ARKUSZ super;p.docx

(60 KB) Pobierz

ARKUSZ BADANIA KOMPETENCJI:

 

DANE O DZIECKU:

- Imię:……………………………………………………………………………………………………………

- Nazwisko:……………………………………………………………………………………………………...

- Data urodzenia:………………………………………………………………………………………...............

- Miejsce zamieszkania:…………………………………………………………………………………………

- Telefon:………………………………………………………………………………………………………..

- Imię matki: ……………………………..Zawód:……………………………………………………………..

   Miejsce pracy, Tel do pracy:…………………………………………………………………………………..

- Imię ojca: ……………………………….Zawód:……………………………………………………………..

  Miejsce pracy, Tel do pracy:…………………………………………………………………………………...

- Rodzeństwo ( imiona, wiek): ………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………...

- Problem, z którym zwrócili się rodzice: ………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

- Rozpoznanie:…………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………………………...

…………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………….

 

I MOTORYKA DUŻA:

 

1.  napięcie mięśniowe:                            P - prawidłowe              N- nieprawidłowe

2. rodzaj:                                          - wzmożone              - osłabione              ↑↓- mieszane

3.  kontrola ciała ( postawa):              S- symetryczna  A- asymetryczna

              - w leżeniu:                            P              N              S              A

Zaznacz strzałkami na postaci napięcie.

              - w siadzie:                            P              N              S              A

              - w pozycji stojącej:              P              N              S              A

 





4. zakres:                                          Prawidłowy              Ograniczony

L              P              Kg              Kd         

              - kończyny górne:              ↑↓             



              - kończyny dolne:              ↑↓             



              - głowa:                            ↑↓             

 







5. schemat  ruchowy:               wymaga prowokowania              samodzielnie                           
 

              - obracanie:                             z brzucha na plecy                            z pleców na brzuch

              - pełzanie:                             przez podciąganie                            homolateralne                            naprzemienne





                            - siadanie:                            poprzez podciąganie                            poprzez podparcie              samodzielnie

              - raczkowanie:                            homolateralne                                          naprzemienne                            inne:

              - wstawanie:                            samodzielne                                          z pomocą                           

              - chodzenie:                             z pomocą za rękę                            z pomocą przy meblach



krokiem dostawnym                            samodzielnie
                            / naprzemiennym  

 

             

II SPRAWNOŚCI MANIPULACYJNE ( MOTORYKA MAŁA):


FORMA: poprzez S – samodzielnie,  N naśladownictwoS – instrukcja słowna,  Fiz – pomoc fizyczna
 

              1. obraz dłoni:                            zaciśnięta,  otwarta,  zaciśnięta – otwarta – zaciśnięta    F: …….

              2. chwyt:              

16

 


- sferyczny, 
- cylindryczny, 
- nożycowy, 
- pęsetowy

- szczypcowy
- grafomotoryczny statyczny, 
- grafomotoryczny dynamiczny


                                                        F: ………………………………..











                                                        w osi                            z przekroczeniem osi              Forma pomocy

              3. sięganie:                  Lewa ręka . . . .              Lewa ręka. . . . .

                                              Prawa ręka . . . .              Prawa ręka. . . . .



                                              Oburącz . . . .                            Oburącz . . . . .

              4. przekładanie   Lewa ręka . . . .              Lewa ręka. . . . .

                                              Prawa ręka . . . .              Prawa ręka. . . . .



                                              Oburącz . . . .                            Oburącz . . . . .

              5. wkładanie                 Lewa ręka . . . .              Lewa ręka. . . . .

                                              Prawa ręka . . . .              Prawa ręka. . . . .



                                              Oburącz . . . .                            Oburącz . . . . .

 

III SPRAWNOCI  PERCEPCYJNE:


1. Wzrok:

              - aparat wzrokowy:               P              N

              - zaburzenia:………………………………………………………………………………………..

              ……………………………………………………………………………………………………….

              ……………………………………………………………………………………………………….

              - zainteresowanie:

·         zakres prezentacji: światło, twarz, przedmiot, zdjęcia, obrazki,…………………...

·         preferencje:              

a)      duże                            małe

b)      kolorowe              czarno – białe

c)      jednolite              wzorzyste

d)      inne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

- kontrola (ocena funkcji wzrokowych) :

·         uwaga wzrokowa…………………………………………………....……………...

·         zasięg widzenia…………………………………………………………………….

·         fiksacja……………………………………………………………………………..

·         zbieżność ( konwergencja)…………………………………………………………

·         śledzenie……………………………………………………………………………

·         pole widzenia……………………………………………………………………….

·         manipulowanie przedmiotami pod kontrolą wzroku……………………………..

·         ostrość wzroku……………………………………………………………………..

·         wrażliwość na kontrast……………………………………………………………..

- analiza i synteza:

·         wyodrębnia z tła

·         wyodrębnia zabawkę z kilku

·         porównywanie

·         różnicowanie

·         gr...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin