Konspekt do wykładów.docx

(104 KB) Pobierz

 

 

Uniwersytet Medyczny w Łodzi

Wydział Nauk o Zdrowiu

Oddział: Pielęgniarstwa i położnictwa

Kierunek: Pielęgniarstwo

Studia drugiego stopnia stacjonarne

Rok studiów: 2

 

 

        

 

Konspekt

 

 

 

                                                 Małgorzata

                                                 Szczepanek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uniwersytet Medyczny

Wydział Nauk o Zdrowiu

Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa

Kierunek: Pielęgniarstwo

Studia Drugiego  Stopnia Stacjonarne

Rok studiów: 1

Zakres treści: Dydaktyka medyczna

Czas realizacji:5 godz.

Typ lekcji: wprowadzająca i  zaznajamiająca  z nowym materiałem

Rodzaj lekcji: podająca

Data: 11.12.2012

Osoby prowadząca: Małgorzata Szczepanek

 

 

 

 

Temat: Planowanie pracy dydaktycznej. Przygotowanie nauczyciela do prowadzenia zajęć merytoryczne, metodyczne, organizacyjne.

         Pomiar wyników kształcenia- kontrola, ocena, ewaluacja; funkcje kontroli i oceny. Metody, techniki i narzędzia pomiaru dydaktycznego.

            

 

 

 

Cel ogólny: Po zrealizowaniu tematu student zdobędzie  wiedzę                          w  zakresie planowania pracy dydaktycznej, przygotowania merytorycznego, metodycznego i organizacyjnego nauczyciela do prowadzenia zajęć oraz w zakresie kontroli, oceny, ewaluacji, funkcji kontroli i oceny , metod, technik i narzędzi pomiaru dydaktycznego.

            

Cele szczegółowe:

Student potrafi:

·       Zdefiniować pojęcie planowania pracy dydaktycznej

·       Wymienić  cechy i rodzaje planu dydaktycznego

·       Omówić działania , jakie nauczyciel  musi podjąć w czasie planowania pracy dydaktycznej

·       Wyjaśnić przed czym chroni nauczyciela planowanie pracy dydaktycznej

·       Przedstawić  formę planu rocznego

·       Scharakteryzować uwarunkowania planowania

·       Omówić program nauczania przedmiotu/ sylabusa

·       Wymienić elementy sylabusa

·       Wyjaśnić pojęcie konspektu

·       Scharakteryzować zakres przygotowania nauczyciela do zajęć

·       Zdefiniować pojęcie kontroli

·       Sklasyfikować rodzaje kontroli

·       Omówić formy kontroli

·       Wyjaśnić pojęcie oceny

·       Sklasyfikować rodzaje oceny

·       Rozróżnić rodzaje i funkcje oceniania

·       Omówić funkcje, metody kontroli i oceny

·       Wyjaśnić zalety i wady sprawdzianu  ustnego i pisemnego

·       Zdefiniować pojęcie ewaluacji

·       Wyróżnić komponenty składające się na proces ewaluacji

·       Wyjaśnić pojęcie pomiaru  dydaktycznego

·       Omówić rodzaje, cele i cechy pomiaru dydaktycznego

 

Metody dydaktyczne:

Ø    Wykład z elementami pogadanki

 

 

 

Środki dydaktyczne:

Ø    Komputer

Ø    Rzutnik

 

 

 

                  Realizacja założeń edukacyjnych

 

                            Plan wykładów

 

Cel

Materiał dydaktyczny

Metody

formy

Środki

dydaktyczne

Czas

realizacji

 

Czynności organizacyjno

    -przygotowawcze

 

·        Przywitanie studentów

·        Sprawdzenie listy obecności

·        Podanie tematu i celu zajęć

 

 

 

 

8min.

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·        Planowanie pracy dydaktycznej

·        Definicja planowania

  - wg W Okonia          

·        Plan dydaktyczny:

ü     Cechy

ü     Funkcje

 

ü     Rodzaje 

   -wg K. Kuszewskiego

            - wg Cz. Kupisiewicza  

            - wg W Okonia

            - wg T. Kotarbińskiego

 

WYKŁAD

INFORMACYJNY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

slajdy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

·        Program nauczania przedmiotu

·        Metryczka

·        Elementy sylabusa

 

WYKŁAD

INFORMACYJNY

 

 

slajdy

 

15min

 

 

 

3.

 

 

 

 

·        Codzienny plan nauczania

·        Definicje

- wg W Okonia

·        Warunki decydujące o skuteczności sporządzania planów

 

WYKŁAD INFORMACYJNY

 

 

slajdy

 

 

15min

 

 

 

4.

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin