WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ-4l.doc

(34 KB) Pobierz

WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ…

 

Poniedziałek

WESOŁY ŚWIAT DZIECI

Ø       z wykorzystaniem piosenki Majki Jeżowskiej „Wszystkie dzieci nasze są” oraz wiersza D. Gellner „Dzieci” wprowadzenie radosnego nastroju oczekiwania na Dzień Dziecka; uświadomienie , że jest to święto dzieci na całym świecie; rozmowa na temat: Co lubią dzieci? O czym marzą dzieci? wspólna zabawa taneczna przy muzyce; włączenie się do zabawy dzieci nieśmiałych – taniec w parach, w kole, korowody;

Ø       zaproszenie dzieci do wesołego uczestnictwa w tygodniowych obchodach Dnia Dziecka w naszym przedszkolu i naszej grupie - przedstawienie zaplanowanych atrakcji w ciągu tygodnia oraz wysłuchanie propozycji dzieci;

 

 

Wtorek

TURNIEJ WIEDZY O RUCHU DROGOWYM

Ø       udział dzieci w turnieju wiedzy o ruchu drogowym; wytypowanie reprezentantów grup do uczestnictwa; odpowiedzi dzieci na pytania konkursowe, zdobywanie kolejnych punktów, kibicowanie swoim kolegom przez dzieci obserwujące; wyłonienie zwycięzców turnieju; wręczenie nagród; wspólne śpiewanie piosenek o ruchu drogowym przez poszczególne grupy;

Ø       koncert muzyczny „Bezpieczne wakacje” – poprzez muzykę i słowo udzielenie dzieciom wakacyjnych rad związanych z bezpiecznymi zabawami nad wodą, w lesie, na placu zabaw;

 

 

Środa

MINI LISTA PRZEBOJÓW

Ø       udział dzieci w  zorganizowanej na terenie przedszkola  „Mini liście  przebojów”  z dowolnego  repertuaru przebojów muzycznych; umiejętne zaprezentowanie się dzieci na scenie: taniec w rytm muzyki, charakterystyczne poruszanie się; przebranie dzieci w odpowiednie stroje do piosenki, uczesanie, przygotowanie rekwizytów; wprowadzenie radosnej atmosfery w czasie prezentacji utworów; nagradzanie dzieci biorących udział w pokazie;

Ø       po „Mini liście przebojów” wspólna dyskoteka – zabawa i taniec przy muzyce;

 

 

Czwartek

NA SPORTOWO, NA WESOŁO…

Ø       przygotowanie rozgrywek sportowych w ogrodzie przedszkolnym; wyznaczenie zawodników do udziału w różnych dyscyplinach – bieg z przeszkodami, wyścigi rzędów, rzut do celu, przeciąganie liny itp. wdrażanie dzieci do zdrowej sportowej rywalizacji, nauka godzenia się z porażką, radość z wgranej, nie tylko swojej, ale i kolegów; rozstrzygnięcie zawodów, pomoc przy rozdaniu nagród dla zwycięzców poszczególnych kategorii; wspólna zabawa ruchowa „Gimnastyka to podstawa”

Ø       „słodki poczęstunek” przygotowany przez panie kucharki;

 

 

 

Piątek

KOLOROWY ŚWIAT PRZEDSZKOLAKA

Ø       zorganizowanie dzieciom zabaw kołowych i sprawnościowych z wykorzystaniem sprzętu sportowego (obręcze, ławeczka, piłki, szarfy); zabawa ruchowo – taneczna do piosenki „Maluj motyla” (wykorzystanie rysowania „leniwej ósemki” różnymi częściami ciała);

Ø       rysowanie kolorową kredą wokół przedszkola (na chodniku, asfalcie, na tarasie) na temat dowolny; rozwijanie sprawności manualnej poprzez rysunek na dowolnej przestrzeni oraz duże ruchy ręka; doskonalenie dziecięcej wyobraźni; budzenie radości z wykonanej pracy;

Ø       słuchanie ulubionych bajek wybranych przez dzieci „Kopciuszek”, „Królewna Śnieżka” itp.

 

II.                WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ… 

 

Poniedziałek

WYCIECZKA DO NADLEŚNICTWA „LEŚNY DWÓR”

Ø       zabawa ruchowo – naśladowcza do piosenki „Leśne duszki”; przygotowania do wycieczki do Nadleśnictwa „Leśny Dwór” – zabranie przygotowanych plecaków, pomocy (lupy, kartki, kredki), przypomnienie o nie odłączaniu  się od grupy w nieznanym terenie;

Ø       obserwacja środowiska leśnego poprzez wytyczoną trasę ścieżki przyrodniczej (drzewa, ptaki, ssaki); poznanie znaczenia „szkółki leśnej” dla zwiększenia zasobów leśnych; spotkanie i rozmowa z przewodnikiem – leśnikiem z Nadleśnictwa; kształtowanie więzi emocjonalnej  z przyrodą; zachęcanie do obcowania z przyrodą wraz z rodziną; przypomnienie o właściwym zachowaniu się w lesie;

Ø       wspólne ognisko połączone z pieczeniem kiełbasek i śpiewem; bezpieczny i radosny powrót do przedszkola.

 

 

Wtorek

DZIECI Z CAŁEGO ŚWIATA

Ø       rozmowa kierowana przy ilustracji „Dzieci z całego świata”; omówienie różnic w wyglądzie i sposobie ubierania się; wysłuchanie opowiadania „O murzyńskiej córeczce” – przybliżenie kultury i codziennego życia dzieci z dalekiej Afryki; zrozumienie znaczenia słów „pokój na świecie”; kształcenie więzi emocjonalnej z dziećmi z całego świata; uświadomienie przynależności narodowej – jesteśmy Polakami, mieszkamy w Polsce;

Ø       „Kiedy to było” zabawa dydaktyczna utrwalająca stosowanie określeń czasu (dni tygodnia, pory roku) z wykorzystaniem przedmiotów i rysunków tematycznych.

 

 

Środa

WYCIECZKA NAD MORZE DO USTKI

Ø       zabawy dowolne, manualne dzieci przy stolikach (możliwość wyboru): lepienie z plasteliny, malowanie farbami akwarelowymi, rysowanie kredą, kredkami ołówkowymi i świecowymi, wycinanie nożyczkami;

Ø       przygotowanie dzieci do wycieczki nad morze; podkreślenie posłuszeństwa wobec poleceń nauczyciela oraz zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw; wyjazd autokarem do Ustki nad morze; zabawy łopatkami, wiaderkami w piasku, zbieranie muszelek i kamieni, ewentualne moczenie nóg w wodzie morskiej, granie w piłkę, spacerowanie brzegiem morza; piknik na kocach;

Ø       bezpieczny i szczęśliwy powrót do przedszkola z bagażem nowych przeżyć i doświadczeń.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin