PLAN na grudzień.doc

(76 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2009 r.

Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich

 

Treści programowe

Temat tygodnia

Temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Czas

Zajęcia ruchowe

 

Uczestniczenie w zabawach i grach zespołowych, zbiorowych dających możliwość obserwowania siebie na tle innych.

I przyszedł Mikołaj

Mikołaj

Słuchanie piosenki Mikołaj”. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Mikołaj”.

Dziecko:

- potrafi śpiewać piosenkę,

- porusza się przy muzyce.

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw I

 

Zabawy ruchowe:

1. Krasnoludki

2. Kotek

3. Balonik

4. Mikołajek

 

Choinka

Słuchanie piosenki „Wesoła choinka”. Rozmowa na temat piosenki. Nauka pierwszej zwrotki piosenki.

Praca plastyczna: wykonanie kolorowych bombek z papieru.

 

Dziecko:

- potrafi zaśpiewać piosenkę,

- wykonuje bombkę z papieru.

 

 

 

 

Worek Mikołaja

 

Worek Mikołaja – zabawa dydaktyczna.

Praca plastyczna – kolorowanie sylwety Mikołaja.

 

Dziecko:

- prawidłowo potrafi dopasować części obrazka według wzoru

 

 

 

 

Przyszedł Mikołaj

 

Oczekiwanie na przyjście Mikołaja. Wspólne zabawy i przyjęcie upominków.

Dziecko:

- uczestniczy we wspólnych zabawach.

 

 

Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.

 

Uczestniczenie w zabawach i grach integracyjnych.   

 

Rozpoznaje i nazywa kolory.           

 

Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie trzech.                                                                   

Kiedy jest mi nudno

Nuda

Nazywanie zabawek znajdujących się w sali. Słuchanie wiersza E. Czapary „Nuda”. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem wiersza „Nuda”.

Dziecko:

- bawi się wspólnie z kolegami.

 

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Wstań - idź.

 

2. Pieski.

 

3. Misie.

 

4. Rączki do góry.

 

5. Pada deszczyk.

Domy

Słuchanie wiersza W. Scisłowskiego „Klocki”. Zabawa „Klocki w danym kolorze”. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Mówiące klocki”.

Dziecko:

- rozpoznaje i nazywa kolory.

 

Co do siebie pasuje

Zabawa „Co do siebie pasuje”. Ćwiczenia koncentracji uwagi.

Dziecko:

- klasyfikuje przedmioty (obrazki) według ich przeznaczenia.

 

Pajacyk

Słuchanie piosenki „Pajacyk”. Nauka pierwszej zwrotki.

Praca plastyczna – ułożenie pajaca z kilku części w całość.

Dziecko:

- uczestniczy w zabawie rytmicznej przy piosence,

- wykonuje pracę plastyczną.

 

„Liczymy”

Zabawa dydaktyczna ”Policz”. Zabawy ruchowe „Piłka w parze”, „Posłuszne gazety”, „Zrób to co ja”.

 

Dziecko:

- liczy do trzech,

- uczestniczy w zabawach ruchowych.

 

 

 

Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą, zwrócenie uwagi na kolory i piękno przyrody w zimowej szacie.

 

Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich np. opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne.

Nadchodzi zima”

 

Pierwszy śnieg”

Słuchanie opowiadania M. Czerkawskiej „W lesie biało”. Rozmowa na temat opowiadania. Oglądanie śniegu przyniesionego przez nauczycielkę. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Pada śnieg”.

Dziecko:

- wymienia wybrane oznaki zimy. .

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw IV.

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Pajacyki.

 

2. Misie.

 

3. Śnieżynki.

 

Śniegowe płatki

Słuchanie piosenki pt. „Zima biała”. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa przy piosence.

Ćwiczenia oddechowe: dmuchanie na kawałki waty jako płatki śniegu.

Dziecko:

- słucha piosenki,

- potrafi dmuchać na kawałek waty przyczepiony do sznurka. 

 

Z górki na pazurki

Słuchanie piosenki „Na saneczkach. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa muzyczno – ruchowa „Jedziemy na saneczkach”.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin