przeczytaj.txt

(1 KB) Pobierz
Co poradzić na błšd BGI Error Graphics not initialized (use InitGraph)?
To standardowy błšd u programistów, którzy rozpoczynajš zabawę z grafikš. Powodem jest podanie błędnej cieżki dostępu do sterowników grafiki (*.bgi) przy wywołaniu procedury InitGraph. Jeli dysponujesz kodem ródłowym, wystarczy tylko poprawić tš cieżkę tak, aby wskazywała na podkatalog \bgi w katalogu Turbo Pascala (najczęciej c:\tp\bgi). Jeli nie dysponujesz kodem ródłowym, to pojawia się mały problem, bo trzeba zgadnšć gdzie też autor programu miał swoje sterowniki. Najczęciej będzie to katalog bieżšcy, czyli wystarczy skopiować plik egavga.bgi (albo bezpieczniej - *.bgi) do katalogu, w którym znajduje się błędnie napisany program.
Istnieje zresztš metoda dołšczania sterowników do programu, która uniezależnia go od bałaganu na dysku użytkownika; popatrz na zawartoć pliku bgilink.zip (link poniżej). Pliki obj potrzebne do pierwszej biblioteki tworzy się z pomocš programu binobj.exe, który powinien znajdować się w którym z podkatalogów tp (pliki takie dołšcza się za pomocš dyrektywy kompilatora {$L plik.obj} i wykorzystuje potem np. w funkcji RegisterBGIdriver).

bgilink.zip (2,75 KB) 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin