6_ORTUO_P1_Halina_Olborska.pdf
(
184 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - H_Olborska_4RED.doc
Halina Olborska
Rybnik, 6 lipca 2007 r.
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4
ul. KEN 29, 44-207 Rybnik
Typ zaj
ħę
:
korekcyjno-kompensacyjne
Poziom nauczania:
szkoła podstawowa
Klasa:
IV i V
Grupa:
5 osób
TEMAT:
Moje pasje – zasady pisowni wyrazów z „u”
ZAŁO
ņ
ENIA METODYCZNE
Cele:
•
utrwalenie pisowni z „u” w czasownikach zako
ı
czonych na „-uj
ħ
”, „-ujesz”,
•
doskonalenie umiej
ħ
tno
Ļ
ci czytania ze zrozumieniem,
•
ę
wiczenie sprawno
Ļ
ci grafomotorycznej,
•
Pomoce:
•
ołówki,
•
gumka,
•
zeszyt
ORTOGRAFFITI u–ó. Czytam, rozumiem, pisz
ħ
. Poziom 1
.
Czas pracy:
45 minut
PRZEBIEG ZAJ
ĦĘ
I Faza mobilizuj
Ģ
co-organizacyjna
Rodzaj
ę
wiczenia
Czynno
Ļ
ci nauczy-
ciela i ucznia
Cele
ę
wiczenia
Pomoce
1.
Ę
wiczenia rucho-
we – wykorzystanie
kinezjologii eduka-
cyjnej.
Uczniowie wykonuj
Ģ
ę
wiczenia pokazy-
wane przez nauczy-
ciela: ruchy naprze-
miennie,
•
rozlu
Ņ
nienie napi
ħ
cia mi
ħ
-
Ļ
niowego
•
stymulowanie pracy obu
półkul
spokojna muzyka
leniwe
ósemki, sow
ħ
.
2.
Ę
wiczenia w mó-
wieniu.
Uczniowie opowia-
daj
Ģ
o swoich pa-
sjach, którym po-
Ļ
wi
ħ
caj
Ģ
wolny czas.
•
doskonalenie umiej
ħ
tno
Ļ
ci
swobodnego wypowiada-
nia si
ħ
Ę
wiczenie 1, s. 54
utrwalenie znajomo
Ļ
ci zasad ortograficznych,
•
ę
wiczenie pami
ħ
ci wzrokowej i spostrzegawczo
Ļ
ci.
•
dbało
Ļę
o poprawno
Ļę
wypowiedzi ustnej
II Intensywna praca korekcyjno-kompensacyjna
Rodzaj
ę
wiczenia
Czynno
Ļ
ci
nauczyciela i ucznia
Cele
ę
wiczenia
Pomoce
1. Nawi
Ģ
zanie do
tematu zaj
ħę
.
Ciche czytanie tek-
stu.
Uczniowie cicho
czytaj
Ģ
tekst z
ę
wi-
czenia 2a s. 54.
•
doskonalenie techniki czy-
tania
•
ę
wiczenie funkcji wzro-
kowych
Ę
wiczenie 2a, s. 54
2.
Praca z tekstem.
•
Odpowiadaj
Ģ
na
pytania wyszuku-
j
Ģ
c w tek
Ļ
cie od-
powied
Ņ
.
•
Układaj
Ģ
pytania
do tekstu, starannie
zapisuj
Ģ
.
•
ę
wiczenia logicznego my-
Ļ
lenia
•
doskonalenie wypowiedzi
ustnej
•
doskonalenie koordynacji
wzrokowo-ruchowej
Ę
wiczenie 2b, s. 54
Ę
wiczenie 3, s. 55
3.
Ę
wiczenie wzro-
kowe.
•
Wyszukuj
Ģ
odpo-
wiedzi na pytanie:
Jak maj
Ģ
na imi
ħ
narrator i jego sio-
stra?
•
Rozwi
Ģ
zuj
Ģ
rebu-
sy.
•
ę
wiczenie poprawno
Ļ
ci
ortograficznej
Ę
wiczenie 5, s. 56
4.
Ę
wiczenie w pisa-
niu.
•
Uzupełniaj
Ģ
ry-
mowanki czasow-
nikami zako
ı
czo-
nymi na „-uje”, „-
uj
ħ
”.
•
ę
wiczenie poprawno
Ļ
ci
ortograficznej
Ę
wiczenie 5, s. 56
5.
Ę
wiczenie gra-
ficzne.
•
Ł
Ģ
cz
Ģ
kolejne cy-
fry
•
doskonalenie sprawno
Ļ
ci
manualnej
Ę
wiczenie 6, s. 57
6.
Ę
wiczenia w pisa-
niu i
ę
wiczenia pa-
mi
ħ
ci.
•
Zapisuj
Ģ
pozdro-
wienia z wakacji,
stosuj
Ģ
c w swojej
wypowiedzi cza-
sowniki zawieraj
Ģ
-
ce „-uje”, „-uj
ħ
”,
staraj
Ģ
si
ħ
prawi-
dłowo zaadreso-
wa
ę
kartk
ħ
.
•
utrwalenie graficznych
obrazów czasowników
zawieraj
Ģ
cych „-uje”, „-
uj
ħ
”
•
ę
wiczenia pami
ħ
ci wzro-
kowej
Ę
wiczenie 9, s. 59
III Faza relaksacyjna
Rodzaj
ę
wiczenia
Czynno
Ļ
ci
nauczyciela i ucznia
Cele
ę
wiczenia
Pomoce
1. Zabawy ruchowe –
wykorzystanie ele-
mentów kinezjologii
edukacyjnej.
Uczniowie wykonuj
Ģ
ę
wiczenia: sowa,
leniwe ósemki,
punkty ziemi, oraz
gł
ħ
bokie oddechy.
Uczniowie wykonuj
Ģ
ę
wiczenie relaksa-
cyjne.
•
rozlu
Ņ
nienie napi
ħ
cia mi
ħ
-
Ļ
niowego
•
usprawnienie motoryki
•
doskonalenie oddychania
Ę
wiczenia relaksa-
cyjne.
s. 59
IV Faza podsumowuj
Ģ
co-utrwalaj
Ģ
ca
Rodzaj
ę
wiczenia
Czynno
Ļ
ci
nauczyciela i ucznia
Cele
ę
wiczenia
Pomoce
1. Utrwalenie.
Uczniowie wykonuj
Ģ
ę
wiczenia.
•
utrwalenie poprawnego
zapisu ortograficznego
Ę
wiczenia 13, 14, s.
62
2.
Praca domowa.
Uczniowie wykonuj
Ģ
ę
wiczenia.
•
ę
wiczenie poprawno
Ļ
ci
ortograficznej
•
dbało
Ļę
o poprawno
Ļę
wypowiedzi pisemnej
Ę
wiczenie 10a, 10b,
10c, s. 60
3. Podsumowanie.
Podsumowanie zaj
ħę
przez nauczyciela i
uczniów.
podniesienie samooceny
•
wycinanka, s. 98
Wycinanka s. 98
•
Plik z chomika:
A-n-i-t-a
Inne pliki z tego folderu:
7_OPINIA_Jolanta_Woskowiak.pdf
(170 KB)
ch.jpg
(84 KB)
1_OPINIA_Julita_Maciag.pdf
(166 KB)
1_ORT5_Anna_Wroblewska.pdf
(211 KB)
1_ORT6_Katarzyna_Zorawik.pdf
(179 KB)
Inne foldery tego chomika:
Ćw. ortogr. i matem
Czas , zegar, kalendarz
Części mowy
Czynności po angielsku
Czytanie ze zrozumieniem kl II
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin