ARKUSZ BADANIA KOMPETENCJI:
DANE O DZIECKU:
- Imię:……………………………………………………………………………………………………………
- Nazwisko:……………………………………………………………………………………………………...
- Data urodzenia:………………………………………………………………………………………...............
- Miejsce zamieszkania:…………………………………………………………………………………………
- Telefon:………………………………………………………………………………………………………..
- Imię matki: ……………………………..Zawód:……………………………………………………………..
Miejsce pracy, Tel do pracy:…………………………………………………………………………………..
- Imię ojca: ……………………………….Zawód:……………………………………………………………..
Miejsce pracy, Tel do pracy:…………………………………………………………………………………...
- Rodzeństwo ( imiona, wiek): ………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………...
- Problem, z którym zwrócili się rodzice: ………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………
- Rozpoznanie:…………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………….
I MOTORYKA DUŻA:
1. napięcie mięśniowe: P - prawidłowe N- nieprawidłowe
2. rodzaj: ↑- wzmożone ↓- osłabione ↑↓- mieszane
3. kontrola ciała ( postawa): S- symetryczna A- asymetryczna
- w leżeniu: P N S A
Zaznacz strzałkami na postaci napięcie.
- w siadzie: P N S A
- w pozycji stojącej: P N S A
4. zakres: Prawidłowy Ograniczony
L P Kg Kd
- kończyny górne: ↑↓ ↔
- kończyny dolne: ↑↓ ↔
- głowa: ↑↓ ↔
5. schemat ruchowy: wymaga prowokowania samodzielnie
- obracanie: z brzucha na plecy z pleców na brzuch
- pełzanie: przez podciąganie homolateralne naprzemienne
- siadanie: poprzez podciąganie poprzez podparcie samodzielnie
- raczkowanie: homolateralne naprzemienne inne:
- wstawanie: samodzielne z pomocą
- chodzenie: z pomocą za rękę z pomocą przy meblach
krokiem dostawnym samodzielnie / naprzemiennym
II SPRAWNOŚCI MANIPULACYJNE ( MOTORYKA MAŁA):FORMA: poprzez S – samodzielnie, N – naśladownictwo, S – instrukcja słowna, Fiz – pomoc fizyczna
1. obraz dłoni: zaciśnięta, otwarta, zaciśnięta – otwarta – zaciśnięta F: …….
2. chwyt:
16
- sferyczny, - cylindryczny, - nożycowy, - pęsetowy,
- szczypcowy- grafomotoryczny statyczny, - grafomotoryczny dynamiczny
F: ………………………………..
w osi z przekroczeniem osi Forma pomocy
3. sięganie: Lewa ręka . . . . Lewa ręka. . . . .
Prawa ręka . . . . Prawa ręka. . . . .
Oburącz . . . . Oburącz . . . . .
4. przekładanie Lewa ręka . . . . Lewa ręka. . . . .
5. wkładanie Lewa ręka . . . . Lewa ręka. . . . .
III SPRAWNOCI PERCEPCYJNE:
1. Wzrok:
- aparat wzrokowy: P N
- zaburzenia:………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………….
- zainteresowanie:
· zakres prezentacji: światło, twarz, przedmiot, zdjęcia, obrazki,…………………...
· preferencje:
a) duże małe
b) kolorowe czarno – białe
c) jednolite wzorzyste
d) inne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- kontrola (ocena funkcji wzrokowych) :
· uwaga wzrokowa…………………………………………………....……………...
· zasięg widzenia…………………………………………………………………….
· fiksacja……………………………………………………………………………..
· zbieżność ( konwergencja)…………………………………………………………
· śledzenie……………………………………………………………………………
· pole widzenia……………………………………………………………………….
· manipulowanie przedmiotami pod kontrolą wzroku……………………………..
· ostrość wzroku……………………………………………………………………..
· wrażliwość na kontrast……………………………………………………………..
- analiza i synteza:
· wyodrębnia z tła
· wyodrębnia zabawkę z kilku
· porównywanie
· różnicowanie
· gr...
anneta89