Motywacja - tajemnica szkolnych sukcesów - Jarosław Kordziński.pdf
(
330 KB
)
Pobierz
108257057 UNPDF
Niezbêdnik
ka¿dego
nauczyciela
VERLAG
DASHÖFER
www.dashofer.pl
Jarosław Kordziński
MOTYWACJA
– TAJEMNICA SZKOLNYCH
SUKCESÓW
Jak wzbudzić w uczniach
pragnienie uczenia się
– poradnik nauczyciela
Niniejsza
darmowa publikacja
zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji
kliknij tutaj
.
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora
sklepu na którym mo¿na
nabyæ niniejszy tytuł w pełnej wersji
. Zabronione s¹
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z
regulaminem serwisu
.
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
internetowym
e-booksweb.pl - Audiobooki, ksi¹zki audio,
e-booki
.
Copyright © 2007
ISBN 83-88285-79-3
Wydawnictwo Verlag Dashofer Sp. z o.o.
ul. Senatorska 12, 00-82 Warszawa
tel.: (022) 22 559 36 08, 559 36 00, faks: (022) 829 27 27, 892 27 00
www.dashofer.pl; www.eduinfo.pl
Redaktor odpowiedzialny: Renata Murlikowska
e-mail: murlikowska@dashofer.pl
Opracowanie edytorskie i korekta: Jolanta Stypułkowska
Skład: Krzysztof Zabielski
Wszelkie prawa zastrzeżone, prawo do tytułu i licencji jest własnością Dashöfer Holding Ltd.
Kopiowanie, przedrukowywanie i rozpowszechnianie całości lub fragmentów niniejszej
publikacji, również na nośnikach magnetycznych i elektronicznych bez zgody Wydawcy jest
zabronione. Ze względu na stałe zmiany w polskim prawie oraz niejednolite interpretacje
przepisów Wydawnictwo nie ponosi odpowiedzialności za zamieszczone informacje.
Copyright © 2007 Wydawnictwo Verlag Dashofer Sp. z o.o. Warszawa
2
1. INFORMACJE
MOTYWACJA – TAJEMNICA SZKOLNYCH SUKCESÓW
1. INFORMACJE
1.1. SPIS TREŚCI
1.
Informacje
............................................................................................................... 3
1.1. Spis treści ........................................................................................................... 3
1.2. Informacje o autorze .......................................................................................... 4
1.3. Wykaz piktogramów .......................................................................................... 4
2.
Wstęp
....................................................................................................................... 5
3.
Dlaczego motywacja w szkole jest ważna?
........................................................... 6
3.1. Co to jest motywacja? ........................................................................................ 6
3.2. Motywacja wewnętrzna ..................................................................................... 8
3.3. Motywacja zewnętrzna .................................................................................... 10
3.4. Porównanie obu rodzajów motywacji .............................................................. 11
3.5. Rola nauczyciela w motywowaniu ucznia ......................................................... 13
4.
Uczeń w systemie motywacji
................................................................................ 17
4.1. Podstawy właściwej komunikacji ...................................................................... 17
4.2. Unikanie barier komunikacyjnych ..................................................................... 19
4.3. Preferencje sensoryczne ................................................................................... 23
4.4. Typy inteligencji ............................................................................................... 25
4.5. Style uczenia się ............................................................................................... 27
5.
Praca z uczniem szczególnie uzdolnionym
.......................................................... 32
5.1. Rozpoznanie ................................................................................................... 34
5.2. Motywowanie ucznia szczególnie uzdolnionego .............................................. 39
5.3. Indywidualny tok nauczania ......................................................................... 40
6.
Uczniowie mający trudności w nauce
.................................................................. 42
6.1. Rozpoznanie ................................................................................................ 42
6.2. Motywowanie ucznia mającego trudności w nauce ....................................... 44
7.
Rola oceniania w motywowaniu
......................................................................... 46
7.1. Rola informacji zwrotnej w ocenianiu ........................................................ 47
7.2. Ocenianie kształtujące .................................................................................. 49
7.3. Zasady oceniania kształtującego ...................................................................... 52
7.4. Nagrody i kary .................................................................................................. 54
8.
Projektowanie pracy z uczniem
............................................................................ 55
8.1. Formułowanie celów ........................................................................................ 55
8.2. Dobór działań .................................................................................................. 56
8.3. Sposoby angażowania uczniów ....................................................................... 57
9.
Praca z uczniem w klasie
....................................................................................... 59
9.1. Działania wprowadzające ................................................................................. 59
9.2. Metody aktywizujące ....................................................................................... 63
10.
Praca domowa w procesie motywowania ucznia
............................................. 78
10.1. Celowość pracy domowej ............................................................................... 78
10.2. Projektowanie pracy domowej ....................................................................... 79
10.3. Sposób prezentacji i kontroli wykonania pracy domowej ............................... 80
Copyright © 2007 Wydawnictwo Verlag Dashofer Sp. z o.o. Warszawa
3
1. INFORMACJE
MOTYWACJA – TAJEMNICA SZKOLNYCH SUKCESÓW
1.2. INFORMACJE O AUTORZE:
Jarosław Kordziński
– Nauczyciel-konsultant zatrudniony w niepublicznej
placówce doskonalenia nauczycieli – Ośrodku Rozwoju Edukacji „Edukator”.
Posiada III stopień specjalizacji zawodowej z zakresu zarządzania oświatą.
Jest autorem, współautorem i realizatorem licznych szkoleń dla kadry kie-
rowniczej polskiej oświaty, organizowanych m.in. na zlecenie Ministerstwa
Edukacji Narodowej, Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, licz-
nych wojewódzkich placówek doskonalenia nauczycieli, wojewódzkich, po-
wiatowych i gminnych struktur samorządowych oraz kuratoriów oświaty.
Pełni funkcję redaktora merytorycznego publikacji: „Skuteczne zarządzanie
szkołą podstawową” oraz „Praktyczne zarządzanie liceum profilowanym
i szkołą zawodową”. Jest także współautorem książek: „Budowanie jakości
pracy szkoły” i „Rozwój oświaty w gminie” oraz autorem wielu artykułów
z zakresu kierowania szkołą oraz wdrażania zmian w edukacji.
1.3. WYKAZ PIKTOGRAMÓW:
WSKAZÓWKI
UWAGA
DEFINICJA
PRZYKŁAD
Copyright © 2007 Wydawnictwo Verlag Dashofer Sp. z o.o. Warszawa
4
Plik z chomika:
dhagax
Inne pliki z tego folderu:
Wypalenie zawodowe - ebook.pdf
(158 KB)
Pogromcy Stresu - ebook.pdf
(358 KB)
Asertywność - ebook.pdf
(148 KB)
Twój związek, Twoje partnerstwo - znajdź szczęście w drugiej osobie.pdf
(2688 KB)
Odporność psychiczna. Siedem filarów - ebook.pdf
(250 KB)
Inne foldery tego chomika:
! Poradniki
1.ZDROWIE
Aforyzmy i przysłowia
Angielskie ebooki
E-booki dla dorosłych
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin