PLAN na maj.doc

(80 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ

NA MIESIĄC MAJ 2010 r.

Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich

 

Treści programowe

Temat tygodnia

Temat dnia

Aktywność i działalność dziecka

Cele operacyjne

Czas

Zajęcia ruchowe

 

Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza i opowiadania jego treści własnymi słowami.

 

Rozwijanie sprawności ruchowej, koordynacji oraz spostrzegawczości.

 

Rozwijanie sprawności manualnej.

 

Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.

 

 

 

 

Wiosna na łące

Motylki

Słuchanie fragmentu wiersza „Motylek” ilustrowanego obrazkami. Szukanie w sali kartonowych motyli (po ich znalezieniu określają miejsce, w którym się znajdował – przyimki). Segregowanie sylwet motyli pod względem kolorów.

Dziecko:

- uważnie słucha wiersza,

- potrafi określić położenie motyla,

- segreguje motyle według koloru.

 

 

 

1. Żabki.

2. Biedronki.

3. Motyle i kwiaty.

4. Pszczoły i ule.

 

Ślimak, ślimak pokaż rogi

Słuchanie wiersza „Ślimak”. Rozmowa na temat wiersza. Obserwacja ślimaka przyniesionego z podwórka. Zwrócenie ślimakowi wolności – wyniesienie ślimaka na świeże powietrze.

Dziecko:

- uważnie słucha wiersza i wypowiada się na temat jego treści.

 

 

Biedroneczki są w kropeczki

Słuchanie wiersza „Biedronka”. Rozmowa na temat wiersza.  Zabawa orientacyjno – porządkowa „Biedronki”. Praca plastyczna – naklejenie kropek na biedronce i naklejenie ją na listku.

 

Dziecko:

- uważnie słucha wiersza,

- uczestniczy w zabawie ruchowej,

- potrafi wykonać pracę plastyczną.

 

 

 

 

 

 

O czym kumkają żaby i brzęczą pszczoły

 

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Pszczółki”. Słuchanie piosenki „Mała pszczółka”. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa rytmiczna „Pszczółki do ula!”.

Dziecko:

- rytmicznie klaszcze, gra na grzechotce, próbuje śpiewać piosenkę.

 

 

 

 

Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w zależności od pory roku w toku bezpośredniej obserwacji.

 

Stymulowanie rozwoju mowy.

Wiosna w lesie

Ptaszki w gniazdach”

Zabawa „Ptaszki w gniazdach”. Słuchanie opowiadania Cz. Janczarskiego „Tajemniczy głos” (dodatkowo ilustracje). Rozmowa na temat opowiadania. Ćwiczenia ortofoniczne – naśladowanie głosu kukułki na przemian cicho i głośno. 

Dziecko:

- słucha opowiadania,

- wie jak wygląda kukułka.

 

 

 

1. Zgadnij co robię?

 

2. Ptaszki.

 

3. Dzięcioły.

 

 

Co to za ptak?”

Zabawa „Co to za ptak?” – pokazywanie przez nauczycielkę obrazków sowy, dzięcioła, kukułki. Dzieci nazywają te ptaki oraz naśladują ich głosy.

Dziecko:

- potrafi rozpoznać ptaki na obrazkach,

- potrafi naśladować głosy niektórych ptaków.

 

Śpiewaj tak jak on”

Zabawa ruchowa przy piosence „Śpiewaj tak jak on” -  „Jedziemy do lasu”. Słuchanie całej piosenki. Rozmowa na temat piosenki. Powtarzanie tekstu „Din don” w różnych tonach. Dowolny taniec przy piosence.

Dziecko:

- potrafi poruszać się przy muzyce.

 

 

Dzięcioł”

Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. Słuchanie wiersza R. Przymusa „Dzięcioł”. Rozmowa na temat wiersza. Zabawa „Dzięcioły”.

Praca plastyczna – kolorowanie obrazka dzięcioła.

Dziecko:

- wie jak wygląda dzięcioł,

- potrafi wykonać pracę plastyczną.

 

Przód i tył”

Zabawa dydaktyczna „Idź do przodu, do tyłu”. Zabawy z woreczkami. Zabawy ruchowe przy muzyce. 

Dziecko:

- potrafi poruszać się pod dyktando nauczycielki.

 

 

Poznanie wybranych zawodów.

 

Rozwijanie mowy.

 

Rozwijanie ekspresji ruchowej przy muzyce.

 

Liczenie w zakresie 4.

 

Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania.

Zawody rodziców”

 

Kim są nasi rodzice?”

Zabawa „Jakie zawody wykonują te osoby?”. Wypowiedzi dzieci na temat zawodów wykonywanych przez ich rodziców. Zabawa „Komu potrzebne są te przedmioty?”

Dziecko:

- wie na czym polega praca w wybranych zawodach i co jest potrzebne do jej wykonywania.

 

 

Ćwiczenia poranne nr III.

 

Zabawy ruchowe:

 

1. Rodzinny spacer.

 

2. Malarze pokojowi.

 

3. Policjanci i złodzieje.

 

Mój tatuś jest policjantem”

Słuchanie wiersza ilustrowanego sylwetami „Kto znalazł mamę?”. Rozmowa na temat wiersza. Zwrócenie uwagi na ubiór policjanta. Ćwiczenie logorytmiczne „Pan Policjant”.

Dziecko:

- słucha uważnie wiersza,

- wie jak wygląda policjant.

 

Malarz”

 

Zabawy przy piosence „Malarz”. Ćwiczenia klasyfikacyjne „ Czego potrzebuje malarz do pracy?”. Zabawa rytmiczna „malujemy”.

 

Dziecko:

- wie, czym zajmują ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin