SSP430_Audi_A3_Cabriolet(1).pdf

(2443 KB) Pobierz
SSP430_pl
Szkolenie serwisu
Audi A3 Cabriolet
Zeszyt do samodzielnego
kształcenia nr 430
220980447.022.png 220980447.023.png 220980447.024.png 220980447.025.png 220980447.001.png 220980447.002.png 220980447.003.png 220980447.004.png 220980447.005.png 220980447.006.png 220980447.007.png 220980447.008.png 220980447.009.png 220980447.010.png 220980447.011.png 220980447.012.png 220980447.013.png 220980447.014.png 220980447.015.png 220980447.016.png 220980447.017.png 220980447.018.png
Nowy samochód Audi Cabriolet
Po raz piewszy w swej historii firma Audi oferuje pełnowartościowy samochód typu Cabriolet w klasie samochodów
kompaktowych Premium. Nowe Audi A3 Cabriolet – wchodząc w ten nowy, szybko rozwijący się segment samochodów
wraz z przekonywującymi jego właściwościami jako produktu – zachwyca nowe kręgi zainteresowanych i prezentuje się
potencjalnym klientom jako dodatkowy, atrakcyjny samochód w rodzinie.
Fascynacja nowym Audi A3 Cabriolet opiera się na indywidualnej formie plastycznej tego samochodu ze składanym
dachem pierwszej klasy technicznej, na zdecydowanej dynamice jazdy i ekskluzywnym wyposażeniu o dużej wartości.
Zarówno z otwartym jak i zamykniętym składanym dachem z tkaniny Audi A3 Cabriolet po raz pierwszy w swej klasie
jest w pełni wartościową ofertą samochodu z miejscami dla czterech osób i z dużą przydatnością do codziennych
zastosowań.
Bardzo wyraźnie, jak można to rozpoznać w samochodzie Audi A3, prezentuje się pełna wyrazu stylizacja nowego
Audi A3 Cabriolet. Jego sportowy charakter potęguje się w stanie zamkniętym dzięki składanemu dachowi typu coupe,
wykonanemu z tkaniny. Wysokowartościowy wygląd emanujący z klasycznego, składanego dachu z tkaniny uwidacznia
się poprzez precyzję jego działania, dokładność dopasowania i doskonałe wykonanie. Inteligentne rozwiązania,
jak system składania dachu w kształcie litery „Z”, zajmujący bardzo mało miejsca, i praktyczny w działaniu mechanizm
składnia dachu umożliwiają szybkie jego otwieranie i zamykanie również podczas jazdy.
Nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne oferują dzięki swej innowacyjnej technologii maksimum efektywności
bez kompromisów w zakresie parametrów i dynamiki jazdy. Poza tym duża sprawność działania ręcznej skrzyni biegów
i skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem typu S tronic, jako jednej z najbardziej efektywnych dróg przenoszenia
momentu obrotowego, umożliwia w dużej mierze przenoszenie napędu bez strat na koła.
Nowy samochód Audi A3 Cabriolet jest wyposażony w układ jezdny zapewniający sportowy charakter jazdy i w dużej
mierze stabilność zarówno podczas jazdy na wprost jak i na zakrętach. Możliwość wyboru między sportowym
a normalnym układem jezdnym stanowi odpowiedź na różne wymagania klientów. Komfortowy, precyzyjny w działaniu
elektromechaniczny układ kierowania zdecydowanie wspiera dynamiczne zalety jazdy.
Samochód Audi A3 Cabriolet produkowany jest w zakładach Audi AG w Ingolstadt (Niemcy) i Györ (Węgry).
Podobnie jak w Audi TT, nieuzbrojone nadwozie jest wytwarzane i lakierowane w Ingolstadt, a montaż samochodu
odbywa się w zakładach na Węgrzech.
220980447.019.png
Spis treści
Wprowadzenie
W największym skrócie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Zestawienia silnik – skrzynia biegów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Nadwozie
Struktura nadwozia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Bezpieczeństwo jadących
System bezpieczeństwa jadących w samochodzie Audi A3 Cabriolet . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10
Dach składany
Konstrukcja składanego dachu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
Elektryczne sterowanie składanego dachu
Miejsca zamontowania podzespołów systemu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16
Obsługa składanego dachu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
Uruchamianie awaryjne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Podzespoły sterowania składanego dachu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
Schemat układu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Połączenia sieciowe pomiędzy sterownikami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Wymiana danych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Złącza magistrali CAN . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Schemat działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
220980447.020.png
Układ hydrauliczny
Układ hydrauliczny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Układ jezdny
Zestawienie układu jezdnego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Ogrzewanie i układ klimatyzacji
Układ klimatyzacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Układ ochrony wnętrza samochodu
Układ alarmowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
System Infotainment
Systemy dźwiękowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
Radia i systemy nawigacji z radiem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Anteny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Zeszyt do samodzielnego kształcenia informuje o podstawach konstrukcji i działania nowych modeli
samochodów, nowych podzespołów oraz o nowych rozwiązaniach technicznych.
Odnośnik
Wskazówka
Zeszyt do samodzielnego kształcenia nie jest instrukcją napraw. Podawane tutaj wartości mają stanowić
jedynie pomoc w zrozumieniu jego treści i dotyczą stanu oprogramowania obowiązującego w czasie
opracowywania niniejszego zeszytu.
Obsługę techniczną oraz naprawy samochodu należy przeprowadzać wyłącznie na podstawie aktualnej
literatury serwisowej.
220980447.021.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin