WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ…
Poniedziałek
WESOŁY ŚWIAT DZIECI
Ø z wykorzystaniem piosenki Majki Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są” oraz wiersza D. Gellner „Dzieci” wprowadzenie radosnego nastroju oczekiwania na Dzień Dziecka; uświadomienie , że jest to święto dzieci na całym świecie; rozmowa na temat: Co lubią dzieci? O czym marzą dzieci? wspólna zabawa taneczna przy muzyce; włączenie się do zabawy dzieci nieśmiałych – taniec w parach, w kole, korowody;
Ø zaproszenie dzieci do wesołego uczestnictwa w tygodniowych obchodach Dnia Dziecka w naszym przedszkolu i naszej grupie - przedstawienie zaplanowanych atrakcji w ciągu tygodnia oraz wysłuchanie propozycji dzieci;
Wtorek
TURNIEJ WIEDZY O RUCHU DROGOWYM
Ø udział dzieci w turnieju wiedzy o ruchu drogowym; wytypowanie reprezentantów grup do uczestnictwa; odpowiedzi dzieci na pytania konkursowe, zdobywanie kolejnych punktów, kibicowanie swoim kolegom przez dzieci obserwujące; wyłonienie zwycięzców turnieju; wręczenie nagród; wspólne śpiewanie piosenek o ruchu drogowym przez poszczególne grupy;
Ø koncert muzyczny „Bezpieczne wakacje” – poprzez muzykę i słowo udzielenie dzieciom wakacyjnych rad związanych z bezpiecznymi zabawami nad wodą, w lesie, na placu zabaw;
Środa
MINI LISTA PRZEBOJÓW
Ø udział dzieci w zorganizowanej na terenie przedszkola „Mini liście przebojów” z dowolnego repertuaru przebojów muzycznych; umiejętne zaprezentowanie się dzieci na scenie: taniec w rytm muzyki, charakterystyczne poruszanie się; przebranie dzieci w odpowiednie stroje do piosenki, uczesanie, przygotowanie rekwizytów; wprowadzenie radosnej atmosfery w czasie prezentacji utworów; nagradzanie dzieci biorących udział w pokazie;
Ø po „Mini liście przebojów” wspólna dyskoteka – zabawa i taniec przy muzyce;
Czwartek
NA SPORTOWO, NA WESOŁO…
Ø przygotowanie rozgrywek sportowych w ogrodzie przedszkolnym; wyznaczenie zawodników do udziału w różnych dyscyplinach – bieg z przeszkodami, wyścigi rzędów, rzut do celu, przeciąganie liny itp. wdrażanie dzieci do zdrowej sportowej rywalizacji, nauka godzenia się z porażką, radość z wgranej, nie tylko swojej, ale i kolegów; rozstrzygnięcie zawodów, pomoc przy rozdaniu nagród dla zwycięzców poszczególnych kategorii; wspólna zabawa ruchowa „Gimnastyka to podstawa”
Ø „słodki poczęstunek” przygotowany przez panie kucharki;
Piątek
KOLOROWY ŚWIAT PRZEDSZKOLAKA
Ø zorganizowanie dzieciom zabaw kołowych i sprawnościowych z wykorzystaniem sprzętu sportowego (obręcze, ławeczka, piłki, szarfy); zabawa ruchowo – taneczna do piosenki „Maluj motyla” (wykorzystanie rysowania „leniwej ósemki” różnymi częściami ciała);
Ø rysowanie kolorową kredą wokół przedszkola (na chodniku, asfalcie, na tarasie) na temat dowolny; rozwijanie sprawności manualnej poprzez rysunek na dowolnej przestrzeni oraz duże ruchy ręka; doskonalenie dziecięcej wyobraźni; budzenie radości z wykonanej pracy;
Ø słuchanie ulubionych bajek wybranych przez dzieci „Kopciuszek”, „Królewna Śnieżka” itp.
II. WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ…
WYCIECZKA DO NADLEŚNICTWA „LEŚNY DWÓR”
Ø zabawa ruchowo – naśladowcza do piosenki „Leśne duszki”; przygotowania do wycieczki do Nadleśnictwa „Leśny Dwór” – zabranie przygotowanych plecaków, pomocy (lupy, kartki, kredki), przypomnienie o nie odłączaniu się od grupy w nieznanym terenie;
Ø obserwacja środowiska leśnego poprzez wytyczoną trasę ścieżki przyrodniczej (drzewa, ptaki, ssaki); poznanie znaczenia „szkółki leśnej” dla zwiększenia zasobów leśnych; spotkanie i rozmowa z przewodnikiem – leśnikiem z Nadleśnictwa; kształtowanie więzi emocjonalnej z przyrodą; zachęcanie do obcowania z przyrodą wraz z rodziną; przypomnienie o właściwym zachowaniu się w lesie;
Ø wspólne ognisko połączone z pieczeniem kiełbasek i śpiewem; bezpieczny i radosny powrót do przedszkola.
DZIECI Z CAŁEGO ŚWIATA
Ø rozmowa kierowana przy ilustracji „Dzieci z całego świata”; omówienie różnic w wyglądzie i sposobie ubierania się; wysłuchanie opowiadania „O murzyńskiej córeczce” – przybliżenie kultury i codziennego życia dzieci z dalekiej Afryki; zrozumienie znaczenia słów „pokój na świecie”; kształcenie więzi emocjonalnej z dziećmi z całego świata; uświadomienie przynależności narodowej – jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce;
Ø „Kiedy to było” zabawa dydaktyczna utrwalająca stosowanie określeń czasu (dni tygodnia, pory roku) z wykorzystaniem przedmiotów i rysunków tematycznych.
WYCIECZKA NAD MORZE DO USTKI
Ø zabawy dowolne, manualne dzieci przy stolikach (możliwość wyboru): lepienie z plasteliny, malowanie farbami akwarelowymi, rysowanie kredą, kredkami ołówkowymi i świecowymi, wycinanie nożyczkami;
Ø przygotowanie dzieci do wycieczki nad morze; podkreślenie posłuszeństwa wobec poleceń nauczyciela oraz zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw; wyjazd autokarem do Ustki nad morze; zabawy łopatkami, wiaderkami w piasku, zbieranie muszelek i kamieni, ewentualne moczenie nóg w wodzie morskiej, granie w piłkę, spacerowanie brzegiem morza; piknik na kocach;
Ø bezpieczny i szczęśliwy powrót do przedszkola z bagażem nowych przeżyć i doświadczeń.
Hel53land