04. Dzisiejsza Brukselska Unia Europejska.pdf
(
1280 KB
)
Pobierz
385548349 UNPDF
Rozdział 4
DZISIEJSZA BRUKSELSKA
UNIA EUROPEJSKA:
Co kartel naftowo-
farmaceutyczny
i jego polityczni
poplecznicy chcieliby
przed Tobą ukryć?
Rozdział 4
Traktaty Unijne – próby umocnienia
władzy politycznej nad Europą
podejmowane przez kartel naftowo-
farmaceutyczny
Na arenie politycznej lata 90. XX w. i pierwszego dziesięciolecia
wieku XXI można zaobserwować podejmowanie przez kartel na-
ftowo-farmaceutyczny coraz śmielszych kroków, zmierzających do
umocnienia władzy politycznej nad Europą. Kamieniem milowym w
tym procesie było utworzenie globalnego politbiura w celu obrony
przed naturalnymi metodami ochrony zdrowia i utrzymania ogól-
noświatowego monopolu kartelu na leki opatentowane. Do naj-
ważniejszych posunięć zmierzających w tym kierunku było
podpisanie w roku 1992 Traktatu z Maastricht, w roku 1997 Trak-
tatu Amsterdamskiego, w 2001 Traktatu z Nicei, a w końcu Traktatu
Lizbońskiego, który wszedł w życie w grudniu 2009 r.
Należy zauważyć, że w przypadku każdego z tych traktatów abso-
lutna większość ludności Europy nie miała szansy przejąć ani odrzu-
cić decyzji własnych rządów o oddaniu ich praw i swobód. Gdyby
Unia Europejska była prawdziwie demokratyczna, to przecież
wszyscy jej obywatele mieliby wcześniej prawo wyrazić swoją wolę
w publicznym referendum i najprawdopodobniej tych traktatów
nigdy by nie ratyfikowano.
Traktat z Maastricht:
• Zmienił strukturę Unii Europejskiej i otworzył drogę do integracji
politycznej, co sprawiło, że kartel uzyskał większą kontrolę po-
lityczną nad wszystkimi krajami Unii Europejskiej.
• Wprowadził unię gospodarczą i walutową, co sprawiło, że kartel
zdobył większą kontrolę ekonomiczną nad krajami Unii Euro-
pejskiej.
178
Co kartel naftowo-farmaceutyczny i jego polityczni poplecznicy chcieliby przed Tobą ukryć?
• Wprowadził wspólną politykę zagraniczną i politykę bezpie-
czeństwa, co sprawiło, że kartel zdobył większą kontrolę nad
działaniami krajów Unii Europejskiej na szczeblu międzynaro-
dowym.
• Wprowadził politykę
„ochrony konsumenta”, co
umożliwiło kartelowi ko-
rzystanie z niej jako przy-
krywki, pod którą forsuje
on własne interesy. Tak
zwana dyrektywa o suple-
mentach diety, przyjęta w
roku 2002, jest tego kla-
sycznym przykładem. Dy-
rektywa ta nakłada w całej
Europie ograniczenia na
sprzedaż witamin i suple-
mentów mineralnych właś-
nie ze względu na
potrzebę „zapewnienia
wysokiego poziomu
ochrony konsumentów”.
Oczywiście, tak naprawdę
ograniczenia zostały wpro-
wadzone po to, aby chro-
nić wartą wiele miliardów euro sprzedaż leków syntetycznych
wytwarzanych przez przemysł farmaceuty, któremu, ze
względu na odkrycie związku pomiedzy szkorbutem i chorobą
serca, zaczęło zagrażać coraz powszechniejsze odchodzenie od
leków opatentowanych na rzecz nieopatentowanych metod le-
czenia, na przykład terapii witaminowej.
Dalsze informacje: GB3MT347
179
Podpisanie Traktatu z Maastricht
7 lutego 1992 r.
Rozdział 4
Traktat Amsterdamski
• Oddał sprawy związane ze swobodnym przemieszczaniem się
osób pod kontrolę prawną Unii Europejskiej. To oznaczało ko-
nieczność utworzenia ogólnoeuropejskich systemów informa-
tycznych, przez co kartel zyskał większe możliwości zakłócania
życia prywatnego obywateli.
• Uchwalił program rozwoju działalności Europolu (europej-
skiego Urzędu Policji), co umożliwiło zwiększenie międzynaro-
dowej kontroli nad swobodami obywateli na całym terytorium
wspólnoty.
• Rozpoczął wdrażanie wspólnej polityki bezpieczeństwa w celu
stopniowego formułowania wspólnej polityki obronnej, co dało
kartelowi środki do zdobycia ostatecznej kontroli wojskowej na
szczeblu globalnym.
Przywódcy europejscy zebrani w celu ratyfikacji Traktatu Amsterdam-
skiego
Dalsze informacje: GB3AT833
180
Co kartel naftowo-farmaceutyczny i jego polityczni poplecznicy chcieliby przed Tobą ukryć?
Wpływ kartelu naftowo-farmaceutycznego na treść Traktatu
Amsterdamskiego i na system oceny ryzyka
W styczniu 2010 r. uczeni z uniwersytetów w Bath i Edynburgu w
Wielkiej Brytanii opublikowali dowody na to, że producenci ropy,
leków, środków chemicznych, żywności i tytoniu w połowie lat 90.
wspólnie lobbowali na rzecz korzystnego dla nich kształtu polityki
Europejskiej. Długotrwały lobbing przyniósł oczekiwany sukces.
Według analizy opublikowanej w czasopiśmie „Public Library of
Science Medicine” (Publiczna biblioteka medycyny naukowej) i
streszczonej na stronie http://euobserver.com, duże korporacje, w
tym Shell, Bayer, Zeneca, SmithKline Beecham, Unilever, Tesco i Bri-
tish American Tobacco, przeprowadziły długoletnią kampanię lob-
bingową, której celem było takie ukształtowanie systemu oceny
oddziaływania, aby faworyzował interesy przedsiębiorstw kosztem
zdrowia ludzi.
Forma oceny oddziaływania, jaką forsowały te międzynarodowe
korporacje, została w końcu przyjęta przez Unię Europejską w ra-
mach ratyfikacji Traktatu Amsterdamskiego.
Z tego powodu obowiązująca od roku 2002 dyrektywa w sprawie
suplementów diety opiera się na mechanizmie oceny ryzyka, aby
nakładać ogólnoeuropejskie ograniczenia sprzedaży suplementów
diety zawierających witaminy i minerały w celu ochrony wysokiej
sprzedaży opatentowanych leków syntetycznych, produkowanych
przez koncerny farmaceutyczne.
Traktat z Nicei
• Wprowadził w Radzie Europy system głosowania na zasadzie
większości kwalifikowanej co znów zmniejszyło możliwość wy-
rażenia sprzeciwu wobec interesów kartelu przez pojedyncze
państwa członkowskie. W wyniku tej zmiany trzy główne kraje
wspierające kartel – Niemcy, Francja i Wielka Brytania, a także
Włochy, mogą teraz skutecznie utrzymywać równowagę sił w
Radzie Europy.
Dalsze informacje: GB3NT972
181
Plik z chomika:
Osci
Inne pliki z tego folderu:
00. Wstęp.pdf
(348 KB)
01. Podsumowanie dowodów.pdf
(5655 KB)
03. Kartel makroregionalny.pdf
(606 KB)
04. Dzisiejsza Brukselska Unia Europejska.pdf
(1280 KB)
05. Osiemset lat po akcie Magna Carta.pdf
(442 KB)
Inne foldery tego chomika:
Akwarystyka
Carlos Castaneda
Darmowe Ebooki
Dla Studentów i nie tylko
E-Biznes
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin