Logistyka - praca (17 stron).doc

(158 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Logistyka obsługi wyrobu, logistyka eksploatacji, jakość w logistyce

 

 


1. Organizacja systemu logistyki

 

1.1.          Cele, zadania

-          zapewnienie sprawnego funkcjonowania maszyn i urządzeń w przedsiębiorstwie

-          zapewnienie właściwej jakości usług i wyrobów

Zadania:

-          przeglądy techniczne maszyn

-          remonty

-          stworzenie planów przeglądów i remontów parków maszyn

-          ochrona BHP (opracowanie instrukcji BHP dla stanowisk)

-          szkolenie pracowników w zakresie BHP

-          współpraca z działem obsługi klientów w zakresie montażu

-          współpraca z działem serwisu w zakresie monitoringu braków

 

1.2.          Procesy, funkcje

-          wyszczególnienie i opis procesów w sferze realnej (fizycznej):

o        naprawa usterek maszyn i urządzeń w przedsiębiorstwie

o        sposób prowadzenia przepływu narzędzi dla grupy remontowej w przedsiębiorstwie

o        kontrola poziomów braków oraz ich ewidencja

o        prowadzenie szkoleń pracowników z działu obsługi klienta

o        prowadzenie szkoleń pracowników z zakresu BHP

 

-          wyszczególnienie i opis procesów informacyjnych obsługujących procesy realne:

o        dane dotyczące zwiększenia produkcji dotyczącej części zamiennych

o        zbiór informacji z działu produkcji o zaistniałych usterkach

o        informacje dotyczące zapotrzebowania na szkolenia pracowników w zakresie BHP

o        informacje dotyczące zapotrzebowania na szkolenia pracowników w z działu obsługi klienta

o        dane o wielkości usterek i braków przepływające z działu obsługi klienta

o        przepływ informacji  na temat usterek i braków do działu produkcji

o        informacje o zapotrzebowaniu na materiały eksploatacyjne i narzędzia do działu zaopatrzenia

 

-          wyszczególnienie i opis procesów informacyjnych obsługujących funkcje zarządzania:

o        przyjęcie przez kierownictwo ustalonego planu napraw i remontów maszyn i urządzeń w przedsiębiorstwie

o        przyjęcie przez kierownictwo instrukcji BHP

o        ustalenie terminów i zakresów szkoleń pracowników

o        zlecenie mechanikom wykonania remontów i napraw urządzeń  i maszyn

 

1.3.          Przydział elementów infrastrukturalnych do procesu

 

-          narzędziownia(magazyn narzędzi)

-          pomieszczenie biurowe

-          pomieszczenie socjalne

-          wyposażenie narzędziowni( materiały eksploatacyjne narzędzia)

-          wyposażenie biura i pomieszczeń socjalnych

 


1.4.          Grupowanie zadań, procesów – tworzenie systemów działania, grupowanie systemów działania, tworzenie jednostek organizacyjnych

 

o        Jednostka organizacyjna : logistyka obsługi wyrobu

 

§         system działań – instalacja produktu u klienta

§         system działań – sprawdzenie poprawności działania

§         system działań – przeglądy i naprawy gwarancyjne

§         system działań – przeglądy i naprawy pogwarancyjne

 

o        Jednostka organizacyjna : logistyka eksploatacji

 

§         system działań – system teraźniejszej eksploatacji – funkcje prawidłowego działania parku maszyn

§         system działań – system przeglądów i remontów – zadania związane z remontami i przeglądami

§         system działań – system BHP – opracowanie planu wytycznych BHP dla poszczególnych stanowisk oraz całego przedsiębiorstwa, kontrola przestrzegania wytycznych, szkolenia pracowników

 

o        Jednostka organizacyjna : jakość w logistyce

 

§         system działań – kontrola wyrobów

§         system działań – wykrycie oraz ewidencja usterek

§         system działań – usuwanie wykrytych usterek

§         system działań – szkolenia z zakresu poprawy jakości wyrobu


1.5.          Relacje wejścia i wyjścia utworzonych systemów działania oraz jednostek organizacyjnych.

 

-          logistyka obsługi wyrobu

§         rzeczowe

o        WE: ludzie, wyroby, narzędzia

o        WY: finanse

§         informacyjne

o        WE: instalacja wyrobu u klienta oraz szkolenie

o        WY: poprawne funkcjonowanie wyrobu

 

-          logistyka eksploatacji

§         rzeczowe

o        WE: ludzie, materiały, narzędzia

o        WY: naprawa urządzeń

§         informacyjne

o        WE: sprawdzenie poprawnego funkcjonowania parku maszyn i urządzeń

o        WY: informacje na temat stanu maszyn i urządzeń

 

-          jakość w logistyce

§         rzeczowe

o        WE: ludzie, materiały, narzędzia

o        WY: finanse

§         informacyjne

o        WE: informacje z działu obsługi o zaistniałych      brakach i usterkach

o        WY: usunięcie usterki 


1.6.          Powiązania podsystemu z innymi podsystemami.

 

Powiązania podsystemu obsługi wyrobu, eksploatacji oraz jakości w logistyce z innymi podsystemami przedsiębiorstwa są następujące:

 

1)     Dział produkcji

-          decyzje dotyczące wielkości produkcji

-          wyroby gotowe (spływ wyrobów gotowych z działu obsługi klienta )

-          odpady (spływ odpadów i braków)

-          przepływ materiałów eksploatacyjnych i narzędzi (dostarczanie tych środków na produkcję)

-          ewidencja powyższych operacji 

2)     Dział finansowy

-          płace pracowników obsługi klienta (ustalanie stawek i zasad wynagradzania pracowników)

-          rozliczenia (przepływ dokumentacji, np. faktury, dokumenty wewnątrzzakładowe)

-          koszt eksploatacji urządzeń i narzędzi (dane dotyczące kosztów funkcjonowania naszego podsystemu - są one potrzebne dla działu finansów ) 

-          stan ilościowy i rodzajowy zasobów (wykazy zasobów będących na stanie)

-          wpływ polityki finansowej na możliwości zakupu zasobów, narzędzi itp.

3)     Kierownictwo naczelne

     - realizacja wytycznych krótkookresowych (operacyjnych)

     - realizacja wytycznych długoterminowych (strategicznych)

     - raporty i sprawozdania z działalności podsystemu

4)     Dział zaopatrzenia

-          kontrola jakości materiałów wejściowych

5)     Dział zbytu

-          wyroby gotowe

-          braki i odpady

 

Pomiędzy wymienionymi działami a naszym podsystemem prawie we wszystkich przy­padkach występuje przepływ dokumentacji.

 


1.7.          Powiązania z otoczeniem.

 

Powiązania podsystemu z otoczeniem przedsiębiorstwa przedstawia poniższa tabela

 

Rodzaj powiązania

Powiązania specyficzne

Prawne

-     forma prawna przedsiębiorstwa

-     kodeks handlowy (odpowiedzialność itp.)

-     zasady ubezpieczeń pracowników

-     ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin