rada szkoleniowa - specyficzne trudności w uczeniu się.pdf
(
1863 KB
)
Pobierz
(Microsoft PowerPoint - specyficzne trudnosci na spotkania.ppt [tryb zgodno\234ci])
PODNIESIENIE EFEKTYWNO
ĺ
CI KSZTAŁCENIA
UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI
EDUKACYJNYMI
Priorytet III Wysoka jako
Ļę
systemu o
Ļ
wiaty
Działanie 3.3 Poprawa jako
Ļ
ci kształcenia
Poddziałanie 3.3.3 Modernizacja tre
Ļ
ci i metod kształcenia – projekty systemowe
Akademia Pedagogiki Specjalnej
im. Marii Grzegorzewskiej
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi
áKaŇdemu to, co dla niego wþaĻciweÑ
áKaŇdemu to, co dla niego wþaĻciweÑ
SPECYFICZNE TRUDNO
ĺ
CI
W UCZENIU SI
Ħ
Specyficzne trudności w uczeniu się
• DYSLEKSJA
• DYSGRAFIA
• DYSGRAFIA
• DYSORTOGRAFIA
• DYSKALKULIA
Dysleksja
„Dysleksja jest jednym z wielu różnych rodzajów trudności
w uczeniu się. Jest specyficznym zaburzeniem o
podłożu
podłożu
językowym
, uwarunkowanym konstytucjonalnie.
Charakteryzuje się trudnościami w
dekodowaniu
dekodowaniu
pojedynczych słów
słów
, co najczęściej odzwierciedla
niewystarczające zdolności
zdolności przetwarzania
przetwarzania fonologicznego
fonologicznego
.
niewystarczające zdolności
zdolności przetwarzania
przetwarzania fonologicznego
fonologicznego
.
Trudności w dekodowaniu pojedynczych słów są
zazwyczaj
niewspółmierne
niewspółmierne ddo wieku
wieku życia
życia
oraz
innych
innych zdolności
zdolności
poznawczych ii umiejętności
umiejętności szkolnych
szkolnych
; trudności te
nie
nie są
są
wynikiem ogólnego
ogólnego zaburzenia
zaburzenia rozwoju
rozwoju ani
ani zaburzeń
zaburzeń
sensorycznych
.”
definicja IDA, 1994, tłum. M. Bogdanowicz
2011-01-04
4
językowym
pojedynczych
niewystarczające
niewystarczające
poznawczych
wynikiem
sensorycznych
Dysleksja – nowa wersja definicji
„Dysleksja jest specyficznym zaburzeniem w uczeniu się
o
podłożu
neurobiologicznym
.
Charakteryzuje się trudnościami w
adekwatnym
adekwatnym i/lub
i/lub płynnym
płynnym
rozpoznawaniu słów
słów
oraz
słabymi
słabymi zdolnościami
zdolnościami dekodowania
dekodowania
poprawnego pisania
pisania
.
Trudności te są zazwyczaj wynikiem
deficytu
deficytu fonologicznego
fonologicznego
aspektu języka
języka
, często
niewspółmiernego
niewspółmiernego do
do innych
innych zdolności
zdolności
poznawczych ii efektywnych
efektywnych metod
metod nauczania
nauczania stosowanych
stosowanych w szkole
szkole
.
Wtórnie mogą wystąpić
problemy
problemy z czytaniem
czytaniem zze zrozumieniem
zrozumieniem
pisanym
, które mogą ograniczyć rozwój
słownictwa i wiedzy ogólnej.”
słowem pisanym
Międzynarodowe Towarzystwo Dysleksji (USA), 2003
2011-01-04
5
podłożu neurobiologicznym
rozpoznawaniu
ii poprawnego
aspektu
aspektu języka
języka
, często
niewspółmiernego
niewspółmiernego do
do innych
innych zdolności
zdolności
aspektu
poznawczych
ii kontaktem
kontaktem zze słowem
Plik z chomika:
poljanka
Inne pliki z tego folderu:
rada szkoleniowa - jak aktywizować i motywować uczniów.doc
(62 KB)
rada szkoleniowa -cyberprzemoc i zagrożenia płynące z sieci.pptx
(2720 KB)
rada szkoleniowa - jak motywować uczniów do nauki.ppt
(1045 KB)
rada szkoleniowa - specyficzne trudności w uczeniu się.pdf
(1863 KB)
rada szkoleniowa - promocja szkoły.doc
(64 KB)
Inne foldery tego chomika:
Archiwistyka
Grafika
Historia
Kościół katolicki
moje wierszowanie
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin