MAN Trucknology A (TGA) PL.pdf

(3033 KB) Pobierz
TRUCKNOLOGY® GENERATION A (TGA)
TRUCKNOLOGY ® GENERATION A
(TGA)
84602493.023.png 84602493.024.png 84602493.025.png 84602493.026.png 84602493.001.png 84602493.002.png 84602493.003.png 84602493.004.png 84602493.005.png 84602493.006.png 84602493.007.png
Wydawca
MAN Nutzfahrzeuge AG
Oddział ESC
Engineering Services
Consultation (dawniej TDB)
Dachauer Str. 667
D - 80995 München
E-Mail:
esc@man.eu
Fax:
+ 49 (0) 89 1580 4264
Ze względu na ciągły rozwój zastrzega się prawo do wprowadzania zmian technicznych.
© 2008 MAN Nutzfahrzeuge S.A.
Dodrukowywanie, powielanie lub tłumaczenie, również fragmentów, bez pisemnej zgody MAN Nutzfahrzeuge AG jest zabronione.
MAN zastrzega sobie wszelkie prawa, w szczegolności prawa autorskie.
Trucknology ® i MANTED ® są zarejestrowanymi markami MAN Nutzfahrzeuge AG.
Jeśli oznaczenia określają markę, są uznawane za chronione także bez specjalnych oznakowań ( ® ™).
TRUCKNOLOGY ® GENERATION A (TGA)
1.
Ważność i postanowienia prawne
1
1
1
1
2
2
3
3
4
5
5
6
7
7
7
7
7
8
9
10
13
14
16
17
17
19
20
20
21
23
24
25
1.1 Ważność
1.2 Odpowiedzialność i przebieg autoryzacji
1.2.1 Założenia
1.2.2 Odpowiedzialność
1.2.3 Zapewnienie jakości
1.2.4 Zezwolenie
1.2.5 Przedłożenie dokumentacji
1.2.6 Rękojmia
1.2.7 Odpowiedzialność za produkt
1.2.8 Bezpieczeństwo
1.2.9 Instrukcje fi rm nadbudowujących i przebudowujących
1.2.10 Ograniczenie odpowiedzialności w zakresie wyposażenia / części zamiennych
2.
Oznaczanie produktów
2.1 Oznaczanie pojazdu, formuła kół
2.1.1 Oznaczenie na drzwiach
2.1.2 Opis wariantu
2.1.3 Formuła kół
2.1.4 Suffi x
2.2 Numer typu, numer identyfi kacyjny pojazdu, numer pojazdu, numer pojazdu podstawowego
2.3 Stosowanie znaków fi rmowych
2.4 Kabiny kierowcy
2.5 Warianty silników
3.
Ogólne podstawy techniczne
3.1 Obciążenie osi, załadunek jednostronny
3.2 Minimalne obciążenie przedniej osi
3.3 Koła, obwód toczny
3.4 Dopuszczalna długość zwisu tylnego
3.5 Teoretyczny rozstaw osi kół, zwis tylny, teoretyczny środek osi
3.6 Obliczenie obciążenia osi i przebieg ważenia
3.7 Czynności kontrolne i regulacyjne po montażu nadwozia
3.8 Wskazówki dotyczące MAN Hydrodrive ®
TRUCKNOLOGY ® GENERATION A (TGA) I
84602493.008.png 84602493.009.png 84602493.010.png 84602493.011.png 84602493.012.png
4.
Modernizacja podwozi
25
25
30
30
33
33
35
37
43
43
43
44
45
46
46
47
47
48
48
50
50
50
53
53
53
53
53
56
57
57
58
59
61
61
63
63
71
71
71
4.1 Materiał ramy
4.2 Ochrona antykorozyjna
4.3 Wiercenie, połączenia nitowe i połączenia śrubowe ramy
4.4 Modernizacja ramy
4.4.1 Czynności spawalnicze dotyczące ramy
4.4.2 Zmiana zwisu ramy
4.4.3 Zmiany rozstawów osi kół
4.5 Późniejszy montaż dodatkowych agregatów, części oraz wyposażenia
4.6 Wały przegubowe
4.6.1 Przegub pojedynczy
4.6.2 Wał z dwoma przegubami
4.6.3 Przestrzenna konfi guracja wału przegubowego
4.6.3.1 Zespół wałów przegubowych
4.6.3.2 Siły w systemie wałów przegubowych
4.6.4 Zmiana konfi guracji wałów przegubowych w zespole napędowym podwozia MAN
4.7 Zmiana formuły kół
4.8 Mechanizmy sprzęgowe
4.8.1 Podstawy
4.8.2 Zaczep do przyczep, wielkość D
4.9 Ciągniki siodłowe i zmiana rodzaju pojazdu - pojazd ciężarowy/ciągnik siodłowy
4.9.1 Pojazdy siodłowe
4.9.2 Przerabianie samochodu ciężarowego na ciągnik siodłowy albo ciągnika
siodłowego na samochód ciężarowy
4.10 Zmiany w kabinie kierowcy
4.10.1 Informacje ogólne
4.10.2 Spojler, nadbudowy dachu, pomost dachowy
4.10.3 Kabiny dachowe
4.11 Elementy mocowane do ramy
4.11.1 Tylne zabezpieczenie przed wjechaniem pod pojazd
4.11.2 Przednie zabezpieczenie przed wjechaniem pod pojazd FUP
4.11.3 Zabezpieczające osłony boczne
4.12 Zmiany w okolicy silnika
4.12.1 Zmiany systemu zasysania powietrza i przy odprowadzaniu spalin
4.12.2 Dodatkowe zalecenie w przypadku zmian w systemie AdBlue ® /układzie
wydechowym przy pojazdach Euro5
4.12.3 Chłodzenie silnika
4.12.4 Kapsuła silnika, izolacja dźwiękowa
4.13 Montaż innej manualnej skrzyni biegów, automatycznej skrzyni biegów, skrzynki rozdzielczej
TRUCKNOLOGY ® GENERATION A (TGA) II
84602493.013.png 84602493.014.png 84602493.015.png 84602493.016.png 84602493.017.png
5.
Nadwozie
71
71
73
73
73
73
74
76
77
78
81
84
84
84
85
93
94
95
95
98
100
101
102
112
112
113
114
114
114
115
115
115
116
116
117
119
119
119
5.1 Wiadomości ogólne
5.2 Ochrona antykorozyjna
5.3 Rama pomocnicza (pośrednia)
5.3.1 Wiadomości ogólne
5.3.2 Dopuszczalne materiały, granica plastyczności
5.3.3 Formowanie ramy pomocniczej
5.3.4 Mocowanie ramy pomocniczej i nadwozia
5.3.5 Połączenia nitowe i śrubowe
5.3.6 Połączenie podatne na przesuwanie
5.3.7 Połączenie sztywne
5.4 Nadwozia
5.4.1 Kontrola nadwozia
5.4.2 Skrzynie i kontenery
5.4.3 Platforma załadowcza
5.4.4 Nadwozia wymienne
5.4.5 Samonośne nadwozia bez ram pomocniczych
5.4.6 Montaż wózka skrętnego
5.4.7 Cysterny i zbiorniki
5.4.8 Wywrotki
5.4.9 Hakowe i bramowe nadwozia wymienne
5.4.10 Podpieranie pojazdów z zawieszeniem pneumatycznym
5.4.11 Żuraw samochodowy
5.4.12 Kołowrót linowy
5.4.13 Betoniarki samochodowe
5.4.14 Nadwozia do transportu samochodów osobowych
6.
Elektryka, elektronika, instalacje
6.1 Ogólne
6.2 Prowadzenie instalacji, instalacja masy
6.3 Obsługa akumulatorów
6.4 Dodatkowe schematy połączeń rysunki wiązek przewodów
6.5 Dodatkowe odbiorniki
6.6 Instalacja oświetleniowa
6.7 Zgodność elektromagnetyczna
6.8 Urządzenia radiowe i anteny
6.9 Przyłącza przy pojeździe, przygotowanie dla nadwozia
6.9.1 Elektryczne przyłącze platformy załadowczej
6.9.2 Urządzenie start-stop na końcu ramy
TRUCKNOLOGY ® GENERATION A (TGA) III
84602493.018.png 84602493.019.png 84602493.020.png 84602493.021.png 84602493.022.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin