04. Dzisiejsza Brukselska Unia Europejska.pdf

(1280 KB) Pobierz
385548349 UNPDF
Rozdział 4
DZISIEJSZA BRUKSELSKA
UNIA EUROPEJSKA:
Co kartel naftowo-
farmaceutyczny
i jego polityczni
poplecznicy chcieliby
przed Tobą ukryć?
385548349.003.png
Rozdział 4
Traktaty Unijne – próby umocnienia
władzy politycznej nad Europą
podejmowane przez kartel naftowo-
farmaceutyczny
Na arenie politycznej lata 90. XX w. i pierwszego dziesięciolecia
wieku XXI można zaobserwować podejmowanie przez kartel na-
ftowo-farmaceutyczny coraz śmielszych kroków, zmierzających do
umocnienia władzy politycznej nad Europą. Kamieniem milowym w
tym procesie było utworzenie globalnego politbiura w celu obrony
przed naturalnymi metodami ochrony zdrowia i utrzymania ogól-
noświatowego monopolu kartelu na leki opatentowane. Do naj-
ważniejszych posunięć zmierzających w tym kierunku było
podpisanie w roku 1992 Traktatu z Maastricht, w roku 1997 Trak-
tatu Amsterdamskiego, w 2001 Traktatu z Nicei, a w końcu Traktatu
Lizbońskiego, który wszedł w życie w grudniu 2009 r.
Należy zauważyć, że w przypadku każdego z tych traktatów abso-
lutna większość ludności Europy nie miała szansy przejąć ani odrzu-
cić decyzji własnych rządów o oddaniu ich praw i swobód. Gdyby
Unia Europejska była prawdziwie demokratyczna, to przecież
wszyscy jej obywatele mieliby wcześniej prawo wyrazić swoją wolę
w publicznym referendum i najprawdopodobniej tych traktatów
nigdy by nie ratyfikowano.
Traktat z Maastricht:
• Zmienił strukturę Unii Europejskiej i otworzył drogę do integracji
politycznej, co sprawiło, że kartel uzyskał większą kontrolę po-
lityczną nad wszystkimi krajami Unii Europejskiej.
• Wprowadził unię gospodarczą i walutową, co sprawiło, że kartel
zdobył większą kontrolę ekonomiczną nad krajami Unii Euro-
pejskiej.
178
Co kartel naftowo-farmaceutyczny i jego polityczni poplecznicy chcieliby przed Tobą ukryć?
• Wprowadził wspólną politykę zagraniczną i politykę bezpie-
czeństwa, co sprawiło, że kartel zdobył większą kontrolę nad
działaniami krajów Unii Europejskiej na szczeblu międzynaro-
dowym.
• Wprowadził politykę
„ochrony konsumenta”, co
umożliwiło kartelowi ko-
rzystanie z niej jako przy-
krywki, pod którą forsuje
on własne interesy. Tak
zwana dyrektywa o suple-
mentach diety, przyjęta w
roku 2002, jest tego kla-
sycznym przykładem. Dy-
rektywa ta nakłada w całej
Europie ograniczenia na
sprzedaż witamin i suple-
mentów mineralnych właś-
nie ze względu na
potrzebę „zapewnienia
wysokiego poziomu
ochrony konsumentów”.
Oczywiście, tak naprawdę
ograniczenia zostały wpro-
wadzone po to, aby chro-
nić wartą wiele miliardów euro sprzedaż leków syntetycznych
wytwarzanych przez przemysł farmaceuty, któremu, ze
względu na odkrycie związku pomiedzy szkorbutem i chorobą
serca, zaczęło zagrażać coraz powszechniejsze odchodzenie od
leków opatentowanych na rzecz nieopatentowanych metod le-
czenia, na przykład terapii witaminowej.
Dalsze informacje: GB3MT347
179
Podpisanie Traktatu z Maastricht
7 lutego 1992 r.
385548349.004.png 385548349.005.png 385548349.006.png
Rozdział 4
Traktat Amsterdamski
• Oddał sprawy związane ze swobodnym przemieszczaniem się
osób pod kontrolę prawną Unii Europejskiej. To oznaczało ko-
nieczność utworzenia ogólnoeuropejskich systemów informa-
tycznych, przez co kartel zyskał większe możliwości zakłócania
życia prywatnego obywateli.
• Uchwalił program rozwoju działalności Europolu (europej-
skiego Urzędu Policji), co umożliwiło zwiększenie międzynaro-
dowej kontroli nad swobodami obywateli na całym terytorium
wspólnoty.
• Rozpoczął wdrażanie wspólnej polityki bezpieczeństwa w celu
stopniowego formułowania wspólnej polityki obronnej, co dało
kartelowi środki do zdobycia ostatecznej kontroli wojskowej na
szczeblu globalnym.
Przywódcy europejscy zebrani w celu ratyfikacji Traktatu Amsterdam-
skiego
Dalsze informacje: GB3AT833
180
385548349.001.png
Co kartel naftowo-farmaceutyczny i jego polityczni poplecznicy chcieliby przed Tobą ukryć?
Wpływ kartelu naftowo-farmaceutycznego na treść Traktatu
Amsterdamskiego i na system oceny ryzyka
W styczniu 2010 r. uczeni z uniwersytetów w Bath i Edynburgu w
Wielkiej Brytanii opublikowali dowody na to, że producenci ropy,
leków, środków chemicznych, żywności i tytoniu w połowie lat 90.
wspólnie lobbowali na rzecz korzystnego dla nich kształtu polityki
Europejskiej. Długotrwały lobbing przyniósł oczekiwany sukces.
Według analizy opublikowanej w czasopiśmie „Public Library of
Science Medicine” (Publiczna biblioteka medycyny naukowej) i
streszczonej na stronie http://euobserver.com, duże korporacje, w
tym Shell, Bayer, Zeneca, SmithKline Beecham, Unilever, Tesco i Bri-
tish American Tobacco, przeprowadziły długoletnią kampanię lob-
bingową, której celem było takie ukształtowanie systemu oceny
oddziaływania, aby faworyzował interesy przedsiębiorstw kosztem
zdrowia ludzi.
Forma oceny oddziaływania, jaką forsowały te międzynarodowe
korporacje, została w końcu przyjęta przez Unię Europejską w ra-
mach ratyfikacji Traktatu Amsterdamskiego.
Z tego powodu obowiązująca od roku 2002 dyrektywa w sprawie
suplementów diety opiera się na mechanizmie oceny ryzyka, aby
nakładać ogólnoeuropejskie ograniczenia sprzedaży suplementów
diety zawierających witaminy i minerały w celu ochrony wysokiej
sprzedaży opatentowanych leków syntetycznych, produkowanych
przez koncerny farmaceutyczne.
Traktat z Nicei
• Wprowadził w Radzie Europy system głosowania na zasadzie
większości kwalifikowanej co znów zmniejszyło możliwość wy-
rażenia sprzeciwu wobec interesów kartelu przez pojedyncze
państwa członkowskie. W wyniku tej zmiany trzy główne kraje
wspierające kartel – Niemcy, Francja i Wielka Brytania, a także
Włochy, mogą teraz skutecznie utrzymywać równowagę sił w
Radzie Europy.
Dalsze informacje: GB3NT972
181
385548349.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin