PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC STYCZEŃ 2010 r.
Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich
Treści programowe
Temat tygodnia
Temat dnia
Aktywność i działalność dziecka
Cele operacyjne
Czas
Zajęcia ruchowe
Wspólna zabawa i dzielenie się przedszkolnymi zabawkami
Wskazywanie poszczególnych części ciała.
Określanie brakujących części ciała.
„ Bawimy się wspólnie”
„Pociąg”
Opowiadanie Cz. Janczarskiego pt. „Puff, puff, puff !”. Rozmowa na temat utworu – w co bawiły się zabawki, co robił pluszowy króliczek. Wspólna zabawa w pociąg.
Dziecko:
- słucha opowiadania,
- wspólnie bawi się z rówieśnikami.
Ćwiczenia poranne – zestaw I
Zabawy ruchowe:
1. Krasnoludki
2. Kotek
3. Balonik
4. Mam chusteczkę
„Moje ciało”
Zabawa „Moje ciało”- pokazywanie części ciała wymienionych przez nauczyciela. Zabawa „Dotknij”.
- pokazuje części ciała wymienione przez nauczycielkę.
„Wystukaj rytm”
Zabawy zabawkami – wystukiwanie klockami odpowiedniego rytmu, chodzenie po skakance, toczenie piłki w kole.
- potrafi wystukać dany rytm,
- potrafi przejść po skakance.
„Bałwankowe kółeczka”
Zapoznanie z figurą geometryczną - koło. Układanie na dywanie bałwanka z kilku elementów.
Praca plastyczna – naklejenie na kartce bałwanka z kilku części.
- wie jak wygląda koło,
- potrafi ułożyć bałwana z kilku elementów,
- wykonuje pracę plastyczną
„Piłeczki”
Zabawa małymi piłkami. Słuchanie piosenki „Piłka”. Rozmowa na temat piosenki. Zabawy przy piosence.
- potrafi bawić się małymi piłkami,
- słucha piosenki
Uczestniczenie z zabawach organizowanych na świeżym powietrzu.
Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów - bawienie się w miejscach niedozwolonych.
„Zimo, baw się z nami”
„Śnieg”
Zabawa „Zbieramy płatki śniegu”. Słuchanie wiersza I. Salach „Śnieg” – ilustrowanie go ruchem.
- recytuje wiersz,
- uczestniczy w zabawie.
1. Płatki śniegu.
2. Saneczki.
3. Rączki do góry.
„Zimowe obrazki”
Zabawa rytmiczna „Zimowa zawierucha”. Wykonanie zimowego obrazka – naklejanie płatków śniegu.
- uczestniczy w zabawie rytmicznej,
- wykonuje pracę plastyczną.
„Sopelki”
Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Sopelki”. Wyjaśnienie niezrozumiałych terminów.
- słucha uważnie wiersza,
- stosuje słowa: długi, krótszy.
„Tak się zachmurzyło”
Zabawa orientacyjno – porządkowa „Saneczki”. Słuchanie piosenki „Tak się zachmurzyło”. Ilustracja ruchowa piosenki.
- ilustruje piosenkę ruchem,
„Przygoda na górce”
Zabawa dydaktyczna „Co było najpierw, a co było potem”. Zabawa ruchowa rozwijająca koordynację ruchową „Jedziemy na nartach”.
- stosuje słowa: najpierw, potem.
Podawanie informacji na temat swojej rodziny np. jak ma na imię moja mama, tata, jakie zawody wykonują.
Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny.
Podawanie powiązań między członkami rodziny.
„Babcia i dziadek”
„Nasi dziadkowie”
Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej „Pomieszane portrety”. Kończenie zdań „Moja babcia jest…”, „Mój dziadek jest…”. Zapisanie propozycji na płatkach kwiatowych.
- potrafi dopasować portrety.
Ćwiczenia poranne – zestaw V
1. Babcia i dziadek.
2. Misie.
3. Śnieżynki.
„Szanujemy starszych”
grudzien33