Łańcuchy i systemy hotelowe.pdf

(88 KB) Pobierz
114757946 UNPDF
Łańcuchy i systemy hotelowe
Przyczyny integracji hoteli:
• zaistnienie w niektórych krajach przerostów bazy hotelowej/zwiększenie konkurencji
• zwiększone zainteresowanie kapitału inwestycją
• wspólny marketing i sprzedaż
Integracja hoteli wpływa na:
➔kształtowanie własnych specyficznych form obsługi
➔wspólną strukturę organizacyjną
➔wewnętrzne układy programowe, rozwojowe i działania marketingowe
➔wspólny sposób rezerwacji
ŁAŃCUCH HOTELOWY: zespół obiektów hotelarskich, prowadzony przez wspólny zarząd ze
wspólną polityką ekonomiczną i zakwaterowania oraz utrzymujący wyrównany zakres i standard
usług w wybranych hotelach.
SYSTEM HOTELOWY: zespół obiektów hotelowych, zarządzany albo nadzorowany przez
centralę, która wypracowała indywidualne cechy charakterystyczne dla poszczególnych obiektów,
mają jednak wspólne cechy : jednolite rozwiązania organizacyjne, ujednolicony (acz
nieobowiązkowy) system rezerwacyjny, znormalizowana dokumentacja.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin