marketing alternatywny.pdf
(
652 KB
)
Pobierz
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Marketing alternatywny"
Darmowa publikacja dostarczona przez
www.ebooki.jelcyn.com
Copyright by Złote Myśli & Jakub Wicher, rok 2008
Autor: Jakub Wicher
Tytuł: Marketing alternatywny
Data: 29.12.2012
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Toszecka 102
44-117 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza
publikacja
może
być
kopiowana,
oraz
dowolnie
rozprowadzana
tylko
i
wyłącznie
w
formie
dostarczonej
przez
Wydawcę.
Zabronione
są
jakiekolwiek
zmiany
w
zawartości
publikacji
bez
pisemnej
zgody
Wydawcy.
Zabrania
się
jej
odsprzedaży,
zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
dołożyli
wszelkich
starań,
by
zawarte
w
tej
książce
informacje
były
kompletne
i
rzetelne.
Nie
biorą
jednak
żadnej
odpowiedzialności
ani
za
ich
wykorzystanie,
ani
za
związane
z
tym
ewentualne
naruszenie
praw
patentowych
lub
autorskich.
Autor
oraz
Wydawnictwo
Złote
Myśli
nie
ponoszą
również
żadnej
odpowiedzialności
za
ewentualne
szkody
wynikłe
z
wykorzystania
informacji
zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
P
owe
r
ed
by
TCPDF
(
www
.t
cpd
f.
o
r
g
)
SPIS TREŚCI
KRÓTKA HISTORIA MARKETINGU ALTERNATYWNEGO
.....................................5
Wygrywają kreatywni
....................................................................................................5
Upadek Imperium
.........................................................................................................6
Wojna Światowa o klienta
.............................................................................................6
Nowa Era
.......................................................................................................................7
Podium w Twoim zasięgu
.............................................................................................7
Alternatywa
...................................................................................................................8
Dwa fronty rynku
..........................................................................................................8
Tryumf nowej ery
..........................................................................................................9
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej
.........................................................9
MARKA I LANS
.....................................................................................................11
XXI wiek – wiek abstrakcji
..........................................................................................11
Zarządzanie wartością niematerialną
.........................................................................12
Podbój świadomości
....................................................................................................12
Skuteczna transmisja
..................................................................................................13
Aby klient poprosił o dokładkę
....................................................................................14
Nie szmery bajery
........................................................................................................14
Zmęczony rynek
..........................................................................................................15
Znokautuj konkurencję
...............................................................................................15
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem!
.......................................................16
Poniesieni przez emocje
..............................................................................................17
Ideologia marki
...........................................................................................................18
Jak uczynić produkt kultowym?
.................................................................................18
Likwidacja przeszkód dla innowacji
...........................................................................25
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd
...................................................................................26
Lansuję się, więc jestem
..............................................................................................27
Cement bytów abstrakcyjnych
....................................................................................28
Skromni zbierają resztki ze stołu
................................................................................28
Dzieło Twojego życia
...................................................................................................29
Zacznij budować swoją markę
....................................................................................29
Niezmordowany zapał
.................................................................................................31
Zysk dla wytrwałych
....................................................................................................31
Nigdy nie spoczywaj na laurach
..................................................................................32
Wejdź w inne dziedziny
..............................................................................................32
MARKETINGOWE FUNDAMENTY
.......................................................................33
Reklama mobilna
........................................................................................................33
Materiały reklamowe
..................................................................................................34
Dodatki do strony internetowej
..................................................................................35
Sklep internetowy
.......................................................................................................38
Pozycjonowanie stron internetowych
........................................................................39
Marketing internetowy
...............................................................................................42
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski
................................................43
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli
.................................................................45
Marka dla młodzieży
...................................................................................................47
Przydatne adresy
.........................................................................................................50
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU
......................................................................54
Zorientuj się, jak wygląda twój rynek
.........................................................................55
Zbadaj konkurencję
....................................................................................................65
Zbadaj swoich klientów
...............................................................................................72
Opracowanie ankiet
....................................................................................................84
Focus według marketingowych partyzantów
.............................................................88
A więc?
........................................................................................................................92
BADANIE WIZERUNKU FIRMY
...........................................................................93
Czym jest wizerunek firmy?
........................................................................................94
Dobór próby
................................................................................................................95
Czym zmierzyć wizerunek?
.........................................................................................97
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy?
...............................................................................99
Zbieranie danych z ankiet
.........................................................................................100
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny
........................................................103
Jak odczytać wyniki?
.................................................................................................104
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji?
....................................................105
Przeprowadzenie Analizy SWOT
...............................................................................107
PUBLIC RELATIONS
...........................................................................................110
Zarząd Sfery Abstrakcji
.
............................................................................................110
Zabawa w Boga
.
..........................................................................................................111
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy
.
.....................................................................111
Kanon narzędzi i technik PR
.
....................................................................................113
Działaj na wyobraźnię klientów
.
................................................................................115
Tożsamość wizualna
.
.................................................................................................116
Biuletyn firmowy
.
......................................................................................................118
Ogłoszenia świąteczne w mediach
.
...........................................................................120
Przekazywanie inwentarza
.
........................................................................................121
Sponsoring inkubatorów branżowych
.
......................................................................123
Pomocna dłoń
.
...........................................................................................................124
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy?
.
..................................................125
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji produktu lub usługi?
.
...........................129
Współpraca z pismami branżowymi oraz serwisami internetowymi
.
.......................131
Wpływ na środowiska opiniotwórcze
.
.......................................................................134
Patronat nad serwisem internetowym
.
.....................................................................135
Wywiady w mediach
.
.................................................................................................138
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów
.
..................................................139
Pracownicy narzędziem PR
.
......................................................................................144
Obrona przed czarnym pijarem
.
...............................................................................145
„Pismaki & Szmatławce”
.
......................................................................................146
Kłopotliwe fora internetowe
.
................................................................................150
PRZYDATNE ADRESY
.........................................................................................151
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA
..................................................................153
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie
.............................................................................154
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie
......................................................................164
Podstawy rewolucji ducha firmy
...............................................................................167
Imprezy integracyjne
................................................................................................169
Szkolenia dla pracowników
.......................................................................................170
ZAKOŃCZENIE
.
..................................................................................................174
MARKETING ALTERNATYWNY -
darmowy fragment -
Złote Myśli
Jakub Wicher
● str.
5
Public Relations
Public Relations to zarządzanie informacją i sferą niematerialną
w ramach działań na rynku poprzez budowanie wizerunku firmy
i zaufania do niej. PR to działania długookresowe, mające na celu
budowanie więzi między firmą a otoczeniem. PR to obustronna
komunikacja między firmą a klientem, promocja firmy oparta na
opiniach innych, reklama firmy poprzez „niezależne” informacje,
informowanie otoczenia o działalności firmy, nadawanie ducha
firmie, zarządzanie jej wizerunkiem i relacjami z klientami,
wykorzystywanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji
i odnajdywanie nowych.
Zarząd Sfery Abstrakcji
Zarówno reklama jak i PR zarządzają sferami wyobrażeń klientów
o firmie, czyli kontrolują niematerialny byt, jakim jest wizerunek
firmy. Między tymi dwoma dziedzinami są atoli pewne różnice.
Reklama to ogół treści, które mówisz o swojej firmie, PR to ogół
treści otoczenia na temat Twojej firmy. Reklama ma na celu
zwiększenie sprzedaży, jest apoteozą Twoich produktów i firmy,
przejaskrawia rzeczywistość i działa na emocje. PR działa na
racjonalną część naszego postrzegania.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli
& Jakub Wicher
Plik z chomika:
AndrzejBursztynowicz
Inne pliki z tego folderu:
ale urwal.pdf
(2465 KB)
allegrowy super sprzedawca.pdf
(1155 KB)
analiza fmea procesu.pdf
(1097 KB)
69 goracych zabaw dla par.pdf
(1189 KB)
365 dni do sukcesu.pdf
(1045 KB)
Inne foldery tego chomika:
bajki
Dokumenty
Galeria
informatyka
PARP
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin