05.12.2008.doc

(32 KB) Pobierz

Konspekt zajęć do kl. VI a  (integracyjnej),                                             05.12.2008 - piątek

dla uczniów upośledzonych  w stopniu umiarkowanym.

Prowadzący –  oligofrenopedagog mgr Gierłach Elżbieta

 

Temat tygodniowego ośrodka pracy: Uroki zimowej pory.

Temat dziennego ośrodka pracy: Zwierzęta domowe zimą.

Czas zajęć: 4 x 45 minut

 

Cele ogólne:

·         Utrwalenie pojęcia owoce i warzywa.

·         Poznanie wartości odżywczych warzyw i owoców.

·         Zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad higieny podczas spożywania posiłków-mycie rąk, warzyw, owoców przed jedzeniem.

 

Cele rewalidacyjne:

·                     Ćwiczenia grafomotoryczne.

·         Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo słuchowej,

·         Doskonalenie poprawnej wymowy.

·         Wdrażanie do rozumienia słuchanego tekstu.

·         Ćwiczenie koncentracji uwagi.
 

Cele operacyjne

Dziecko:

·         Określi pogodę panującą na zewnątrz na podstawie obserwacji.

·         Rozpoznaje i nazywa najczęściej spotykane warzywa i owoce.

·         Przestrzega zasad higieny przy spożywaniu owoców i warzyw.

·         Rozumienie potrzeby spożywania surowych warzyw i owoców.

·         Rozwiązuje zadanie matematyczne.

·         Udziela poprawnych odpowiedzi na pytania
 

Metody pracy:

·         Oparte na działaniu praktycznym.

·         Obserwacja kierowana i spontaniczna.

·         Swobodna pogadanka.

·         Metoda Dennisona.
 

Formy pracy

·         Indywidualna praca z dzieckiem, wykonywanie ćwiczeń samodzielnie pod kierunkiem lub z pomocą nauczyciela.

 

Środki dydaktyczne:

Kalendarz pogody, etykiety z nazwami dni i miesięcy, zeszyt ucznia,  karta do ćwiczeń grafomotorycznych, , obrazki przedstawiające warzywa i owoce oraz słodycze, podpisy dotyczące wpływu tych pokarmów na organizm człowieka, tekst dotyczący wartości odżywczych warzyw i owoców, obrazek konturowy przedstawiający „kosz pełen witamin”.

 

Przebieg zajęć:

I  Zajęcia wstępne

1.      Przywitanie z dziećmi.

2.      Sprawdzenie listy obecności.

3.      Ustalenie nazwy dnia, daty( przeliczenie dni tygodnia, nazw miesięcy), zapisanie jej  w zeszycie.

4.      Omówienie pogody (praca z kalendarzem pogody).

5.      Ćwiczenia metodą kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona.

6.      Sprawdzenie pracy domowej.

II   Praca poznawcza - obserwacja i kojarzenie.

1.      Ćwiczenia grafomotoryczne.

·         Pogadanka wprowadzająca, określenie tematu zająć. Zabawa w pytania:              

III  Ekspresja

Malowanie farbami „Kosza pełnego witamin”.

IV Zajęcia końcowe

1.      Porządkowanie stanowisk pracy.

2.      Podsumowanie zdobytych wiadomości.

3.      Udzielenie pochwały, zaangażowanie uczniów w pracy i ocena ich zachowania.

4.      Pożegnanie z dziećmi.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin