oświetlanie filtrem.pdf
(
286 KB
)
Pobierz
6016285 UNPDF
oświetlanie iltrem
Jednym z bardziej rozbudowanych iltrów w Pho-
toshopie jest iltr
Efekty świetlne (Lighting
Effects)
. Za jego pomocą możemy umieścić światła
w dowolnym miejscu naszego edytowanego obra-
zu, zmienić ich jaskrawość lub zmienić barwę
oświetlenia.
Otwieramy obrazek
akt
.
Z menu wybieramy
Filtr>Rendering>Efekty
świetlne (Filter>Render>Lighting Effects)
.
Po zastosowaniu tego polecenia ukaże się okno
dialogowe, w którym dokonamy zmian świateł na
naszej fotograii.
Z lewej strony okna dialogowego mamy
Okno
podglądu z Obręczą
, na której znajdują się
Uchwyty
pozwalające na manipulowanie wielkością
oświetlanej przestrzeni.
Opcja
Zapisz (Save)
i
Usuń (Delete)
pozwalają na
zapisanie własnych ustawień efektów świetlnych
lub ich usunięcie.
W dalszej części okna dialogowego
Efekty świetlne
(Lighting Effects)
mamy blok
Rodzaj światła
(Light Type)
, który również zawiera rozwijane
okno a w nim trzy typy światła.
Z prawej strony mamy dostęp do wielu edy-
cyjnych opcji z dwoma próbnikami kolorów za
pomocą, których możemy wybrać barwę naszego
oświetlenia.
Kierunkowe (Directional)
- dające mocno ja-
skrawe światło skierowane na obraz pod dowolnie
ustawionym kątem.
Pierwsza dostępna opcja
Styl (Style)
to rozwijane
okno pozwalające na wybór jednego z predeinio-
wanych efektów, na których możemy zastosować
własne ustawienia balansując dostępnymi opcjami
poniżej lub zaakceptować je bez zmian wciskając
OK
lub
Enter
.
Rozproszone (Omni)
- dające słabe rozproszone
światło od punktu środkowego w naszym obrazie.
Punktowe (Spotlight)
- dające kierunkową wiązkę
światła zanikającą przy oddalaniu obręczy od celu,
którym jest biały punkt środkowy.
cherub.pl
Opcja
Natężenie (Intensity)
daje nam możliwość na
ustawienie suwaka w pozycji
Negatyw (Negative)
,
ściemniając światła lub
Pełny (Full)
rozjaśniając
je.
Za jego pomocą możemy wybrać jeden z kanałów
RGB naszego obrazu i zdeiniować go jako mapę
tekstury. Za pomocą dostępnej opcji
Wysokość
(Hight)
możemy zdeiniować czy tekstura ma być
Płasko (Flat)
lub
Górzyście (Muntainous)
za-
prezentowana.
Efekty te są zbliżone do zastosowań iltra
Płaskorzeźba (Emboss)
dostępnego z pozy-
cji menu
Filtr>Stlizacja>Płaskorzeźba
(Filter>Stylize>Embos)
, jednak w tym przypadku
mamy możliwość na uzyskanie oświetlenia pod
różnymi kątami.
Najczęściej zastosowanie to wykorzystujemy pod-
czas edycji obrazu z dodatkowym kanałem
Alfa (Al-
pha)
, który wybieramy z rozwijanego okna
Kanał
tekstury (Texture Channel)
.
Opcja
Skupienie (Focus)
daje możliwość zawężenia
światła, pozycja
Wąsko (Narrow)
lub jego roz-
proszenie pozycja
Szeroko (Wide)
.
Kolejną grupą jest
Własność (Propertis)
. Dostępne
w niej opcje służą do nadania sposobu odbijania się
światła od naszego edytowanego obrazu.
Odblask (Gloss)
- zawiera dwie możliwości
ustawień.
Otoczka (Matte)
imitująca matową
powierzchnię oświetlonego obrazu i
Odblask
(Shiny)
nadająca połysk oświetlonej powierzchni
obrazu.
Opcja
Biel podniesiona (White is high)
służy do
wskazania sposobu oświetlenia „trójwymiarowej”
powierzchni.
Materiał (Material)
- zawiera dwie możliwości
ustawień.
Foliowanie (Plastic)
nadający mglistą
jasność naszego oświetlonego obrazu podobnie jak
w przypadku nadania zbyt dużej
Jasności
(Brightness)
w innych poleceniach Photoshopa i
Metaliczny (Metallic)
dający bardziej wyraźną i
gładką poświatę.
W moim przykładzie zastosowałem ustawienia
okna dialogowego
Efekty świetlne (Lighting Ef-
fects)
jak na zrzucie ekranu poniżej.
Światło (Exposure)
- zawiera dwie możliwości
ustawień.
Za małe (Under)
i
Za duże (Over)
. Służą
one do kontrolowania jasności wszystkich świateł
na naszym edytowanym obrazie. Przesuwając
suwak w lewo przyciemnimy wszystkie światła
znajdujące się w zakresie obręczy i odwrotnie przy
przesunięciu suwaka w prawo.
Otoczenie (Ambience)
- zmniejsza, poza obręczą,
światło otaczające lub je zwiększa w zależności czy
suwak ustawimy na
Negatyw (Negative)
czy
Pozy-
tyw (Positive)
.
Zwiększając światła poza obręczą nadamy również
zbyt intensywnego oświetlenia w obręczy. W
takim przypadku możemy zmniejszyć w obręczy
Natężenie (Intensity)
ustawiając suwak tego pa-
rametru w pozycji
Negatyw (Negative)
. Parametr
Natężenie (Intensity)
dostępny jest w grupie
Rod-
zaj światła (Light Type)
.
Filtr (Filter)
- procedura zmieniająca według
określonego algorytmu wygląd obrazu lub zazna-
czonego w nim obszaru dowolnym narzędziem za-
znaczenia.
Kanał Alfa
- część formatu pliku. Zaprojektowa-
na, aby zmiana jego wartości powodowała zmianę
właściwości reszty pliku.
Ostatnią grupą parametrów dostępną w oknie
dialogowym
Efekty świetlne (Lighting Effects)
jest
Kanał tekstury (Texture Channel)
.
cherub.pl
Plik z chomika:
ja_beta
Inne pliki z tego folderu:
Photoshop - lekcja 3 (praca z warstwami).doc
(2500 KB)
Photoshop - lekcja 5 (rysowanie i edycja).doc
(1947 KB)
Photoshop - lekcja 8 (wykorzystanie technik Slice i Rollover.doc
(902 KB)
Photoshop - lekcja 10 (optymalizacja).doc
(1429 KB)
PHOTOSHOP-instalacja pluginów..doc
(324 KB)
Inne foldery tego chomika:
_ Sprawdziany
►Kurs tworzenia stron internetowych
BIOLOGIA
brushe do photoshopa
ENCYKLOPEDIE
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin