Aliens vs Predator 2.txt

(101 KB) Pobierz
Aliens vs Predator 2  
 

  
Witam w opisie kontynuacji gry Aliens versus Predator. Poniewa� trzy postacie daj� praktycznie trzy r�ne gry z trzema r�nymi zestawami zasad, te� na trzy cz�ci podzieli�em ten opis.

Jako Marine przyjdzie nam penetrowa� wype�nione najr�niejszymi formami obcych opuszczone instalacje, ucieka� z wi�zienia umieszczonego w ogromnej, zawieszonej nad ziemi� bazie, a tak�e w specjalnym, opancerzonym, uzbrojonym po z�by robocie szuka� swojej zaginionej dru�yny po licz�cych kilka tysi�cy lat obcych zabudowaniach.

Jako Predator, wykorzystuj�c zaawansowan� technologi�, szybko�� i si��, a co najwa�niejsze - ducha walki, b�dziemy z dum� przedziera� si� przez szeregi bezbronnych ludzi i obcych, aby znale�� legendarn� mask� Predator�w - najwi�kszy �up, jaki mo�e zdoby� �owca, teraz w r�kach zdradzieckiego genera�a Rykova.

Wreszcie, jako Alien, zmuszeni b�dziemy ucieka� z ludzkiej bazy, w kt�rej si� wykluli�my, potem powr�cimy do zaatakowanego przez ludzi Gniazda, �eby wreszcie odby� szalony po�cig za naukowcem Eisenbergiem, kt�ry porwa� nasz� kr�low�, g�ow� Gniazda, bez kt�rej nie mo�e ono funkcjonowa�.

ALIEN
W tej cz�ci znajdziecie dok�adny opis trzeciej postaci z graj�cych g��wne role w Aliens vs. Predator 2 - chodzi mianowicie o Obcego. Opis podzieli�em na nast�puj�ce cz�ci:

Kierowanie Obcym - dok�adny opis zasad sterowania naszego obcego kolegi 
Przeciwnicy - spis wrog�w spotykanych przez Obcego, oraz porady, jak si� z nimi upora� 
Opis Misji - jak zwykle, podzielony na misje, razem z obrazkami 



MARINE
Ca�o��, baczno��! Jeste�cie teraz w armii panienki, nie ma tu miejsca ani czasu czcz� gadanin� czy u�alanie si� nad sob�! Ja mam zrobi� z was m�czyzn, spokojne �ycie si� sko�czy�o!!! Czy mnie rozumiecie? Nie s�ysz�?!?! G�o�niej, do cholery!!!! Sta� was na tylko tyle? 

Marine - wyk�ad obejmuj�cy wszystko na temat �o�nierza z jednostki Marines 
Uzbrojenie - tutaj dowiecie si� wszystkiego o broni �o�nierzy 
Wrogowie - trzeci wyk�ad traktuje o niebezpiecze�stwach, jakie mog� was spotka� podczas misji 

 
ALIEN - KIEROWANIE
Obcy to najdziwniejsza posta� ze wszystkich - i najtrudniej ni� sterowa�. Kiedy jednak poznasz wszystkie tajniki kierowania obcym, jego zalety i wady, umiej�tno�ci i zdolno�ci, wtedy zatopisz si� bez reszty w przyjemno�ci wykonywania rozkaz�w kr�lowej.

Face Hugger

Sw� przygod� zaczynasz jako Face Hugger, podobny do paj�ka stw�r, kt�ry musi znale�� jak�� ofiar�, aby z�o�y� w niej zarodniki. Jemu najlepiej w��czy� sta�e przyczepianie si� do �cian. Chocia� mo�esz zaatakowa� kogokolwiek i mie� pewno��, �e trafisz i unieszkodliwisz ofiar�, to wywo�a ona tyle ha�asu, i� zginiesz chwil� p�niej od kul �o�nierzy. Dlatego b�d� cicho jak tylko si� da, nie daj si� zauwa�y�, a na ko�cu pierwszego poziomu dojdziesz do ofiary, kt�ra jest odizolowana od reszty.

Chestbuster

Drugie stadium obcego do Chestbuster. Nie mo�e on chodzi� po �cianach, potrafi tylko wysoko skoczy� do g�ry, mo�e te� gry�� - zadaje to jednak wrogom tak ma�o obra�e�, �e nie warto w og�le si� trudzi�. Jako Chestbuster jeste� jeszcze bardziej bezbronny ni� Face Hugger. Tak samo jak on przemykaj za plecami �o�nierzy i cywil�w. W ko�cu dojdziesz do klatek zwierz�t, kt�re b�d� stanowi� doskona�e po�ywienie - i tam rozwiniesz si� w doros�ego obcego.

Alien Drone

Zapomnij o tym, i� kiedykolwiek by�e� ma�ym bezbronnym robakiem. Teraz jeste� doros�� form� obcego ze wszystkimi swoimi umiej�tno�ciami. Po pierwsze - szybko��. Obcy s� niezwykle szybcy i zwinni, szczeg�lnie opisany dalej skok (Pounce) daje du�� przewag� nad wrogiem. Druga ze zdolno�ci to swobodne chodzenie po �cianach i suficie. Dzi�ki temu obcy bez problemu mo�e dosta� si� do kana��w wentylacyjnych czy wej�� umieszczonych w ka�dej cz�ci pomieszczenia. W przeciwie�stwie do Face Huggera lepiej chodzi� po �cianach trzymaj�c jaki� klawisz i puszczaj�c go, gdy ju� b�dziemy mogli wr�ci� do zwyk�ej pozycji. Cho� zmiana k�ta patrzenia przy zmianie pozycji sprawia, i� takie poruszanie staje si� troch� chaotyczne, to jednak mo�na si� przyzwyczai�. Wykorzystuj t� umiej�tno�� nie tylko do przechodzenia poziomu, ale tak�e do ataku - zachod� wrog�w od ty�u i wtedy atakuj. Zaskoczenie to twoja najlepsza bro�.

Wizja
Obcy posiada dwa tryby wizji. Pierwszy, zwyk�y, b�dzie u�ywany znacznie cz�ciej. Tylko w nim wida� po�wiat� poszczeg�lnych gatunk�w (ludzi - niebiesk�, obcych - czerwon�, a Predator�w - zielon�), dzi�ki czemu dojrzysz wrog�w lub przyjaci� z bardzo daleka (lub w przypadku Predator�w - wyczujesz ich nawet z w��czon� niewidzialno�ci�). Pami�taj, �e w Gnie�dzie inni obcy b�d� ci pomagali - wykorzystaj ich pomoc.

W wizji drugiej - negatywie - nie wida� po�wiat. Doskonale za to sprawdza si� ona w ciemnych pomieszczeniach i podczas szukania wyj�� ze s�abo o�wietlonych sal. Jednak�e dalszy obraz niknie w bieli, wi�c negatyw sprawdza si� tylko na bli�sze odleg�o�ci. Warto te� wspomnie�, i� w negatywie nie wida� strza�ek z bok�w ekranu, pokazuj�cych, gdzie mo�esz przej��, gdy masz w��czony tryb chodzenia po �cianach.

 Rozwalanie
Obcy mo�e niszczy� kraty lub komputery. Wystarczy, aby z bok�w ekranu pokaza�y si� pazury (jak na obrazku), aby atakiem zniszczy� to, co zniszczy� trzeba. Cz�sto zniszczenie jakiej� kraty czy uszkodzenie komputera to jedyny spos�b, by posun�� si� w poziomie dalej.

Walka
Doszli�my wreszcie do najwa�niejszej kwestii, jak� jest walka. Walczy� mo�na na kilka sposob�w. Najcz�ciej u�ywan� broni�, w stosunku do wszystkich gatunk�w i rodzaj�w przeciwnik�w, s� pazury. Trzymanie przycisku powoduje nieprzerwane uderzanie ostrymi jak brzytwa pazurami. Najlepiej atakowa� w�a�nie w taki spos�b. Do zabicia cz�owieka wystarcz� dwa, trzy ciosy, troch� wi�cej w przypadku opancerzonych ludzi i robot�w. Najgorzej ma si� sprawa z Predatorami.

Inn� technik� jest daleki skok - obcy potrafi przemie�ci� si� w b�yskawicznym tempie o kilkana�cie metr�w w dowolnym kierunku. Je�li na drodze stanie przeciwnik, to obcy skoczy, uderzy (takie uderzenie zwyk�ego cz�owieka rozdziera na strz�py) i odskoczy. Je�li nie trafi, przeleci nad nim (uwa�aj na to - wtedy z ty�u ludzie �atwo mog� dosi�gn�� ci� sw� broni�). U�ywaj na ludzi tylko wtedy, gdy masz pe�n� energi� �yciow�, w innym przypadku skorzystaj z trzeciej techniki - gryzienia. Wystarczy wycelowa� w g�ow� ofiary, aby na dole i g�rze ekranu pokaza�y si� z�by. Teraz zaatakuj, a obcy wgryzie si� w m�zg przeciwnika, co spowoduje odzyskanie odrobiny energii �yciowej. Ofiara mo�e by� �ywa lub martwa (jednak wtedy po jakim� czasie jej cia�o zniknie, wi�c musisz si� pospieszy�). Pasek energii pokazany jest na dole ekranu. Ostatnim sposobem ataku jest uderzenie ogonem. Dzia�a tylko na ludzi i og�usza ich - chwiej� si� przez kilka sekund daj�c ci szans� na ca�kowicie bezpieczny atak. Ogon b�dzie bardzo rzadko u�ywany.

ALIEN - PRZECIWNICY
Mog�o by si� wydawa�, �e uzbrojeni w siln� bro� o dalekim zasi�gu ludzie i ich maszynerie spokojnie radz� sobie z Obcymi. Nic bardziej mylnego - pazurki, j�zyk z dodatkowymi szcz�kami, ogonek i niesamowita szybko�� wystarczaj�, by przegry�� si� nawet przez najbardziej oporne m�zgi. Poni�ej macie opis wrog�w, jakich spotkacie graj�c Obcym.

Ludzie
 Najliczniejsi przeciwnicy, jednocze�nie najs�absi. Emituj� b��kitn� po�wiat�. Mog� by� uzbrojeni w karabiny maszynowe (standardowe uzbrojenie), pistolety (najmniej ci zrobi�), Smartguny i Miniguny (takich zabijaj najszybciej jak tylko si� da, gdy� zadadz� ci najwi�cej ran), strzelby (dwa strza�y na blisk� odleg�o�� i giniesz - wa�na jest szybko�� unieszkodliwienia i nie podejmowanie wielu pr�b z bliska) oraz miotacze ognia (bardzo rzadko spotykane, nie unikniesz podpalenia, wi�c przynajmniej minimalizuj straty, zabij jak najszybciej). Opr�cz tego spotyka� b�dziesz czasami bezbronnych naukowc�w i cywili, dygoc�cych (s�usznie zreszt�) z przera�enia. Najwa�niejsze to wykorzysta� atuty Obcego. W�a�ciwie tylko na ludzi sprawdza si� uderzenie ogonem - celne sprawi, i� cz�owiek b�dzie chwia� si� przez chwil�, co da ci czas na spokojne jego unieszkodliwienie. Jednak nie polecam tej metody.

 Metoda najlepsza ze wszystkich to umiej�tne podbiegni�cie i machanie pazurami lub natychmiastowe zabicie ofiary przez wgryzienie si� w jej g�ow� (trzeba jednak w g�ow� wycelowa�). W walce wielkiej filozofii nie ma, jest natomiast takowa w podbieganiu - orientuj si� gdzie s� przeciwnicy, wykorzystuj chodzenie po �cianach, staraj si� zawsze zaskoczy� wroga. W znacznej wi�kszo�ci przypadk�w b�dziesz zabija� ludzi u�wiadomionych o twojej obecno�ci - jednak, kiedy tylko si� to da, staraj si� zachodzi� wrog�w od ty�u i wgryza� si� im w m�zgi. Nie mo�na nie wspomnie� o s�ynnym �obcym� skoku, jednak czasami nie jest on polecamy, gdy� - je�li trafisz - z cz�owieka pozostaj� tylko strz�py mi�sa i nie mo�esz odzyska� energii poprzez zjedzenie jego m�zgu. Jednak, je�li masz dw�ch wrog�w blisko siebie, to skacz na nich bez wahania. Niekt�rzy �o�nierze s� bardziej opancerzeni od innych (pomara�czowe kombinezony), wi�c uwa�aj.

 Dzia�ka
Urz�dzenia wymy�lone przez ludzi. Strzelaj� mocno i szczerze m�wi�c szanse masz tylko z jednym - wtedy zawsze mo�esz si� na nie rzuci� (skok Obcego). Jednak, gdy s� dwa lub wi�cej - b�dziesz zmuszony znale�� inn� drog�. I takie w�a�nie s� najcz�ciej rozwi�zania - na poziomie jest inna droga, kt�r� spokojnie dzia�ka omijasz. Ewentualnie, by je unieszkodliwi�, b�dziesz musia� odnale�� i zniszczy� komputer je obs�uguj�cy.

 Roboty
Kolejni wrogowie stworzeni przez ludzi. Nie emituj� po�wiaty, mimo, i� maj� humanoidalny wygl�d. Uzbrojeni s� w miniguny i s� znacznie od ludzi wytrzymalsi. Rozwalaj w pierwszej kolejno�ci. Nie u�ywaj ogona, a tylko skoku (tylko nie przele� nad robotem) i szybkiego machania pazurami. Celuj w g�ow�. Co prawda robotom mo�esz wgryza� si� w g�owy, jednak nie odzyskujesz przez to energii �yciowej, niszczy� je za to od razu. Niekt�re roboty s� znacznie bard...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin