Silnik cieplo zimno.pdf

(352 KB) Pobierz
228104463 UNPDF
SILNIK NAPĘDZANY RÓŻNICĄ TEMPERATUR
Zasada działania
1.
Mamy dwie butle ciśnieniowe, w
których znajduje się czynnik
chłodniczy R 404A. W każdej z butli
niezależnie od ilości czynnika czy
też jej kształtu mamy identyczne
ciśnienie zależne jedynie od
temperatury w jakiej się dana butla
znajduje. Zakładamy, że w tej
chwili butle znajdują się w
temperaturze pokojowej +20˚C w
związku z tym mamy identyczne
ciśnienie czyli 10,9 bar
2.
Teraz butla po lewej stronie
zostaje podgrzana do temperatury
+50˚C, natomiast lewa schłodzona
do +10˚C. W butli podgrzewanej
ciśnienie wzrasta do 23,5 bar
natomiast w schładzanej ciśnienie
zmniejsza się do 8,3 bar. W wyniku
różnicy temperatur pojawia się
różnica ciśnień, która w tym
przypadku miedzy butlami wynosi
dokładnie 15,2 bar. To jest
ciśnienie porównywalne z
ciśnieniem pary jakie miały
parowozy legendarnej linii Orient
Express. Więc może by tak……….
228104463.001.png 228104463.002.png
3.
Połączyć te dwie butle z silnikiem
parowym lub też z silnikiem na
sprężone powietrze i już powstaje
urządzenie, które jest w stanie z
różnicy temperatur wytworzyć
moc mechaniczną a dalej na
przykład elektryczną. Ma ono
jednak wadę:
4.
Gdy cały czynnik z lewej butli
przejdzie do prawej to i silnik
przestanie pracować. Można
wtedy zamienić butle miejscami co
jest możliwe ale trudne do
realizacji. Ale można spróbować
przetoczyć ciekły czynnik z butli
prawej do lewej zapewniając
nieprzerwaną pracę silnika.
228104463.003.png
5.
Zadanie to z powodzeniem wypełni
dowolna pompa ciśnieniowa
sterowana tak aby utrzymywać
stały poziom ciekłego czynnika w
obydwu butlach. Wtedy silnik
będzie się obracać z pełną mocą
tak długo jak podgrzewana jest
butla lewa a chłodzona prawa.
228104463.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin