Eduk.wcz.doc

(146 KB) Pobierz
SCENARIUSZE LEKCJI, KONSPEKTY ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH

 

PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA

W KATOWICACH

FILIA W RACIBORZU

UL. SŁOWACKIEGO 55,  47 – 400 RACIBÓRZ

TEL. / FAX 419 00 0 2

 

 

 

 

 

 

EDUKACJA WCZESNOSZKONLNA SCENARIUSZE / KONSPEKTY

 

.

 

.

WYBÓR LITERATURY
DOSTĘPNEJ W BIBLIOTECE PEDAGOGICZNEJ

 

RACIBÓRZ,   2005

 

Opracowała: Agata Śliwicka

 

 

 

NAUKA CZYTANIA I PISANIA

 

 

1.     Co zrobić, żeby dzieci czytały? Cykl oddziaływań wychowawczych dla uczniów klas początkowych / A. Maciejewska // Biblioteka w Szkole. – 2003, nr 1,  s.    6 – 7

2.     Nowe spojrzenie na pracę z tekstem literackim w klasach I –III / M. Sobieszczyk // Wychowanie na co Dzień . – 1999, nr 4-5, s. 39 – 40

3.     Ortografolandia: scenariusz przedstawienia poprzedzającego  konkurs ortograficzny klas I-III / B. Kubik // Wszystko dla Szkoły. – 2003, nr 10,                          s. 3 – 5

4.     Początkowa nauka czytania i pisania / R. Więckowski // Życie Szkoły . –1997,                  nr 5, s. 259 – 262

5.     Rozwijanie zainteresowań czytelniczych i wykorzystanie lektury dla twórczej działalności uczniów klas I – III / I. Glegoła – Skobyłko  // Wychowanie na co Dzień. – 2002, nr 7-8, s. VII – X (wkładka)

6.     Technika swobodnego tekstu na  lekcjach  w edukacji początkowej / I. Gnacińska // Wychowanie na co Dzień. – 1988, nr 12, s. I-III (wkładka)

 

 

KSIĄŻKA

 

1.     Godziny z książką. Program zajęć dla klas II szkoły podstawowej / K. Semla // Biblioteka w Szkole. – 2004, nr 10, s. 14 –15

2.     Książka jako źródło wiedzy. Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie III szkoły podstawowej / M. Naczek / Wychowawca. – 2004, nr 5, s. 23 – 24

3.     Książka moim przyjacielem: konspekt zajęć zintegrowanych w kl. II / J. Gawrys Biblioteka w Szkole. – 2001, nr 3, s. 10 – 11

 

 

BAŚNIE, BAJKI

 

 

1.     Bajki w edukacji początkowej / F. Dyka // Edukacja i Dialog. – 1999, nr 6,                      s. 62 – 65

2.     Baśnie, baśnie, baśnie. Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy I / U. Dołżycka // Biblioteka w Szkole. – 2002, nr 6, s. 5

3.     Baśniowe prawdy życia. Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I /                             H. Trohimowicz // Biblioteka w Szkole. – 2003, nr 5, s. 11 –12

4.     Była sobie bajka. Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie III // Biblioteka w Szkole. – 2003, nr 1, s. 8

5.     Konspekt zajęć zintegrowanych w kl. II „W krainie baśni H. Ch. Andersena” /                                                                      E. Kozieł // Życie Szkoły. – 2000, nr 1, s. 43 – 47

6.     Poznajemy przygody Kubusia Puchatka. Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II / M. Urbańska // Wszystko dla Szkoły. – 2003, nr 4, s. 10 –12

7.     Rozmawiamy o baśniach. Scenariusz zajęć w klasie I / D. Rusiecka // Życie Szkoły . – 2003, nr 10, s. 40

8.     U Kubusia Puchatka i jego przyjaciół. Scenariusz zajęć otwartych dla klasy II /                 T. Gruzla // Wszystko dla Szkoły. – 2003, nr 6, s. 13 – 14

9.     W krainie fantazji. Scenariusz przedstawienia dla klas I – III / J. Franczak // Biblioteka w Szkole. – 2005, nr 3, s. 22 – 24

10. W świecie baśni. Scenariusz zajęć / E. Milczarek // Życie Szkoły. – 2002,                nr 9,  s. 553 – 554

11. Wartości moralne bajek i ich miejsce w edukacji wczesnoszkolnej / F. Dyka // Biblioteka w Szkole. – 1999, nr 3, s. 1 –2

 

 

ZIMA - ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA

 

1.     Bezpieczeństwo zajęć zimowych. Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II / A. Maciocha // Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 1, s. 18 – 19

2.     Blok tematyczny; przybądź do nas Mikołaju ( klasa II) / B. Smuda // Życie Szkoły. – 1999, nr 10, s. 785

3.     Dlaczego należy zakładać paśniki i karmniki: scenariusz zajęć dla klas I – III / B. Bąk // Wszystko dla Szkoły. – 2003, nr 11, s. 19 – 20

4.     Ferie – przyjemna i bezpieczna zabawa. Scenariusz zajęć zintegrowanych                        w kl. III / B. Wieczorkowska // Wychowawca . – 2000, nr 1, s. 44

5.     Gdy śnieg pada, nie nudzi się gromada / M. Matuszewska // Życie Szkoły. – 2000, nr 10, s. 626

6.     Jak ozdobimy choinkę? Scenariusz zajęć zintegrowanych w kl. II SP /                                 B. Wieczorkowska // Wychowawca. – 1999, nr 12, s. 48

7.     Konspekty zajęć w kl. III; kultywowanie i wzbogacania dobrych rodzinnych tradycji (Boże Narodzenie) / E. Wójcicka // Życie Szkoły. – 2000, nr 10, s. 629

8.     Kto wymyślił choinki? // Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 12, s. I – V

9.     Mikołajkowy turniej gier i zabaw / M. Rutowicz // Życie Szkoły. – 2002, nr 9,                            s. 560 –563

10. Pożegnanie karnawału. Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II /                                       B. Pawluczuk // Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 1, s. 15 – 17

11. Tradycje świąteczne w naszej klasie / B. Majka // Życie Szkoły. – 2003, nr 10,               s. 20 –22

12. Tradycje wigilijne. Scenariusz zajęć w kl. I / A. Konsek // Życie Szkoły. – 2002,  nr 10, s. 597

13. Zima w pełni. Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II / B. Rechnio // Wszystko dla Szkoły, nr 1, s. 13 – 15

14. Zwyczaje Świąt Bożego Narodzenia. Konspekt zajęć zintegrowanych w kl. III SP  / M. Naczek // Wychowawca. – 2000, nr 12, s. 36

15. Zwyczaje świąteczne. Scenariusze zajęć w kl. 2 / A. Kubala // Życie Szkoły. – 2002, nr 10, s. 599 – 601

16. Zwyczaje wigilijne / K. Serwach // Życie Szkoły. – 2003, nr 10, s. 23 –25

 

 

WIOSNA –  ŚWIĘTA WIELKANOCNE

 

 

1.     „Idź zimo do morza!”. Scenariusz dla klas I-III / E. Balwierz // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. – 2003, nr 3, s. 95 – 96

2.     Hasło dnia: wiosenna burza – przykład zajęć w klasie drugiej / W. Fibakiewicz // Życie Szkoły. – 1999, nr 5, s. 390 – 392

3.     Propozycja scenariusza zajęć dla klasy III: Wielkanoc w Europie /                             E. Dobrowolska // Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 1, s. 65 – 72

4.     Wielkanoc: konspekt zajęć zintegrowanych w kl. II. / B. Brygider // Życie Szkoły. 2001, nr 3, s. 181

5.     Wielkanoc: scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy III/ D. Żak // Wszystko dla Szkoły. – 2003, nr 3, s. 18

6.     Wielkanocne wierszowanie. Tradycje i zwyczaje. / H. Wakulak // Poradnik Bibliotekarza. – 2002, nr 3, s. 28 – 29

7.     Wiosenne przebudzenie. Scenariusz zajęć w kl. I / D. Iwanek // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 4, s. 35

8.     Wiosną przyroda budzi się do życia. Scenariusz  zajęć zintegrowanych dla klasy III / K. Markuszewska // Wszystko dla Szkoły . – 2005, nr 4, s. 13

9.     Zwyczaje i tradycje wielkanocne. Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy I / T. Kałan // Wszystko dla Szkoły. – 2003, nr 2, s. 22 – 23

 

 

JESIEŃ

 

 

1.     Barwy jesieni. Scenariusz uroczystości dla klas I – III / D. Wołowicz // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. – 2004, nr 4, s. 97 –99

2.     Jak uniknąć nudy w długie jesienne wieczory - na podstawie lektury „Idzie niebo ciemną nocą” E. Szelburg – Zarębiny. Konspekt zajęć zintegrowanych dla kl. II Drama. – 1999, nr 29, s. 20 –22

3.     Pożegnanie jesieni. Scenariusz zajęć zintegrowanych otwartych / B. Pięta / Częstochowski Biuletyn Oświatowy . – 2005, nr 2, s. 94 – 97

4.     Zajęcia zintegrowane w kl. II. Scenariusz pt „Jesień w lesie – poznajemy zwierzęta” / M. Róg // Wychowanie na co Dzień . – 2001 , nr 9, s, X – XVI (wkładka)

 

 

EDUKACJA REGIONALNA

 

1.     Innowacyjna propozycja kształcenia regionalnego w nauczaniu wczesnoszkolnym / G. Łebecka // Życie Szkoły. – 1998, nr 10, s. 655 – 661

2.     Racibórz, moja mała ojczyzna. Program edukacji regionalnej w nauczaniu zintegrowanym / K. Pacharzyna, K. Schroeder, Racibórz; 2003, s. 26 (425 / 03)

3.     Realizacja tematyki związanej z edukacją regionalną w kl. I – III / M. Róg // Wychowanie na co Dzień. – 2001, nr 4-5, s. VII (wkładka)

 

 

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

 

 

1.     Dzień Babci, Dzień Dziadka. Scenariusz zajęć w kl. I / D. Weisner-Gajek // Życie Szkoły. – 2003, nr 1, s. 23 –25

2.     Obchodzimy Dzień Babci i Dziadka / A. Skoczek // Nauczanie Początkowe. – 2001/2002, nr 3, s. 49 – 55

3.     Lektury mojego dzieciństwa. Poczytam ci babciu, poczytam ci dziadku ... Scenariusz przedstawienia dla babć i dziadków / M. Antczak-Kęsy // Biblioteka w Szkole. – 2005, nr 12, s. 21

4.     Święto  Babci i Dziadka. Scenariusz uroczystości kl. I – III / S. Faltyn // Wychowawca. – 2003, nr 7-8, s. 21

5.     Trochę cierpliwości dla starości. Scenariusz uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka / A. Jastrzębska // Wychowawca. – 2005, nr 1, s. 24 – 25

6.     Scenariusz uroczystości z okazji święta Babci i dziadka / A. Krajewska // Częstochowski Biuletyn Oświatowy . – 2005, nr 2, s. 120 – 122

7.     Dzień Babci i Dziadka. Uroczystość klasowa / B. Pięta // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. – 2004, nr 1, s. 88 – 90

 

 

MUZYKA

 

1.     Muzyka w nauczaniu początkowym / M. Lech // Życie Szkoły . – 2001, nr 1,                                                                            s. 34

2.     Propozycje zbaw muzycznych do wykorzystania na lekcjach matematyki                                             w klasach I – III / M. Sokołowska // Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 5,                             s. 20 –22

3.     Rola edukacji muzycznej w kształtowaniu osobowości uczniów klas I – III /                                                                M. Jasińska // Dyrektor Szkoły. – 2001, nr 12, s. 22

4.     Scenariusz dla klasy III: świat dźwięków / E. Taborek // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 3, s. 62

5.     W sprawie muzyki w nauczaniu początkowym / A. Grajpel // Wychowanie Muzyczne w Szkole.- 1999, nr 3, s. 122 – 124

6.     Wczesnoszkolna edukacja muzyczna. Stereotypy i rzeczywistość / M. Dymon // Wychowanie Muzyczne w Szkole . – 2000, nr 5, s. 202

 

 

EKOLOGIA

 

1.     Dlaczego śmieci są niebezpieczne? Jak się z nimi uporać?/  M. Grzela // Nauczanie Początkowe . –1998/1999, nr 6, s. 49 - 51 (scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy III)

2.     Jesteśmy przyjaciółmi przyrody. Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy III / M. Tarasiewicz // Życie Szkoły. – 2003, nr 1, s. 50 –51

3.     Rozwijanie kompetencji ekologicznych u dzieci w nauczaniu zintegrowanym /                        L. Domka // Życie Szkoły. – 2000, nr 8, s. 472

4.     Środowisko wodne. Scenariusz zajęć w kl. III / I. Trzonek // Życie Szkoły. – 2001, nr 6, s. 350

5.     Woda podstawą życia na ziemi / B. Zbrożyna // Nauczanie Początkowe . –1998/1999, nr 6, s. 14 – 17 (scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy I)

 

 

 

 

ZDROWIE,  RUCH, BEZPIECZEŃSTWO

 

 

1.     „Żeby zdrowe zęby mieć” – scenariusz inscenizacji w klasie I / T. Petiuk // Wychowanie na co Dzień. – 2001, nr 7-8, s. VI – VII (wkładka)

2.     Bezpiecznie na ulicy. Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy III /                                 B. Perzanowska // Wszystko dla Szkoły . – 2003, nr 6, s. 10

3.     Bezpiecznie spędzamy czas wolny /  G. Łebecka // Nauczanie Początkowe . –1998/1999, nr 6, s. 45 - 48 (scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy I)

4.     Dbam o zdrowie /  M. Chwierut // Nauczanie Początkowe . –1998/1999, nr 6,                             s. 17 – 24 (scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy I)

5.     Dbamy o zdrowie. Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II / B. Popko // Wszystko dla Szkoły. –2003, nr 6, s. 10 –11

6.     Korelacja międzyprzedmiotowa do zajęć ruchowych / B. Przysiężna // Życie Szkoły. – 2000, nr 6, s. 357

7.     Nasze zdrowie zależy od nas. Scenariusz zajęć edukacyjnych kształcenia zintegrowanego w kl. I / J. Śmiejkowska // Częstochowski Biuletyn Oświatowy. – 2004, nr 2, s. 49

8.     Scenariusz zajęć w klasie I: „Dbamy o  własne zdrowie” / T. Brych // Życie Szkoły . – 2002, nr 4, s. 235 – 237

9.     Uczymy się dbać o zdrowie. Konspekt zajęć zintegrowanych w kl. II / A. Polok // ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin