Co w pokoju.doc

(28 KB) Pobierz
CO JEST W POKOJU

CO JEST W POKOJU?

 

 

Wiek dziecka: 3 6 lat; dla dzieci młodszych (3 4 lata) wersja łatwiejsza

 

Cele:

·          Ćwiczenie spostrzegawczości

·          Utrwalenie nazw kolorów

·          Rozpoznawanie głosek, właściwy ich wybór, ćwiczenie aparatu mowy

·          Rozgrzewka całego ciała

 

Rekwizyty:

znajdujące się w pomieszczeniu przedmioty (ewentualnie jakiś pojemnik i kasztany do liczenia punktów)

 

Miejsce zabawy: pokój

 

Co warto wiedzieć o zabawie?

Zabawa łączy w sobie wiele elementów:

·          dziecko ma okazję poruszać się,

·          popracować nad swoją spostrzegawczością,

·          usprawniać aparat mowy poprzez wymawianie nazw znalezionych przedmiotów.

 

Przebieg:

Rodzic prosi dziecko, aby przyjrzało się pokojowi, w którym jesteśmy. Jest tu dużo różnych przedmiotów, z których będzie miało za zadanie wybrać wskazane przez nas. Odbywać się to będzie poprzez podbieganie do danych przedmiotów i wymienianie ich nazwy.

 

Wersja dla młodszych dzieci (3 4 lata):

Wymieniamy kolor, który będzie przez nie poszukiwany, np. Znajdź i wymień jak najwięcej przedmiotów w kolorze czerwonym”.

 

Wersja dla dzieci 5 – 6 lat

Wymieniamy jedną głoskę. Dziecko poszukuje i wymienia przedmioty, które mają na początku daną głoskę.

 

 

Można tutaj przydzielać dziecku punkt – za każdy wymieniony przedmiot jeden kasztan. Dla starszych dzieci jest to okazja do przeliczania punktów/kasztanów.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin