Flash 5 - Developers giude.doc

(32207 KB) Pobierz

Spis TREŚCI

Rozdział 1 Niezbadany świat Flasha              1-12

Głębia, rozmach i zrozumienie              1-12

Podział książki              1-13

Preludium              1-13

Tworzenie zawartości              1-13

ActionScript              1-13

Dynamiczna zawartość              1-13

Konteksty              1-13

Układ książki              1-13

A teraz utworzymy film              1-13

Zawartość płyty CD-ROM              1-14

Część 1. Preludium              1-15

Rozdział 1. Zasady projektowania witryny internetowej              1-15

Użyteczność              1-16

Użyteczność Flasha              1-16

Najczęstsze problemy użyteczności witryn internetowych wykonanych we Flashu              1-17

Adresy witryn internetowych poświęconych użyteczności              1-18

Rola projektanta witryn internetowych              1-18

Definiowanie wiadomości              1-19

Edycja manuskryptu              1-20

Definiowanie publiczności              1-21

Wybór prędkości połączenia              1-21

Rozwiązanie problemu              1-22

Projekt konstrukcyjny              1-23

Rozmiar plików, wstępne ładowanie, strumieniowanie i akcja loadMovie              1-24

Prototyp funkcjonalności              1-26

Rozpocznij od kartki i pióra              1-26

Narysuj prosty schemat blokowy              1-27

Oszacuj rozmiar pliku              1-27

Rozważ współdzielenie plików              1-27

Struktura katalogów              1-27

Zorganizuj nawigację witryny i łącza              1-27

Szczegółowo przetestuj i popraw              1-27

Użyteczność i doświadczenie użytkownika              1-28

Wybór i formatowanie tekstu              1-29

Spójność: narzędzie użyteczności              1-30

Widoczne elementy projektu              1-32

Twórczość przez ograniczenie              1-32

Projektowanie na żywo              1-33

Szkicowanie, miniaturki i bazgroły              1-34

Szkicowanie              1-34

Kompozycja              1-35

Elementy kompozycji              1-36

Pole obrazka              1-36

Linie              1-36

Pola i obszary              1-36

Kształty, napięcie i kontrast              1-37

Dynamika              1-37

Równowaga              1-37

Harmonia              1-37

Kolory              1-37

Kierunek czytania              1-38

Szkic kompozycyjny              1-38

Schematy kolorów              1-39

Kolor lub barwa              1-39

Wartość i jasność              1-39

Intensywność czyli nasycenie              1-39

Kontrast kolorów              1-40

Kontrast jasne/ciemne              1-40

Kontrast zimne/ciepłe              1-40

Kontrast dopełniający              1-40

Kontrast jakości              1-41

Kontrast ilościowy              1-41

Wybór schematu kolorów              1-41

Przykłady kolorów              1-43

Chaseace.com              1-43

Helpfish.com              1-43

Petergrafik.dk              1-44

Spójność po raz drugi              1-44

Profil graficzny              1-45

Kolory              1-45

Czcionki              1-46

Logo              1-46

Style              1-46

Wymiary              1-46

Rozmieszczenie              1-46

Za i przeciw              1-46

Ulepszanie projektów              1-46

Metoda drastyczna              1-46

Projektowanie witryny internetowej Titoonia.com — studium              1-48

Przegląd witryny              1-48

Wiadomość              1-48

Docelowa publiczność              1-49

Projekt strukturalny              1-51

Nagłówki i schematy blokowe              1-51

Strategia plików              1-52

Struktura katalogów              1-52

Tworzenie prototypu              1-53

Szkicowanie              1-53

Kompozycja              1-54

Kolor              1-54

Czcionki              1-55

Tworzenie zawartości witryny Titoonia              1-56

Profil graficzny              1-59

Zakończenie              1-59

Rozdział 2 Sprytne klipy              2-60

Tworzenie prostego sprytnego klipu              2-60

Wszechstronność sprytnych klipów              2-63

Tworzenie uniwersalnego dźwiękowego sprytnego klipu              2-63

Tworzenie spersonalizowanych interfejsów użytkownika dla sprytnych klipów              2-66

Rozszerzenie możliwości sprytnego klipu              2-74

Część 2. Tworzenie zawartości              2-77

Rozdział 3 Flash i zewnętrzne aplikacje 3D              3-77

Podstawy teoretyczne 3D              3-78

Perspektywa liniowa i rzut ortogonalny              3-78

Tworzenie zawartości 3D we Flashu              3-81

Ręczne śledzenie we Flashu              3-81

Ręczne śledzenie we Flashu              3-81

Automatyczne śledzenie obiektów              3-86

Ogólne wskazówki dotyczące stosowania polecenia Trace Bitmap              3-88

Color Threshold              3-88

Minimum Area              3-88

Curve Fit              3-89

Corner Threshold              3-89

Tworzenie 3D w innych aplikacjach              3-89

Swift 3D...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin