a10.docx

(16 KB) Pobierz

…......................................

      (pieczątka szkoły)

 

 

 

INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

 

Imię i nazwisko dziecka –

 

Rok szkolny – 2010/2011

 

Forma wychowania przedszkolnego – oddział przedszkolny w szkole podstawowej
 

 

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I.       Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:

 

1.      Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej :

a)     mocne strony dziecka – Stosuje się do norm społecznych. Chętnie pomaga rówieśnikom i dzieli się z nimi zabawkami. Jest lubiana przez inne dzieci. Dziecko jest pogodne
i interesuje się czynnościami szkolnymi.

b)     zauważone trudności – Czasami nie bierze udziału w zabawach grupowych. Prace plastyczne wykonywane nieznaną wcześniej dla niej techniką odmawia wykonania lub zaczyna płakać.

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Motywowanie do podejmowania kolejnych prób edukacyjnych lub społecznych. Chwalenie i nagradzanie za najmniejsze próby pokonywania trudności.

d)     wskazówki dla rodziców – Rozmowy z dzieckiem, motywowanie i chwalenie dziecka za nawet minimalne próby pokonywania trudności.

 

2.      Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki pisania i czytania:

a)     mocne strony dziecka – Dziecko bardzo ambitne. Prawidłowo przelicza liczmany, dodaje i odejmuje w granicach 10 i więcej w pamięci. Rozumie i potrafi wskazać: tyle samo liczmanów, więcej lub mniej. Zna liczebniki porządkowe oraz figury geometryczne. Potrafi dokonywać prostej klasyfikacji elementów. Umie zdanie podzielić na kilka wyrazów oraz prawidłowo dzieli wyrazy na sylaby i głoski. Potrafi z podanych sylab złożyć wyraz. Prawidłowo rozpoznaje litery drukowane i potrafi je odwzorować. Czyta dłuższe zdania. Samo próbuje pisać litery pisane i pisze je we właściwym kierunku.

b)     zauważone trudności – Dziewczynka posiada dużą wiedzę, ale rzadko zgłasza się do odpowiedzi.

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – Zachęcanie do aktywności, wypowiadanie się w roli eksperta.

d)     wskazówki dla rodziców – brak

 

3.      Umiejętności motorycznej i koordynacji wzrokowo - ruchowej:

e)      mocne strony dziecka – Porusza się zwinnie. Ruchy są płynne, skoordynowane. Prawidłowo posługuje się ołówkiem, przyjmuje prawidłową postawę przy rysowaniu, pisaniu. Rysowane szlaczki utrzymuje w liniaturze, prawidłowo odwzorowuje figury geometryczne. Dobrze wycina nożyczkami. Prace plastyczne są staranne i bogate w szczegóły. Bardzo ładnie śpiewa, chętnie uczy się wierszyków na pamięć.

f)       zauważone trudności – Utrzymuje równowagę na drążku przy asyście nauczyciela. Lubi zabawy ruchowe i gry zespołowe, ale czasami nie chce lub boi się w nich uczestniczyć.

g)     podjęte lub potrzebne działania  wspierające potrzeby dziecka – Zachęcanie dziecka do uczestnictwa w zabawach i grach zespołowych.

h)     wskazówki dla rodziców – brak

 

4.      Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

a)   mocne strony dziecka – Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych; samo je, rozbiera się i ubiera również w odzież wierzchnią. Zawsze utrzymuje porządek wokół siebie, sprząta kredki, zabawki itp. Jest samodzielne w wykonywaniu poleceń nauczyciela. Chętnie pomaga nauczycielowi.

b)     zauważone trudności – brak

c)      podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka – brak

d)     wskazówki dla rodziców – brak

  

II.  Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania

a)   opis – Dziewczynka bardzo lubi wykonywać prace plastyczne. Ma doskonałą pamięć.

b)  podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu – Zachęcano dziecko do rozwijania zainteresowań w czasie dowolnych zajęć i zabaw.

c)   wskazówki dla rodziców – W wolnych chwilach wspólnie rozwiązywać krzyżówki, rebusy, labirynty itd., zachęcać do czytania literatury dziecięcej.

 

III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku:

Dziewczynka spokojna, zamknięta w sobie. Jest nieufna  przy zawieraniu nowych znajomości. Chętnie angażuje się w porządkowanie sali i pomoc nauczycielowi.

 

 

 

 

 

 

 

 

….......................................                                                    ……………………………………

( data i podpis nauczyciela )                                           ( pieczęć i podpis dyrektora )

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin