PLAN na styczeń.doc

(74 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC STYCZEŃ 2010 r.

Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich

 

Treści programowe

Temat tygodnia

Temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Czas

Zajęcia ruchowe

 

Wspólna zabawa i dzielenie się przedszkolnymi zabawkami

 

Wskazywanie poszczególnych części ciała.

 

Określanie brakujących części ciała.

 

„ Bawimy się wspólnie

Pociąg

Opowiadanie Cz. Janczarskiego pt.Puff, puff, puff !”. Rozmowa na temat utworu – w co bawiły się zabawki, co robił pluszowy króliczek. Wspólna zabawa w pociąg.

Dziecko:

- słucha opowiadania,

- wspólnie bawi się z rówieśnikami.

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw I

 

Zabawy ruchowe:

1. Krasnoludki

2. Kotek

3. Balonik

4. Mam chusteczkę

 

Moje ciało

Zabawa „Moje ciało”- pokazywanie części ciała wymienionych przez nauczyciela. Zabawa „Dotknij”.

Dziecko:

- pokazuje części ciała wymienione przez nauczycielkę.

 

 

 

Wystukaj rytm

Zabawy zabawkami – wystukiwanie klockami odpowiedniego rytmu, chodzenie po skakance, toczenie piłki w kole.

 

Dziecko:

- potrafi wystukać dany rytm,

- potrafi przejść po skakance.

 

 

 

 

Bałwankowe kółeczka

 

Zapoznanie z figurą geometryczną - koło. Układanie na dywanie bałwanka z kilku elementów.

Praca plastyczna – naklejenie na kartce bałwanka z kilku części.

Dziecko:

- wie jak wygląda koło,

- potrafi ułożyć bałwana z kilku elementów,

- wykonuje pracę plastyczną

 

 

 

 

„Piłeczki”

Zabawa małymi piłkami. Słuchanie piosenki „Piłka”. Rozmowa na temat piosenki. Zabawy przy piosence.

Dziecko:

- potrafi bawić się małymi piłkami,

- słucha piosenki

 

 

 

Uczestniczenie z zabawach organizowanych na świeżym powietrzu.

 

Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów - bawienie się w miejscach niedozwolonych.

Zimo, baw się z nami

Śnieg

Zabawa „Zbieramy płatki śniegu”. Słuchanie wiersza I. Salach „Śnieg” – ilustrowanie go ruchem.

Dziecko:

- recytuje wiersz,

- uczestniczy w zabawie.

 

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Płatki śniegu.

 

2. Saneczki.

 

3. Rączki do góry.

 

Zimowe obrazki

Zabawa rytmiczna „Zimowa zawierucha”. Wykonanie zimowego obrazka – naklejanie płatków śniegu.

Dziecko:

- uczestniczy w zabawie rytmicznej,

- wykonuje pracę plastyczną.

 

Sopelki

Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Sopelki”. Wyjaśnienie niezrozumiałych terminów.

 

Dziecko:

- słucha uważnie wiersza,

- stosuje słowa: długi, krótszy.

 

 

Tak się zachmurzyło”

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Saneczki”. Słuchanie piosenki „Tak się zachmurzyło”. Ilustracja ruchowa piosenki.

Dziecko:

- ilustruje piosenkę ruchem,

- uczestniczy w zabawie.

 

Przygoda na górce”

Zabawa dydaktyczna „Co było najpierw, a co było potem”. Zabawa ruchowa rozwijająca koordynację ruchową „Jedziemy na nartach”.

 

Dziecko:

- stosuje słowa: najpierw, potem.

 

 

 

Podawanie informacji na temat swojej rodziny np. jak ma na imię moja mama, tata, jakie zawody wykonują.

 

Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny.

 

Podawanie powiązań między członkami rodziny.

Babcia i dziadek”

 

Nasi dziadkowie”

Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej „Pomieszane portrety”. Kończenie zdań „Moja babcia jest…”, „Mój dziadek jest…”. Zapisanie propozycji na płatkach kwiatowych.

Dziecko:

- potrafi dopasować portrety.

 

 

Ćwiczenia poranne – zestaw V

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Babcia i dziadek.

 

2. Misie.

 

3. Śnieżynki.

 

Szanujemy starszych”

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin