kon.wilkanoc(1).doc

(28 KB) Pobierz
Data: 15

 

Data: 15.05.2007

Osoba prowadząca: Marta Krawczyk

Czas 45 min.

Temat; Wielkanocny koszyczek, Święta Wielkiej Nocy

Cele ogólne:

-uczeń wie kiedy są Święta Wielkanocne i zna ich ważność

Cele szczegółowe

  - poznanie tradycji wielkanocnych (obchodzenie świąt, symbole świąteczne, tradycje świąteczne, koszyczek wielkanocny, kartki świąteczne-pisanki)    

- budzenie przywiązania i szacunku do tradycji wielkanocnych           

uczeń    - wie co powinno znaleźć się w koszyczku wielkanocnym

            - wie dlaczego poszczególne pokarmy znajdują się w koszyczku

            - wie kiedy święci się koszyczki

            - wie co robi się z poświęconymi pokarmami

            - potrafi wymienić pokarmy znajdujące się w koszyczku wielkanocnym

            - potrafi opowiedzieć o zwyczajach wielkanocnych obchodzonych w domu

            - potrafi dobrać obrazki pokarmów z koszyczka wielkanocnego do podpisów

            - potrafi nazwać i podpisać obrazki związane z koszyczkiem wielkanocnym

            - potrafi uzupełnić rozpoczęte zdania wskazanymi wyrazami

            - potrafi uszanować tradycje związane z Wielkanocą

Metody nauczania

            - asymilacji wiedzy: pogadanka

            - metoda oglądowa: pokaz

            - metoda praktyczna: metoda ćwiczeń, metoda zajęć praktycznych

Formy pracy

            - indywidualna jednolita 

Środki dydaktyczne:

- duża pisanka

- kleje

- mazaki

- etykieta: Wielkanoc

- obrazki przedstawiające symbole i tradycje wielkanocne

- karty pracy:

o           Co robią dzieci?

o           Koszyczek

o           Co jest w koszyczku?

o           Zagadki

- obrazki stołu wielkanocnego

Przebieg zajęć

Zajęcia wstępne

-powitanie za pomocą piosenki utrwalającej imiona uczniów

-sprawdzenie listy obecności w wykorzystaniem tablicy ze zdjęciami

-ustalenie daty za pomocą rysowania symboli danego dnia

-obserwacja pogody, zaznaczenie na tablicy

Zajęcia właściwe

-ustalenie tematu lekcji zapisanie go na tablicy i w zeszycie

-ułożenie rozsypanych pisanek na tablicy i stworzenie „mapy pojęciowej Wielkanoc”:

-pogadanka. Z czym kojarzą Wam się święta? Rozsypane obrazki dzieci przypinają na tablicy

- pogadanka na temat koszyczka – święconki i symboliki posiłków, które znajdują się w koszyczku.

 -rozwiązywanie kart pracy – Co robią dzieci? Koszyczek, Co jest w koszyczku?

- dopasowywanie podpisów do obrazków. Na obrazkach dzieci muszą znaleźć baranka, babkę, koszyk, kiełbasę, zajączka i  strzałką dopasować odpowiedni podpis.

- dokańczanie zdań

W koszyku jest …    W koszyku są …

- Zabawa ruchowa – Kto ma koszyczek?

-pogadanka, jakie tradycje wielkanocne obchodzone są u mnie w domu

- wykonanie pisanek świątecznych, wystawa

Podsumowanie zajęć

-omówienie zajęć

-pożegnanie

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin