Jak wygląda Pani Wiosna.doc

(52 KB) Pobierz

Joanna Budzyńska

PWiP, gr. B

Konspekt zajęć

 

Placówka: Przedszkole nr 1 im. Krasnala Hałabały w Gryfinie

Grupa: 4-latki

Nauczyciel prowadzący:

 

Temat bloku: Wiosna tuż, tuż.

Temat dnia aktywności: Jak wygląda Pani Wiosna?

Temat do dziennika: Wiersz pt. „Witaj Wiosno!” – zabawa ruchowa. Wypowiedzi dzieci na temat wyglądu Pani Wiosny na podstawie wiersza „Pani Wiosna” oraz przy pomocy własnej wyobraźni. Tworzenie portretu Pani Wiosny.

 

Cele ogólne:

- rozwijanie wyobraźni podczas tworzenia obrazu Pani Wiosny.

Cele operacyjne:

dziecko:

- opisuje wygląd Pani Wiosny używając własnej wyobraźni oraz tworzy jej portret;

- wypowiada się na temat wykonanej przez siebie pracy.

 

Metody:

- metody oparte na słowie: dyskusja;

- metody oparte na obserwacji: metoda pokazu;

- metody oparte na działalności praktycznej uczniów: metoda zajęć praktycznych;

- metody gier dydaktycznych: giełda pomysłów (wg Cz. Kupisiewicza).

 

Środki dydaktyczne:

- wiersz pt. „Witaj Wiosno!”;

- ilustracje przedstawiające: hulajnogę, rower, samolot, tramwaj, motocykl, samochód, łódkę;

- wiersz pt. „Pani Wiosna”;

- kartki A4, farby, pędzle, kubki z wodą, wycinanki, klej, ściereczki.

 

Formy organizacyjne: indywidualna, zbiorowa.

 

Czas trwania: 60 min.

 

Literatura:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szczegółowy przebieg zajęć:

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

 

CZYNNOŚCI

UCZNIÓW

 

ŚRODKI

DYDAKTYCZNE

1.

- czynności organizacyjne (zebranie dzieci na dywanie, przywitanie się);

- prośba o wybranie przez dzieci bajki;

- czytanie wybranej przez dzieci bajki;

 

- zadawanie pytań do obrazków znajdujących się w książce oraz do tekstu czytanej bajki.

2.

- czynności organizacyjne (zebranie dzieci w rozsypce na dywanie);

- czytanie dzieciom wiersza pt. „Witaj Wiosno!” (prezentacja dzieciom fragmentów ilustracji różnych środków lokomocji występujących w wierszu oraz prośba o ich odgadnięcie i naśladowanie):

- hulajnoga;

 

- rower;

 

 

- samolot;

 

 

- tramwaj;

 

 

 

- motocykl;

 

- samochód;

 

- łódka.

 

3.

- czynności organizacyjne (zebranie dzieci w kole na dywanie);

- czytanie dzieciom wiersza pt. „Pani Wiosna”;

 

- jak według was wygląda Pani Wiosna?

4.

- czynności organizacyjne (zebranie dzieci przy stolikach, rozdanie kartek A4, farb, pędzli, kubków z wodą, wycinanek, kleju, ściereczek);

- omówienie z dziećmi zasad obowiązujących podczas wykonywania pracy plastycznej oraz po jej wykonaniu;

 

- zapoznanie dzieci z tematem pracy pt. „Portret Pani Wiosny”;

- pomoc w uporządkowaniu miejsc pracy.

5.

- czynności organizacyjne (zebranie dzieci w kole na dywanie z wykonanymi przez siebie pracami);

- prośba o ułożenie przez dzieci swoich prac w środku koła;

- zapoznanie dzieci z ich zadaniem;

- wyznaczanie kolejno dzieci;

 

 

- zadawanie pytań do pracy.

 

- dzieci siadają na dywanie, witają się z nauczycielem;

 

- dzieci wybierają bajkę do przeczytania;

- dzieci uważnie słuchają bajki czytanej przez nauczyciela;

- dzieci odpowiadają na stawiane przez nauczyciela pytania.

 

 

- dzieci stają w rozsypce na dywanie;

 

- dzieci uważnie słuchają wiersza czytanego przez nauczyciela oraz odgadują znajdujące się na kartkach środki lokomocji;

 

 

 

- dzieci naśladują jazdę na hulajnodze;

- dzieci kładą się na plecy i naśladują ruch pedałowania na rowerze;

- dzieci rozkładają ręce jak skrzydła samolotu i naśladują lot samolotu;

- dzieci tworzą dwa tramwaje, ustawiając się jedno za drugim i poruszając się po sali;

- dzieci naśladują jazdę motocyklem;

- dzieci naśladują jazdę samochodem;

- dzieci naśladują płynięcie łódką.

 

- dzieci siadają w kole na dywanie;

 

- dzieci uważnie słuchają wiersza czytanego przez nauczyciela;

- dzieci tworzą opis wyglądu Pani Wiosny.

 

- dzieci siadają przy stolikach;

 

 

 

 

- dzieci wspólnie z nauczycielem omawiają zasady obowiązujące podczas wykonywania pracy plastycznej oraz po jej wykonaniu;

- dzieci przy pomocy różnych farb i wycinanek tworzą portret Pani Wiosny;

- dzieci porządkują swoje stanowisko pracy.

 

- dzieci siadają w kole na dywanie z wykonanymi przez siebie pracami;

 

- dzieci układają swoje prace w środku koła;

 

 

 

- wyznaczone dzieci wypowiadają się na temat wykonanej przez siebie pracy plastycznej.

- dzieci odpowiadają na pytania postawione przez nauczyciela.

 

 

 

 

- książka z bajkami dla dzieci (znajduje się w sali).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wiersz pt. „Witaj Wiosno!” oraz ilustracje przedstawiające: hulajnogę, rower, samolot, tramwaj, motocykl, samochód, łódkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- wiersz pt. „Pani Wiosna”.

 

 

 

 

 

- kartki A4, farby, pędzle, kubki z wodą, wycinanki, klej, ściereczki.

 

 

 

 

 

 

 

……………………………………………………

ocena konspektu i podpis nauczyciela prowadzącego

- 1 -

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin