Adobe_Flash_CS3_CS3_PL_Professional_Biblia_flcs3b.pdf
(
522 KB
)
Pobierz
Adobe Flash CS3/CS3 PL Professional. Biblia
Adobe Flash CS3/CS3 PL
Professional. Biblia
Autor: Robert Reinhardt, Snow Dowd
T³umaczenie: Rafa³ Joñca
ISBN: 978-83-246-1684-8
Tytu³ orygina³
u:
Adobe Flash CS3 Professional Bible
Format: 172x245, stron: 1360
•
Zobacz, co potrafi nowy Flash CS3
•
Twórz niezwyk³e animacje postaci
•
Zaprojektuj dynamiczn¹ stronê WWW
W dzisiejszych czasach zdecydowana wiêkszoœæ u¿ytkowników internetu wymaga
od projektantów tworzenia dynamicznych, pe³nych ekspresji stron WWW. Nikt nie chce ju¿
ogl¹daæ statycznego, nudnego serwisu - licz¹ siê tylko pe³ne ¿ycia witryny, zapewniaj¹ce
interakcjê z u¿ytkownikiem. Dlatego w³aœnie technologia tworzenia animacji przy u¿yciu grafiki
wektorowej oraz klatek kluczowych zdoby³a tak ogromn¹ popularnoœæ. Wspó³czesne strony
WWW, korzystaj¹ce z mo¿liwoœci dostarczanych przez Adobe Flash, zaskakuj¹ swoj¹
dynamik¹ i interaktywnoœci¹, a ich projektanci nie wyobra¿aj¹ sobie ju¿ pracy bez Flasha.
Robert Reinhardt oraz Snow Dowd w ksi¹¿ce
„
Adobe Flash CS3/CS3 PL Professional. Biblia
”
omawiaj¹ wszelkie zagadnienia, które powinny byæ znane nowoczesnemu projektantowi
serwisów WWW, u¿ywaj¹cemu technologii Flash. Dziêki temu obszernemu podrêcznikowi
dog³êbnie poznasz œrodowisko Adobe Flash CS3, jego interfejs u¿ytkownika oraz dostêpne
narzêdzia. Autorzy poka¿¹ Ci, w jaki sposób pracowaæ z tekstem, warstwami, jak sprawnie
tworzyæ i animowaæ postacie oraz odtwarzaæ pliki dŸwiêkowe. Po przeczytaniu tej ksi¹¿ki
opublikowanie swojej animacji na stronie WWW czy wprowadzenie interakcji pomiêdzy
u¿ytkownikiem a zaprojektowan¹ aplikacj¹ nie bêdzie stanowi³o dla Ciebie ¿adnego problemu!
Dowiesz siê tak¿e, w jaki sposób tworzyæ optymalne rysunki oraz jak zapewniaæ wysok¹
jakoϾ pliku wynikowego.
•
Dostêpne technologie sieciowe
•
Organizacja pracy i fazy projektu
•
Interfejs u¿ytkownika Adobe Flash CS3
•
Kszta³ty oraz narzêdzia rysowania
•
Dostêpne symbole w Adobe Flash CS3
•
Edycja i zarz¹dzanie symbolami
•
Wykorzystanie kolorów
•
Wykorzystanie oraz animowanie tekstów
•
Zarz¹dzanie czcionkami
•
Sposoby animacji
•
U¿ycie filtrów oraz efektów
•
Wykorzystanie warstw w projekcie
•
Animowanie postaci
•
Sposoby odtwarzania plików dŸwiêkowych
•
Wyœwietlanie filmów wideo
•
Reagowanie na zdarzenia
•
Publikowanie optymalnego pliku wynikowego
•
Jêzyk ActionScript
•
Debugowanie projektu
Spis treci
O autorach ....................................................................................................... 29
O redaktorze technicznym ............................................................................. 31
Podzikowania ................................................................................................ 33
Wstp ............................................................................................................... 35
Cz I
Wprowadzenie do tworzenia witryn we Flashu ............. 43
Rozdzia 1.
Struktura Flasha ............................................................................. 45
Integracja to podstawa ........................................................................................................................46
Topografia Flasha CS3 .................................................................................................................49
Typy plików Flasha ......................................................................................................................49
Spojrzenie na struktur programu .......................................................................................................55
Przetwarzanie obrazów rastrowych ..............................................................................................55
Program wektorowy ......................................................................................................................56
Animacje wektorowe ....................................................................................................................56
Kompresja wideo ..........................................................................................................................56
Odtwarzacz audio .........................................................................................................................57
rodowisko edycyjne ....................................................................................................................57
Sekwenser animacyjny .................................................................................................................57
Programowanie interfejsu i obsugi baz danych ...........................................................................58
Podsumowanie ....................................................................................................................................59
Rozdzia 2.
Przegld technologii sieciowych ................................................... 61
Miejsce Flasha w internetowej ewolucji .............................................................................................61
Wielkie nadzieje ...........................................................................................................................61
Flash — tak czy nie? .....................................................................................................................64
Metody alternatywne ....................................................................................................................68
Technologie towarzyszce ..................................................................................................................70
HTML wci ywy .......................................................................................................................71
Skrypty JavaScript ........................................................................................................................72
wiat usug sieciowych .................................................................................................................72
Technologie serwerowe firmy Adobe ...........................................................................................73
Projekt i jego potencja .......................................................................................................................73
Prezentacje liniowe .......................................................................................................................73
Prezentacje interaktywne ..............................................................................................................74
8
Adobe Flash CS3/CS3 PL Professional. Biblia
Prezentacje sterowane przepywem danych ..................................................................................74
Aplikacje sterowane przepywem danych (lub aplikacje RIA) .....................................................74
Podsumowanie ....................................................................................................................................75
Rozdzia 3.
Planowanie projektów ................................................................... 77
Podstawy organizacji pracy ................................................................................................................77
Faza I — Pomys i podstawowe zaoenia projektu ......................................................................78
Faza II — Produkcja, testowanie i publikacja prezentacji ............................................................90
Panel Project Flasha CS3 ....................................................................................................................93
Okrelenie definicji witryny i utworzenie projektu (1) .................................................................94
Dodawanie plików do projektu (2) ...............................................................................................98
Przekazywanie i edycja plików w projekcie (3) ............................................................................99
Publikacja caego projektu (4) ....................................................................................................100
Podsumowanie ..................................................................................................................................102
Cz II
rodowisko Flasha .......................................................... 103
Rozdzia 4.
Interfejs — podstawy .................................................................. 105
Zaczynamy ........................................................................................................................................105
Witamy we Flashu CS3 ..............................................................................................................106
Strona startowa ...........................................................................................................................106
Opcje menu pomocy ...................................................................................................................108
Interfejs Flasha w systemach Mac OS i Windows ......................................................................109
Inspektor waciwoci .................................................................................................................112
Zarzdzanie oknami i panelami ........................................................................................................113
Menu kontekstowe ......................................................................................................................114
Panele swobodne i dokowane .....................................................................................................114
Uaktywnianie paneli lub okien ...................................................................................................115
Tworzenie wasnych ukadów paneli ..........................................................................................115
Skróty klawiaturowe ...................................................................................................................117
Przybornik (panel Tools — Narzdzia) .............................................................................................119
Sterowanie przybornikiem ..........................................................................................................119
Poznawanie przybornika .............................................................................................................120
Korzystanie z opcji narzdzi .......................................................................................................120
Dostosowywanie przybornika .....................................................................................................121
Okno dokumentu ...............................................................................................................................125
Sterowanie oknem dokumentu ....................................................................................................126
Poznawanie okna dokumentu .....................................................................................................128
Korzystanie ze scen ....................................................................................................................129
Korzystanie z menu opcji okna dokumentu ................................................................................131
Praca z szablonami .....................................................................................................................133
O czasu ............................................................................................................................................134
Sterowanie oknem osi czasu .......................................................................................................135
Korzystanie z paska narzdziowego Controller ..........................................................................136
Poznawanie osi czasu ..................................................................................................................136
Edycja klatek i warstw ................................................................................................................141
Opcje widoku klatek ...................................................................................................................149
Drukowanie .......................................................................................................................................151
Podsumowanie ..................................................................................................................................152
Spis treci
9
Rozdzia 5.
Rysowanie we Flashu ................................................................... 155
Ksztaty geometryczne ......................................................................................................................156
Narzdzie Oval (Owal) ...............................................................................................................157
Narzdzie Oval Primitive (Owal pierwotny) ..............................................................................157
Narzdzia Rectangle (Prostokt) i Rectangle Primitive (Prostokt pierwotny) ...........................159
Ustawienia zgicia ......................................................................................................................160
Narzdzie PolyStar (Gwiazda-Wielokt) ....................................................................................161
Narzdzie Line (Linia) ................................................................................................................162
Narzdzia rysowania .........................................................................................................................163
Narzdzie Pencil (Oówek) .........................................................................................................163
Narzdzie Brush (Pdzel) ...........................................................................................................164
Narzdzie Eraser (Gumka) ..........................................................................................................170
Tworzenie precyzyjnych linii za pomoc narzdzia Pen ...................................................................171
Wypenienia i zarysy .........................................................................................................................175
Wybieranie kolorów ...................................................................................................................175
Wybór stylu linii .........................................................................................................................177
Sterowanie zachowaniem skalowania linii .................................................................................179
Optymalizacja rysunków ...................................................................................................................181
Wykorzystanie narzdzi zaznaczania ................................................................................................182
Narzdzie Selection (Wybór narzdzia) ......................................................................................182
Narzdzie Lasso ..........................................................................................................................188
Narzdzie Subselect (Podzaznaczenie) .......................................................................................190
Projektowanie i wyrównywanie elementów ......................................................................................192
Upraszczanie ustawie przycigania ..........................................................................................192
Panele projektowania ..................................................................................................................197
Menu Edit (Edycja) .....................................................................................................................202
Podsumowanie ..................................................................................................................................204
Rozdzia 6.
Biblioteka Flasha — symbole i klony ........................................... 205
Biblioteka i jej zawarto ..................................................................................................................206
Praca z bibliotekami wspólnymi i zewntrznymi ........................................................................207
Praca z wieloma bibliotekami dokumentów ...............................................................................208
Praca z bibliotek ........................................................................................................................210
Organizowanie zawartoci biblioteki ..........................................................................................214
Definiowanie typu zawartoci ...........................................................................................................215
„Surowe” dane ............................................................................................................................216
Obiekty rysowania i ksztaty podstawowe ..................................................................................216
Grupy ..........................................................................................................................................217
Symbole ......................................................................................................................................217
Importowane elementy ...............................................................................................................219
Edycja symboli .................................................................................................................................222
Tryb edycji symbolu ...................................................................................................................222
Edycja symbolu w nowym oknie (Edit In New Window) ..........................................................222
Edycja symbolu w gównym obszarze roboczym (Edit In Place) ...............................................222
Edycja symbolu z poziomu biblioteki .........................................................................................223
Powrót do filmu po zakoczeniu edycji symbolu .......................................................................223
Praca z symbolami efektów osi czasu .........................................................................................223
Modyfikowanie waciwoci klonu ...................................................................................................226
Modyfikowanie koloru i przezroczystoci klonów .....................................................................226
Zmiana zachowania klonu ..........................................................................................................227
Zamiana symbolu (Swap Symbol) ..............................................................................................228
10
Adobe Flash CS3/CS3 PL Professional. Biblia
Tworzenie zagniedonych struktur symboli ....................................................................................228
Konwersja prostego ksztatu na symbol graficzny ......................................................................229
Wykorzystanie symbolu graficznego w przycisku ......................................................................230
Animacja symboli graficznych w klipie filmowym ....................................................................232
Dodanie klipu filmowego do symbolu przycisku ........................................................................233
Modyfikacja klonu klipu filmowego ...........................................................................................234
Skalowanie dziewicioplasterkowe dla ta klipu filmowego .............................................................236
Narzdzie Movie Explorer (Eksplorator filmu) ................................................................................239
Filtrowanie widoku .....................................................................................................................240
Lista obiektów ............................................................................................................................241
Menu opcji okna Movie Explorer (Eksplorator filmu) ................................................................241
Menu podrczne .........................................................................................................................243
Praca ze wspódzielonymi bibliotekami ............................................................................................244
Podsumowanie ..................................................................................................................................247
Rozdzia 7.
Kolor .............................................................................................. 249
Podstawowe zagadnienia dotyczce koloru ......................................................................................250
Paleta kolorów bezpiecznych dla sieci ........................................................................................251
Kod szesnastkowy ......................................................................................................................251
Efektywne posugiwanie si kolorem .........................................................................................252
Praca z panelem Swatches (Próbki) ..................................................................................................256
Opcje panelu Swatches (Próbki) .................................................................................................258
Importowanie wasnych palet .....................................................................................................260
Panel Color (Kolor) ...........................................................................................................................263
Zmiana stopnia krycia wypenienia lub obrysu ...........................................................................265
Praca z wypenieniami gradientowymi .......................................................................................266
Edycja kolorów w wypenieniach gradientowych .......................................................................268
Wypenienia gradientowe a przezroczysto ..............................................................................270
Zaznaczanie wypenie rastrowych ............................................................................................272
Korzystanie z narzdzi Eyedropper (Kroplomierz), Paint Bucket (Wiadro z farb)
oraz Ink Bottle (Kaamarz) ............................................................................................................273
Podsumowanie ..................................................................................................................................274
Rozdzia 8.
Praca z tekstem ........................................................................... 275
Typografia .........................................................................................................................................276
Rodzaje pól tekstowych we Flashu ...................................................................................................277
Statyczne pola tekstowe ..............................................................................................................278
Pola tekstowe dajce si edytowa, czyli pola dynamiczne i wejciowe ....................................280
Narzdzie Text (Tekst) i inspektor waciwoci ...............................................................................281
Praca z narzdziem Text (Tekst) .................................................................................................282
Ustawianie atrybutów tekstu w inspektorze waciwoci ...........................................................285
Eksport czcionek i ich wywietlanie .................................................................................................291
Wygadzanie czcionek ................................................................................................................292
Renderowanie tekstu bez wygadzania .......................................................................................294
Czcionki urzdzenia ....................................................................................................................294
Opcja Use Device Fonts (Uyj czcionek urzdzenia) .................................................................295
Problemy z wywietlaniem czcionek ..........................................................................................296
Zastpowanie czcionek ...............................................................................................................297
Symbole czcionek i wspódzielone biblioteki czcionek ....................................................................301
Tworzenie symbolu czcionki ......................................................................................................302
Plik z chomika:
Blood43
Inne pliki z tego folderu:
Adobe_Premiere_Pro_Szybki_start_preszs.pdf
(3424 KB)
Adobe_Acrobat_3D_Version_8_Oficjalny_podrecznik_a3d8op.pdf
(3015 KB)
Adobe_Acrobat_6_0_Standard_Oficjalny_podrecznik_acr6op.pdf
(1475 KB)
Adobe_Acrobat_9_9_PL_Oficjalny_podrecznik_acr9op.pdf
(2215 KB)
Adobe_After_Effects_6_0_Oficjalny_podrecznik_ae6pod.pdf
(822 KB)
Inne foldery tego chomika:
- █▬█ █ ▀█▀ NOWOŚCI FILMOWE 2013 ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
- ▉ NAJNOWSZE FILMY - CHOMIKUJ
- ▉ FILMY 2014 CHOMIKUJ
- NOWOSCI FILMOWE
- █ █ █ BAJKI DISNEYA
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin