Kreacja_bohatera.doc

(45 KB) Pobierz
Na pytania należy odpowiadać w pierwszej osobie – jako bohater (wampir) – nie jako gracz

Na pytania należy odpowiadać w pierwszej osobie – jako bohater (wampir) – nie jako gracz.
Części I i II odnoszą się do życia jeszcze w czasach przed przeistoczeniem i należy na nie odpowiadać na podstawie wspomnień posiadanych przez bohatera.
Część III odnosi się do egzystencji po spokrewnieniu i odzwierciedla obecny i dawny pogląd bohatera (już tylko jako wampira) na rozmaite sprawy.
Na pytania należy odpowiadać szczerze i po uprzednim przemyśleniu ich. Postaraj się, aby były pełne i ciekawe.
 Odpowiedzi powinny wynikać z siebie nawzajem i dawać klarowny, bądź nieco tajemniczy obraz bohatera.
Spróbuj pokazać to, co według ciebie najlepsze i najważniejsze w twoim bohaterze. Nie rozwiązuj testu – kreuj i baw się.
Pamiętaj też, że odpowiadasz nie jako Ty, lecz jako wampir - istota myśląca i żyjąca w świecie Mrocznych Wieków.
Tylko MG będzie miał dostęp do odpowiedzi przez Ciebie udzielonych (chyba, że postanowisz inaczej) i uwzględni je przy tworzeniu twojej postaci na Karcie oraz przy prowadzeniu sagi.
A teraz najważniejsze – twoja postać to nie maszyna i schemat – ten zestaw pytań nie ma na celu ograniczyć twojego bohatera, a jedynie pomóc Tobie i MG w jego zrozumieniu.
Jeśli stwierdzisz, że nie odpowiada Ci ten zestaw pytań, bo w jakiś sposób ogranicza/irytuje Cię, nie musisz go wypełniać.
Pamiętaj też, że możesz doskonale bawić się przy wymyślaniu i na tym właśnie polega gra w RPG. Nic na siłę.

Cześć I


1. Kim jesteś?
2. Kim byłeś/łaś dawniej?
3. Jak się wychowywałeś/łaś, co pamiętasz najlepiej własnego dzieciństwa?
4. Jaka była twoja rodzina, znajomi, otoczenie?
5. Gdzie mieszkałeś/łaś?
6. Pochodziłeś/łaś z rodziny szlacheckiej?
7. Lubiłeś/łaś rządzić innymi?
8. Co lubiłeś/łaś w życiu najbardziej i dlaczego?
9. Czego nie lubiłeś/łaś w życiu najbardziej i dlaczego?
10. Czy wyróżniałeś/łaś się czymś spośród innych ludzi? Czym i jak bardzo? Jak to odbierano?
11. Jak odbierali cię inni?
12. Jakie wykształcenie zdobyłeś/łaś i gdzie?
13. Czy zdobyłeś/łaś przyjaciół?
14. Czy założyłeś rodzinę? Co się z nią stało?
15. Byłeś/łaś zamożny/a? Czy twój stan finansowy był dla Ciebie mało czy dużo istotny?
16. Czy, się kierowałeś/łaś za życia – twoje cele, ideały, autorytety?
17. Czy kiedykolwiek zdarzyło ci się zranić lub zabić innego człowieka?
17b. Czy sprawiło ci to przyjemność, a może wywołało lęk?
17c. Czemu to zrobiłeś/łaś ?
17d. Czy żałujesz tego?
18. Co sądziłeś/łaś o władzy i kościele?
19. Czy ktoś w twojej rodzinie piastował stanowisko kościelne?
20. Jak zarabiałeś/łaś na życie? Lubiłeś/łaś swoją pracę?
21. Co sądziłeś/łaś o innych ludziach?
22. Co sądziłeś o zwierzętach?
23. Co sądziłeś/łaś o istotach nadprzyrodzonych opowieściach o nich?
24.  Spotkałeś/łaś istotę nadprzyrodzoną jeszcze za życia?
24b. Znasz ją do dziś? Co o niej sądzisz?
25. Kim chciałeś/łaś być za życia?
26. Jaki był twój ulubiony kolor?
27. Jaki był twój ulubiony posiłek??
28. Czy kiedykolwiek złamałeś prawo? Jak do tego doszło?
29. Jaki był twój idealny model człowieka? Posiadałeś/łaś w ogóle jego wyobrażenie?
30. Jaką wyznawałeś/łaś wiarę?
31. Czy byłeś/łaś gorliwym wyznawcą?
32. Czy żałujesz w życiu czegoś? Coś byś zmienił? Dlaczego?
33. Gdybyś mógł/mogła, kogo przywołał(a)byś/ł  ze swej przeszłości. Uzasadnij odpowiedź.
34. Jak oceniasz swoje życie w skali 1-10?
35. Czy podobało ci się twoje życie?
36. Czy byłeś/łaś dobrym człowiekiem?

Część II

1. Twój pies jest głodny, ty też. Oddasz mu część skromnego posiłku?
2. Widzisz żebraka, obok niego leżą wychudzone, nieprzytomne dzieci. Starzec błaga o jałmużnę. Co robisz? Co o nim sądzisz? Co czujesz?
3. Ktoś cię okradł (pieniądze, które planowałeś przeznaczyć na coś ważnego), jednak winowajcę złapano. Przyprowadzono go przed twoje oblicze i możesz wymierzyć dowolną karę. Co postanawiasz?
4. W środku nocy do domu twych drzwi wali zapłakana kobieta. Twierdzi, że ścigają ją groźni bandyci. Udzielisz jej schronienia?
5. Twoja ukochana osoba umiera, a ty możesz ją uratować, oddając własne życie. Czy zrobisz to?
6. Płyniesz tratwą po morzu. Znasz położenie lądu i wiesz, że szczęśliwie do niego dotrzesz za kilka dni. Dostrzegasz niedaleko tonącego mężczyznę i tonący statek. Mężczyzna błaga o pomoc, ale nie masz pewności, czy tratwa utrzyma wam obu. Co robisz?
7. Jesteś od niedawna bankrutem i twoja rodzina zaczyna głodować. Wiedząc, że miesiąc temu twoją ukochaną matkę pochowano z dużą ilością złotej biżuterii, decydujesz się ją odzyskać?
7b. Sam odkopiesz grób, czy najmiesz kogoś? Co czujesz?
8. Idziesz sam ciemnym lasem i widzisz w oddali człowieka zakopującego zwłoki. Znasz go z widzenia. Jakie działania podejmiesz?
9. Płonie posiadłość pewnego bogacza. Ludzie krzyczą, że w środku jest synek bogacza, panuje zamęt.  Czy uratujesz dziecko, narażając życie?
9b. W płonącym budynku dostrzegasz otwarty sejf pełen złota i pieniędzy. Możesz je zabrać i wymknąć się niezauważony. Czy mimo to ratujesz dziecko?
10. Jesteś na skraju bankructwa. Nagle nieznajomy mężczyzna kładzie na stół kilka sztab złota i stwierdza, że jeśli tu i teraz go zabijesz (nie będzie się bronił), złoto będzie twoje.
Wiedząc, że nie ma świadków, co zrobisz?
11. Masz do wyboru iść do teatru albo na festyn ludowy. Co wybierzesz i dlaczego?
12. Przyjaciel zdradza żonę, a ciebie prosi o dyskrecję w tej sprawie. Jego żona podejrzewa coś i pyta cię na osobności, czy wiadomo ci coś o tej sprawie. Co jej powiesz?
12b Kobieta błaga na kolanach o szczerość, płacze i zaklina się, że chce znać prawdę. Zdradzisz przyjaciela?
12c. Kobieta ta zawsze cię pociągała. Spróbujesz odbić ją przyjacielowi, który przecież nie potrafi jej docenić?
13. Żona przyjaciela uwodzi cię. Podoba ci się i tak naprawdę zawsze jej pożądałeś. Ulegniesz pokusie? Co sądzisz o takiej sytuacji?
14. Pewien szlachcic/szlachcianka obraża ciebie i twoją rodzinę. Bezcześci też pamięć po twoim ojcu bohaterze wojennym itp. Wiedząc, że mężczyzna/kobieta ma wysoko postawionych przyjaciół władzę nad twoją ziemią, postawisz się? Świadków brak. Co zrobisz?
15. Przechadzasz się po wsi. Nagle dostrzegasz jak twój wróg (może bankier, któremu jesteś winien pieniądze) leży umierając. Tylko ty możesz go teraz uratować. Czy zrobisz to, czy pozostawisz go własnemu losowi, pozwalając umrzeć?
16. Twoje domostwo odwiedza sam książę państwa. Spodobał mu się obraz wiszący na twojej ścianie. Pyta, czy mu go podarujesz (wiesz, że potrafi on okazać hojność, ale nie znosi sprzeciwu). Obraz jednak jest cenną pamiątką (np. jedyną spuścizną po pradziadzie). Przypodobasz się księciu i oddasz obraz, czy sentymenty okażą się silniejsze?
17. Jesteś na wojnie. Brakuje pożywienia. Ktoś wpada na pomysł, by zjadać zwłoki poległych. Głosujecie. Jesteś za czy przeciw? Przedstaw swoje argumenty.
18. Widzisz jak nieznany wędrowiec opluwa przydrożną kapliczkę i drwi z świętości. Staniesz w obronie wiary, przyłączysz się do niego, czy zignorujesz to?
19. Jesteś ważną osobistością w mieście. Akurat pojmano kobietę i oskarża się ją o czarną magię i herezję. Lud domaga się spalenia jej na stosie. Jednak pojmana nie wygląda na wiedźmę. Co postanawiasz?
20. Jesteś średnio zamożny. Spotykasz ślepca, który prosi abyś przeprowadził go przez rzekę. W jego sakwie brzęczą monety i przez niewielkie otwory błyszczy złoto. Co robisz?

Część III

1. Kim jesteś?
2. Czym jesteś?
3. Od jak dawna jesteś taki?
4. Kim był twój stwórca?
5. Co czujesz do swojego stwórcy?
6. Gdzie teraz jest i jak traktuje ciebie?
7. Jakie było twoje przeistoczenie? Przebiegało w bólu?
8. Co czułeś/łaś po przeistoczeniu?
9. Co czujesz teraz?
10. Bałeś/łaś się kiedykolwiek od czasu przeistoczenia? Czego?
11. Chciał(a)byś znowu był śmiertelnikiem?
12. Lubisz być tym, kim jesteś?
13. Co lubisz najbardziej w byciu kainitą?
14. Czego nie lubisz w byciu wampirem?
15. Co sądzisz o ludziach?
16. Co sądzisz o zwierzętach?
17. Co sądzisz o innych wampirach i istotach nadprzyrodzonych?
18. Co sądzisz o swoim Klanie?
19. Co sądzisz o innych Klanach?
20. Jakie jest twoje podejście do Jyhadu?
21. Jaka jest twoja pozycja w świecie śmiertelnych?
22. Jaka jest twoja pozycja w świecie wampirów?
23. Co sądzisz o kościele?
24. Co sądzisz o władzy świeckiej?
25. Co sądzisz o Inconnu, Sabacie i Camarilli ?
26. Czy jesteś bogaty(a)?
27. W jaki sposób zdobywasz pieniądze?
28. Czy masz przyjaciół?
29. Posiadasz wrogów?
30. Co teraz lubisz robić? Jakie są twoje cele, autorytety i przekonania? Opisz swój światopogląd.
31. Czujesz się samotny(a)? Cierpisz?
32. Jak zamierzasz spędzić wieczność?
33. Co sądzisz o byciu potomkiem Kaina? Jesteś przeklęty(a) czy wywyższony?
34. Lubisz zabijać? Kogo i czemu?
35. Czemu stwórca cię przeistoczył?
36. Uważasz się za złego?

Część IV – obowiązkowa

Wygląd zewnętrzny bohatera. Jak opisywać – każdy chyba wie. Najważniejsza jest koncepcja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dobre rady od MG dla MG:

- VI-pokoleniowce - nie wystawiaj do walki przeciw BG niskopokoleniowców, bo prowokuje to diabolerię. Trzynaste pokoleie też może mieć 10 kości w rzucie. Jeżeli to nie pomaga, spodziewaj się częstych diabolizacji i podnoś jedną, dwie cechy o jedną kropkę po dokonaniu diabolerii. To spowoduje, że tak szybko się nie podpakują i będą musieli unikać kogoś z nadwrażliwością. Dyscypliny klanowe dawaj po 3-6 diabolerii na członkach jednego klanu. Nieklanowe (akceleracja, potencja) po 2-3 diaboleriach.

- Nie zanudzaj graczy ("Gdzie teraz idziecie?""A mamy gdzie ? Czekamy, chodzimy po mieście"). Dzwoń do nich, strasz, napadaj, umawiaj na tejemnicze spotkania, podsuwaj nazwiska i adresy, śledź i porywaj. To podniesie dynamikę gry.

- Słuchaj - często BG snują takie teorie spiskowe, o które sam siebie byś nie podejrzewał, wykorzystaj je jako fałszywy, bądź prawidłowy trop. Dzięki temu Ty nie myślisz jak ich doprowadzić do jakiegoś celu, sami podążą tam dzięki swoim podejrzeniom. To sprawia, że gracze czują się bardziej zaangażowani i wpółodpowiedzialni za rozwój fabuły.

- Zrob sobie listę - Nazwiska i imiona, które pomagają szybko wymyślić imię dla NPC'a. Wtedy gracze myślą, ze nie jest to przypadkowa wymyślona/spotkana osoba, lecz ktoś ważny.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin