodiesel characterizes particularly good the fetter`s properties, which in practise boosts the permanence of the injection apparatur`s elements.


 

 

 

 

 

 


 

 

Rys.3. Porównanie parametrów technicznych oleju napędowego i biopaliwa.

Review the exploation`s parameters of the diesel engines supplied with the biofuel

The fried oils are very popular all over the world, the suitably prepared biodiesel is superb resource for biofuel`s production. The kind of resource you obtain depends on the kinf of oil you use for frying. On the worldwide, there are specialized companies, which takes the fried oil out from a gastronomy points and uses them to the biodiesel production. The after fried oil is much cheaper then the fresh oil.

 


Porównanie parametrów technicznych oleju napędowego i biopaliwa

Bardzo dużym zainteresowaniem na całym świecie cieszą się wszelkiego rodzaje oleje posmażalnicze, które po odpowiednim przygotowaniu znakomicie nadają się do wykorzystania jako surowiec do produkcji biodiesla. W zależności od tego jaki olej został wykorzystany do smażenia, taki będziemy mieli surowiec do produkcji. Na całym świecie funkcjonują wyspecjalizowane firmy, które odbierają olej posmażalniczy z punktów gastronomicznych i produkują z niego biodiesel. Surowiec ten ma tę przewagę nad świeżym olejem roślinnym, że jest znacznie tańszy.

 

 

 

Review the exploation`s parameters of the diesel engines supplied with the biofuel

The fried oils are very popular all over the world, the suitably prepared biodiesel is superb resource for biofuel`s production. The kind of resource you obtain depends on the kinf of oil you use for frying. On the worldwide, there are specialized companies, which takes the fried oil out from a gastronomy points and uses them to the biodiesel production. The after fried oil is much cheaper then the fresh oil.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wpływ zasilania silnika diesla biopaliwem na emisję zanieczyszczeń do atmosfery

Biodiesel jest przyjazny środowisku i spala się znacznie czyściej niż paliwa produkowane z ropy, nawet jeśli spełniają najnowsze normy dotyczące składu chemicznego. Spaliny emitowane przez silnik zasilany paliwem estrowym w porównaniu z olejem napędowym charakteryzują się:

·  Niższym zadymieniem (mniejsza zawartość sadzy) o ok. 50-80%,

·  Niszą zawartością CO i HC (do 40%),

·  Niższą zawartością cząstek stałych o 10-60 %,

·  Znacznie niższą emisją CO( 15% ilości emitowanej przy spalaniu ON),

·  Bliską zeru zawartością SO2 wynikającą z faktu, iż paliwo estrowe praktycznie nie zawiera siarki,

·  Spadkiem zawartości związków kancerogennych (benzenu i innych rakotwórczych substancji poliaromatycznych),

·  Wyższą zawartością aldehydów,

·     Zwiększoną emisją związków azotu o ok.17%, co wynika z obecności tlenu związanego w grupie estrowej, a poprawiającego proces spalania i zmniejszającego zadymienie spalin.

 

Ponadto paliwo estrowe charakteryzuje się bardzo dużą biodegradowalnością (~95% w ciągu 21 dni, podczas gdy olej napędowy rozkłada się tylko w 70%); w przypadku przedostania się do gruntu lub wody nie powoduje skażenia.

 

The influence of the power diesel engine suppling by biofuel on emission the pollutants for atmosphere

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin