jesiennepejzaze.doc

(27 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć

Scenariusz zajęć „Jesienne pejzaże – przyszła do nas jesień”

 

 

Temat zajęć: „Jesienne pejzaże – przyszła do nas jesień” – zajęcia plastyczne przy muzyce (elementy arteterapii)

 

Cele ogólne:

Ø      kształtowanie poczucia estetyki

Ø      rozwijanie wrażliwości dziecka na muzykę i dzieło plastyczne

Ø      kształtowanie poczucia rytmu w utworze muzycznym

Ø      rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych i dotykowych

Ø      rozwijanie aktywności dziecka w grupie poprzez czynne uczestnictwo w zajęciach

Ø      odpoczynek, relaks

 

Cele szczegółowe:

Dziecko:

Ø      czuje się bezpiecznie

Ø      jest otwarte na propozycje zabaw proponowane przez nauczyciela

Ø      potrafi wczuć się w wyznaczoną rolę

Ø      wyraża swoje zainteresowanie poprzez czynne uczestnictwo

 

 

Metody:

Metoda aktywizująca – zajęcia plastyczne przy współudziale elementów arteterapii

 

Formy:

Praca indywidualna i grupowa

 

Miejsce realizacji:

Przedszkolna sala dydaktyczna

 

Czas trwania:

Około 30 min

 

Pomoce dydaktyczne:

Kartki w formacie A3 lub większe, pojemniki z farbą, balony, gazety do zabezpieczenia stolików, odtwarzacz CD,  utwór Antoniego Vivaldiego „Cztery pory roku – jesień”, szablony symboli z mapy pogody – słońce, chmura, burza, deszcz...

 

Przebieg:

1.      Rozpoczęcie zajęć – nauczyciel wprowadza dzieci w tematykę dzisiejszych zajęć, rozmawia z dziećmi o tym co widzą za oknem, jak postrzegają jesienne obrazy, czy ich zdaniem jesień jest ciekawą porą roku, czy lubią jesień, ...itp.

 

2.      Jesienne pejzaże – praca plastyczna przy muzyce.

Na arkuszu A3 tworzymy pejzaż jesienny, malujemy go jednak nie pędzlem lecz lekko napompowanym balonikiem moczonym w miseczkach z „delikatnie” rozwodnioną farbą plakatową lub temperową. Namoczony balonik przykładamy (jakby pieczętujemy nim kartkę) do kartki i ponownie zamaczamy balon. W ten sposób rozmyte wzory tworzą przepiękne jesienne pejzaże. W czasie naszej pracy plastycznej towarzyszy nam muzyka Antoniego Vivaldiego "Cztery pory roku – jesień”.

 

3.      Galeria przedszkolaka – z gotowych prac tworzymy przedszkolną galerię, sami oglądamy wszystkie nasze dzieła

 

4.      Przedszkolni krytycy sztuki – pogadanka – podsumowanie zajęć rozmowa o naszych jesiennych pracach,  które podobają się najbardziej i dlaczego, czy podobała się dzieciom towarzysząca im w czasie zajęć muzyka, czy dzieci zauważyły wokoło jesień, itp. Na zakończenie nauczyciel prosi , by z rozłożonych na dywanie symboli – zapożyczonych z mapy pogody dzieci wybrały jeden, który przedstawia to jak się teraz czują... Dzieci wybierają spośród słoneczek, chmur, deszczu, burzy...

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin