dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym.
Prowadzący – oligofrenopedagog mgr Gierłach Elżbieta
Temat tygodniowego ośrodka pracy: Uroki zimowej pory.
Temat dziennego ośrodka pracy: Zwierzęta domowe zimą.
Czas zajęć: 4 x 45 minut
Cele ogólne:
· Utrwalenie pojęcia owoce i warzywa.
· Poznanie wartości odżywczych warzyw i owoców.
· Zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad higieny podczas spożywania posiłków-mycie rąk, warzyw, owoców przed jedzeniem.
Cele rewalidacyjne:
· Ćwiczenia grafomotoryczne.
· Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo słuchowej,
· Doskonalenie poprawnej wymowy.
· Wdrażanie do rozumienia słuchanego tekstu.
· Ćwiczenie koncentracji uwagi.
Cele operacyjne
Dziecko:
· Określi pogodę panującą na zewnątrz na podstawie obserwacji.
· Rozpoznaje i nazywa najczęściej spotykane warzywa i owoce.
· Przestrzega zasad higieny przy spożywaniu owoców i warzyw.
· Rozumienie potrzeby spożywania surowych warzyw i owoców.
· Rozwiązuje zadanie matematyczne.
· Udziela poprawnych odpowiedzi na pytania
Metody pracy:
· Oparte na działaniu praktycznym.
· Obserwacja kierowana i spontaniczna.
· Swobodna pogadanka.
· Metoda Dennisona.
Formy pracy
· Indywidualna praca z dzieckiem, wykonywanie ćwiczeń samodzielnie pod kierunkiem lub z pomocą nauczyciela.
Środki dydaktyczne:
Kalendarz pogody, etykiety z nazwami dni i miesięcy, zeszyt ucznia, karta do ćwiczeń grafomotorycznych, , obrazki przedstawiające warzywa i owoce oraz słodycze, podpisy dotyczące wpływu tych pokarmów na organizm człowieka, tekst dotyczący wartości odżywczych warzyw i owoców, obrazek konturowy przedstawiający „kosz pełen witamin”.
Przebieg zajęć:
I Zajęcia wstępne
1. Przywitanie z dziećmi.
2. Sprawdzenie listy obecności.
3. Ustalenie nazwy dnia, daty( przeliczenie dni tygodnia, nazw miesięcy), zapisanie jej w zeszycie.
4. Omówienie pogody (praca z kalendarzem pogody).
5. Ćwiczenia metodą kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona.
6. Sprawdzenie pracy domowej.
II Praca poznawcza - obserwacja i kojarzenie.
1. Ćwiczenia grafomotoryczne.
· Pogadanka wprowadzająca, określenie tematu zająć. Zabawa w pytania:
III Ekspresja
Malowanie farbami „Kosza pełnego witamin”.
IV Zajęcia końcowe
1. Porządkowanie stanowisk pracy.
2. Podsumowanie zdobytych wiadomości.
3. Udzielenie pochwały, zaangażowanie uczniów w pracy i ocena ich zachowania.
4. Pożegnanie z dziećmi.
grudzien33