Grupa I BADANIE WYNIKÓW CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM
……………………………………………. …II……. …………………………..
( Imię i nazwisko ucznia) ( klasa) ( % , ocena, data )
Przeczytaj uważnie tekst.
Jest już późna jesień. Na dworze jest zimno i pochmurno.
Jaskółki, bociany, słowiki, szpaki, wilgi i inne ptaki odleciały do ciepłych krajów. W Polsce zostały wróble, sójki, gawrony, sikorki. Z dalekiej północy przyleciały jemiołuszki i gile. Rośliny zielne obumierają. Nie widać już owadów, które są podstawowym pożywieniem ptaków.
Pogoda jest zmienna. Temperatura powietrza obniża się. Poranki są zamglone, a gdy temperatura spada poniżej zera, pojawia się szron. Wieją zimne wiatry. Jesienne wiatry wieją z różną siłą: od słabszych powiewów, poprzez wichury, aż do niszczących huraganów. Po niebie przesuwają się ciężkie chmury. Rodzaj chmur i wielkość powierzchni nieba przez nie zajęta decydują o zachmurzeniu. Bardzo rzadko niebo bywa bezchmurne, najczęściej jest częściowo lub całkowicie zachmurzone.
Dni stają się coraz krótsze, a noce dłuższe.
Zdarza się, że w połowie listopada spada pierwszy śnieg.
PODKREŚL PONIŻEJ PRAWIDŁOWE ODPOWIEDZI :
1. Późną jesienią na dworze jest najczęściej: …./1p
· ciepło i pogodnie
· zimno i pochmurno
2. Z Polski do ciepłych krajów nie odleciały: .…./1p
· szpaki, jaskółki, bociany i skowronki
· wróble, sikorki, gawrony i sójki
3. Z dalekiej północy przyleciały do naszego kraju: …./1p
· skowronki i wróble
· gile i jemiołuszki
4. Szron pojawia się, gdy temperatura powietrza: …./1p
· spada poniżej zera
· jest powyżej zera
5. Jesienne wiatry są: …../1p
· słabe i ciepłe
· zimne i zmienne
6. Jesienią zachmurzenie zależy od: …./1p
· rodzaju chmur i powierzchni nieba przez nie zajętej
· temperatury powietrza i siły wiatru
7. Jesienią dni stają się: …./1p
· dłuższe
· krótsze
Kryteria oceniania zgodne z WSO:
0 - 40% Nie potrafi
41 - 51% Słabo
52 - 75% Przeciętnie
76 - 95% Znakomicie
96 - 100% Wzorowo
Test opracował zespół nauczycieli kształcenia zintegrowanego klas III:
mgr Teresa Kazimierczak , mgr Małgorzata Tomczyk
Grupa II BADANIE WYNIKÓW CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM
…………………………………… …II…... ………………………...
( Imię i Nazwisko ucznia ) ( klasa ) ( %, ocen, data )
Pewnego październikowego dnia mama, Bożena i jej brat Andrzej, wybrali się na grzyby. Wzięli ze sobą duże koszyki i powędrowali do lasu. Przeszli przez pole, a potem po kładce przez rzekę, nad którą rosły stare wierzby. Nad rzeką czekała na nich Katarzyna, koleżanka Bożenki i Andrzeja.
W lesie wszyscy rozeszli się w różne strony. Andrzej znalazł dużo prawdziwków, a mama nazbierała pełny kosz maślaków. Gdy wszyscy spotkali się w umówionym miejscu, okazało się, że dziewczynki zamiast grzybów przyniosły bukiety wrzosów i jarzębinę. Na polance dzieci pomogły mamie oczyścić grzyby. Część z nich mamusia ususzy, a drugą część zamarynuje w occie. Będą zimą przypominać o jesiennym grzybobraniu. Z jarzębiny dziewczynki zrobią w szkole korale do kącika przyrody.
To był wspaniały dzień w lesie. Wszyscy postanowili jeszcze raz wybrać się na wycieczkę. Następnym razem będą zbierać kolorowe liście.
PODKREŚL PONIŻEJ PRAWIDŁOWE ODPOWIIEDZI:
1. Na wycieczkę do lasu wybrali się: …../1p
· uczniowie drugiej klasy
· mama, Bożena i Andrzej
2. Wzięli ze sobą na grzyby: …./1p
· duże koszyki
· duże torby
3. Do lasu szli przez: …./1p
· pole i betonowy most na rzece
· pole i po kładce
4. Nad rzeką rosły: …./1p
· stare wierzby
· stare brzozy
5. Na brzegu lasu czekała na nich: …./1p
· Katarzyna
· koleżanka mamy, Alinka
6. Dziewczynki przyniosły z lasu: …./1p
· grzyby, bukiety wrzosów i jarzębinę
· bukiety wrzosów i jarzębinę
7. Z grzybów mama przygotuje: …./1p
· jajecznicę na kolację
· część ususzy, a część zamarynuje w occie
Kryteria oceniania
0 – 40% Nie potrafi
41 – 51% Słabo
52 – 75% Przeciętnie
76 – 95% Znakomicie
96 – 100% Wzorowo
1. mgr Teresa Kazimierczak - ………………………………….
2. mgr Małgorzata Tomczyk - ………………………………….
mg81s