Automatyczne uzupełnianie oleju(2).pdf

(100 KB) Pobierz
745333850 UNPDF
01:00-50
Wydanie 1 pl
Automatyczne uzupełnianie oleju
silnikowego
1 712 902
Scania CV AB 2001, Sweden
745333850.003.png 745333850.004.png 745333850.005.png
Działanie
Automatyczne uzupełnianie oleju
silnikowego
Automatyczne uzupełnianie oleju
silnikowego zapewnia utrzymanie
prawidłowego poziomu oleju,
automatycznie uzupełniając, gdy zajdzie
potrzeba, z zewnętrznego zbiornika
zamontowanego na ścianie komory silnika.
Kierowca nie musi sprawdzać poziomu
oleju przy pomocy bagnetu. Musi jednak
regularnie sprawdzać poziom oleju w
zbiorniku.
Działanie
Układ składa się ze zbiornika oleju
połączonego przewodem z zaworem
elektromagnetycznym. Zawór
elektromagnetyczny jest połączony z
kluczykiem zapłonu. Gdy zapłon jest
włączony, zawór elektromagnetyczny jest
zamknięty.
Z zaworu elektromagnetycznego olej
przechodzi do zbiornika pływakowego
przymocowanego poza silnikiem. Zbiornik
pływakowy jest połączony z miską olejową
przez złącze, które zastępuje korek wlewu
oleju.
Gdy silnik jest wyłączony, zawór
elektromagnetyczny jest odłączony i
otwiera się, pozwalając na przepływ oleju
do miski olejowej przez komorę pływakową
pod wpływem własnego ciężaru. Gdy
poziom oleju w silniku jest prawidłowy,
komora pływakowa zamyka złącze.
Wskazówka: Przy zmianie oleju należy
pamiętać, że zbiornik opróżnia się przy
wyłączonym zapłonie.
2
Scania CV AB 2001, Sweden
01:00-50
 
Serwis
1 Zbiornik oleju
2 Zawór elektromagnetyczny.
3 Komora pływakowa
Sprawdzanie podczas serwisu
1 Wyjmij bagnet i sprawdź poziom oleju.
Jeśli poziom oleju jest zbyt wysoki, lub
zbyt niski, automatyczne uzupełnianie
oleju nie działa prawidłowo.
2 Działanie zaworu
elektromagnetycznego. Zawór
elektromagnetyczny musi być zamknięty,
gdy zapłon jest włączony.
1 Komora pływakowa
01:00-50
Scania CV AB 2001, Sweden
3
745333850.001.png
Schematy elektryczne
Schematy elektryczne
4
Scania CV AB 2001, Sweden
01:00-50
745333850.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin