5_ORTUO_P1_Halina_Olborska.pdf
(
183 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - H_Olborska_3RED.doc
Halina Olborska
Rybnik, 6 lipca 2007 r.
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 4
ul. KEN 29, 44-207 Rybnik
Typ zaj
ħę
:
korekcyjno-kompensacyjne
Poziom nauczania:
szkoła podstawowa
Klasa:
IV i V
Grupa:
5 osób
TEMAT:
Zabawy na podwórku – „ó” znajomo
Ļę
reguł
ZAŁO
ņ
ENIA METODYCZNE
Cele:
•
utrwalenie pisowni z „ó” wymiennym i niewymiennym,
•
usprawniaj
Ģ
funkcje wzrokowe,
•
doskonal
Ģ
umiej
ħ
tno
Ļ
ci czytania ze zrozumieniem,
•
ę
wicz
Ģ
sprawno
Ļę
grafomotoryczn
Ģ
,
•
utrwalaj
Ģ
znajomo
Ļę
zasad ortograficznych.
Pomoce:
•
ołówki,
•
gumka,
•
zeszyt
ORTOGRAFFITI u–ó. Czytam, rozumiem, pisz
ħ
. Poziom 1
.
Czas pracy:
45 minut
PRZEBIEG ZAJ
ĦĘ
I Faza mobilizuj
Ģ
co-organizacyjna
Rodzaj
ę
wiczenia
Czynno
Ļ
ci
nauczyciela i ucznia
Cele
ę
wiczenia
Pomoce
1.
Ę
wiczenia rucho-
we.
Uczniowie wspólnie
z nauczycielem
przypominaj
Ģ
sobie
zabawy podwórko-
we, nauczyciel rysuje
na podłodzie „grzy-
ba”, wspólna zaba-
wa.
•
rozlu
Ņ
nienie napi
ħ
cia mi
ħ
-
Ļ
niowego
•
doskonalenie koordynacji
ruchowej
kreda
2.
Ę
wiczenia w mó-
wieniu.
Uczniowie opowia-
daj
Ģ
o swoich ulu-
•
doskonalenie umiej
ħ
tno
Ļ
ci
swobodnego wypowiada-
Ę
wiczenie 1a, s. 35
bionych zabawach
podwórkowych”.
nia si
ħ
•
dbało
Ļę
o poprawno
Ļę
wypowiedzi ustnej
II Intensywna praca korekcyjno-kompensacyjna
Rodzaj
ę
wiczenia
Czynno
Ļ
ci
nauczyciela i ucznia
Cele
ę
wiczenia
Pomoce
1. Nawi
Ģ
zanie do
tematu zaj
ħę
.
Ciche czytanie tek-
stu.
Uczniowie cicho
czytaj
Ģ
tekst z
ę
wi-
czenia 2a s. 54.
•
doskonalenie techniki czy-
tania
•
ę
wiczenie funkcji wzro-
kowych
Ę
wiczenie 2a, s. 35
2.
Praca z tekstem.
•
Uczniowie układa-
j
Ģ
pytania do tek-
stu.
•
doskonalenie rozumienia
interpretacyjnego
•
ę
wiczenie logicznego my-
Ļ
lenia
Ę
wiczenie 2b, s. 35
3.
Ę
wiczenia w pisa-
niu.
•
Uczniowie wypi-
suj
Ģ
do tabelki za-
mieszczone w tek-
Ļ
cie wyrazy z „ó”.
•
Uzupełniaj
Ģ
zdania
podanymi czasow-
nikami.
•
ę
wiczenie poprawno
Ļ
ci
ortograficznej
•
doskonalenie techniki czy-
tania
Ę
wiczenie 3, s. 36
Ę
wiczenie 4, s. 36
4.
Ę
wiczenie wzro-
kowe.
•
Uczniowie przy-
gl
Ģ
daj
Ģ
si
ħ
ilustra-
cji,
•
nast
ħ
pnie odwraca-
j
Ģ
stron
ħ
, czytaj
Ģ
zdania dotycz
Ģ
ce
rysunku, decyduj
Ģ
,
czy zadania s
Ģ
prawdziwe czy fał-
szywe.
•
doskonalenie spostrzega-
nia oraz koncentracji
uwagi
Ę
wiczenie 5, s. 37
5.
Ę
wiczenie manu-
alne.
•
Uczniowie rysuj
Ģ
na ławkach wzór
zło
Ň
ony z kółek i
trójk
Ģ
tów.
•
doskonalenie sprawno
Ļ
ci
manualnej
Ę
wiczenie 6, s. 38
6.
Ę
wiczenia w pisa-
niu i
ę
wiczenia pa-
mi
ħ
ci.
•
Uczniowie odga-
duj
Ģ
nazwy zwie-
rz
Ģ
t, które widz
Ģ
na obrazkach, na-
st
ħ
pnie zapisuj
Ģ
z
pami
ħ
ci te wyrazy.
•
ę
wiczenia pami
ħ
ci wzro-
kowej
Ę
wiczenie 12, s. 41
III Faza relaksacyjna
Rodzaj
ę
wiczenia
Czynno
Ļ
ci
nauczyciela i ucznia
Cele
ę
wiczenia
Pomoce
1. Zabawy ruchowe.
•
nauczyciel rysuje
na podłodze „kla-
sy” uczniowie ska-
cz
Ģ
i bawi
Ģ
si
ħ
wspólnie,
•
uczniowie wyko-
nuj
Ģ
ę
wiczenie re-
laksacyjne.
•
rozlu
Ņ
nienie napi
ħ
cia mi
ħ
-
Ļ
niowego
•
aktywizacja zmysłu rów-
nowagi
Ę
wiczenia relaksa-
cyjne.
s. 39
IV Faza podsumowuj
Ģ
co-utrwalaj
Ģ
ca
Rodzaj
ę
wiczenia
Czynno
Ļ
ci
nauczyciela i ucznia
Cele
ę
wiczenia
Pomoce
1. Utrwalenie.
Uczniowie wykonuj
Ģ
ę
wiczenie.
•
utrwalenie poprawnego
zapisu ortograficznego
Ę
wiczenie 14, s. 42
2.
Praca domowa.
Uczniowie wykonuj
Ģ
ę
wiczenia.
•
ę
wiczenie poprawno
Ļ
ci
ortograficznej
•
dbało
Ļę
o poprawno
Ļę
wypowiedzi pisemnej
Ę
wiczenie 15, 16 s.
43
3. Podsumowanie.
Podsumowanie zaj
ħę
przez nauczyciela i
uczniów.
•
podniesienie samooceny
Plik z chomika:
A-n-i-t-a
Inne pliki z tego folderu:
7_OPINIA_Jolanta_Woskowiak.pdf
(170 KB)
1_OPINIA_Julita_Maciag.pdf
(166 KB)
1_ORT5_Anna_Wroblewska.pdf
(211 KB)
1_ORT6_Katarzyna_Zorawik.pdf
(179 KB)
1_ORTCHH_P1_Barbara_Jurek.pdf
(180 KB)
Inne foldery tego chomika:
Ćw. ortogr. i matem
Czas , zegar, kalendarz
Części mowy
Czynności po angielsku
Czytanie ze zrozumieniem kl II
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin