hamulca ręcznego, WSM_10-02-04_pl(2).pdf

(2232 KB) Pobierz
745318153 UNPDF
10:02-04
Wydanie 2 pl
Obwód hamulca ręcznego,
elementy składowe
Opis czynności serwisowych i naprawczych i
zasady działania
1 587 947
© Scania CV AB 1998-12, Sweden
745318153.006.png 745318153.007.png 745318153.008.png 745318153.009.png
Spis treści
Spis treści
Uwagi dotyczące bezpieczeństwa ........................................................................ 3
Zasada działania
Rozmieszczenie elementów ........................ 4
Zawór sterowania ręcznego ........................ 5
Zawór blokujący......................................... 16
Zawór przekaźnikowy................................ 18
Zawór ograniczający ciśnienie.................. 20
Wskaźnik niskiego ciśnienia...................... 22
Podwójny zawór zwrotny........................... 23
Zawór szybkiej redukcji ciśnienia ............ 24
Elementy do rozłączenia hamulca
postojowego, przy ręcznym regulatorze
poziomu ELC2............................................ 25
Zawór hamulca bezpieczeństwa............... 26
Opis czynności
Zawór ręcznego sterowania ..................... 27
Zawór blokujący......................................... 29
Zawór ograniczający ciśnienie.................. 31
2
© Scania CV AB 1998-12, Sweden
10:02-04pl
745318153.001.png
Uwagi dotyczące bezpieczeństwa
Obwód hamulca postojowego
Uwagi dotyczące bezpieczeństwa
!
OSTRZEŻENIE!
Prace związane z układem hamulcowym mogą być
wykonywane wyłącznie przez przeszkolony i
dysponujący odpowiednią wiedzą personel. W razie
wystąpienia problemów należy zwrócić się
bezpośrednio do przełożonego.
W celu uniknięcia wypadków i zagrożenia zdrowia,
podczas prac nad układem hamulcowym należy
zawsze postępować zgodnie z zaleceniami.
Stosować tylko odpowiednie części zamienne.
Układ hamulcowy uszkodzony z powodu
wykorzystania nieodpowiednich części zamiennych
stanowi bardzo poważne zagrożenie na drodze.
1030f13o.mkr
© Scania CV AB 1998-12, Sweden
3
745318153.002.png 745318153.003.png
Rozmieszczenie elementów
Rozmieszczenie elementów
7b Zbiornik powietrza, obwód hamulca
postojowego i przyczepy
10a (T4) Wskaźnik niskiego ciśnienia
zasilającego, obwód hamulca
postojowego
10b (T3) Wskaźnik niskiego ciśnienia
roboczego, obwód hamulca
postojowego
18 Zawór szybkiej redukcji ciśnienia
19b Zawór przekaźnikowy, obwód hamulca
postojowego
23 Podwójny zawór zwrotny
27 Komora hamulca sprężynowego
28 Zatyczka wkrętna wlewu
52 Zawór blokujący
55 Połączenie testowe
58b Zawór ograniczający ciśnienie
61d Zawór sterowania ręcznego, hamulec
postojowy
81b (V32) Zawór elektromagnetyczny
jednostki ELC
84(N1) Brzęczyk
93 Zawór hamulca bezpieczeństwa
(jedynie układy hamulcowe
przystosowane do wymogów
panujących w Stanach Zjednoczonych)
W6 Lampka kontrolna, niskie ciśnienie
obwodu
W7 Lampka kontrolna, hamulec postojowy
4
© Scania CV AB 1998-12, Sweden
1030f13o.mkr
745318153.004.png
Zawór sterowania ręcznego
Opis i zasada działania
Zawór sterowania
ręcznego
Typ I oraz typ II, z położeniem
testowym
Zawór sterowania ręcznego hamulca
postojowego występuje w dwóch wersjach.
Na początku produkowano jedynie jedną
wersję (z położeniem testowym), typ I.
• Typ II (z położeniem testowym) został
wprowadzony do produkcji dla pojazdów
o numerach podwozia wyższych od
SN4378671, SÖ1231866 i SLA3500044.
• Typ III (bez położenia testowego) został
wprowadzony do produkcji dla pojazdów
o numerach podwozia wyższych od
SS1242946, SN4398440, SA9035140 i
SLA3505273.
• Typ IV (bez położenia testowego) został
wprowadzony do produkcji od lutego
1999.
Zasada działania
Położenie testowe wykorzystywane jest w
przypadku parkowania na pochyłej
powierzchni w celu opróżnienia hamulców
przyczepy z powietrza. Ma to na celu
sprawdzenie, czy hamulce sprężynowe
przyczepy wystarczają do utrzymania
samochodu ciężarowego oraz przyczepy.
1030f13o.mkr
© Scania CV AB 1998-12, Sweden
5
745318153.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin