NZ TRYBKA stray.doc

(54 KB) Pobierz

                                                                                          

 

 

                                           Joanna  Trybka

 

                                                     Nauczyciel mianowany

                                                        Nauczanie zintegrowane

                                                          Szkoła Podstawowa nr 17                                                               w Rzeszowie

                                                                               ul. Bulwarowa 3

                                                                               

 

 

 

 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

 

 

 

 

 

 

W oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej

z 3 sierpnia 2000 r. (zmiana z dnia 29 maja 2002 r.) w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

( Dz.U. nr 70, poz. 825 oraz Dz.U. nr 82, poz. 744 )

 

 

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

 

Wymagania

kwalifikacyjne

Zadania szczegółowe – formy

realizacji

Termin

Opracowywanie i wdraża – nie przedsięwzięć i progra-mów na rzecz doskonale –nia swojej pracy i podwyż-szania jakości pracy szko-ły, w tym wykorzystywanie

i doskonalenie umiejętno –

ści stosowania technologii

komputerowej i informacyj-

nej. (§ 5 ust. 2 pkt 1)

1.Korzystanie ze stron Internetowych po –

święconych awansowi zawodowemu na –

uczyciela.

 

2.Ukończenie kursu komputerowego.

 

3.Wykorzystywanie w pracy dydaktyczno-

wychowawczej materiałów z Internetu.

 

4.Opracowywanie i wdrażanie narzędzi ba-

dań i pomiaru dydaktycznego :

-          przygotowywanie za pomocą komputera

sprawdzianów, testów, kart pracy, materia-

łów dla uczniów, referatów, scenariuszy za-

jęć, inscenizacji i uroczystości klasowych,

materiałów do konkursów szkolnych, ocen

opisowych, kart informacyjnych o uczniach

dla rodziców, dyplomów, itp.

 

5.Udział w konferencjach metodycznych,

szkoleniach, kursach i warsztatach szkole-

niowych.

 

6.Studiowanie literatury pedagogicznej, po-

radników metodycznych, czasopism facho-

wych i nowości wydawniczych.

 

7.Opracowanie i wdrożenie programów :

-          „Program edukacji teatralnej w klasach I-III”

-          Program Klubu Numizmatycznego”

 

8.Poszerzenie programu zajęć dydaktyczno-

wychowawczych w swojej klasie o elementy

z zakresu edukacji teatralnej.

       

9.Udział klasy w cyklu zajęć z „Edukacji

muzycznej”.

 

10.Udział klasy w Międzyszkolnym Konku –

rsie Recytacji i Inscenizacji.

 

11.Uczestniczenie z klasą w konkursach

szkolnych i międzyszkolnych ( plastyczny,

matematyczny, ortograficzny, recytatorski ) .

 

12.Zorganizowanie i przeprowadzenie kon –

kursów szkolnych :

-          konkurs ortograficzny dla klas II

-          konkurs matematyczny dla klas III

 

13.Przygotowywanie inscenizacji i montaży

poetycko-muzycznych ( prezentowanie

przedstawień dla nauczania zintegrowanego,

świetlicy szkolnej, pobliskiego przedszkola

i rodziców ) .

 

14.Prowadzenie zajęć w „Klubie Pod Sową”

dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych.

 

15.Podejmowanie działań mających na celu

poprawę bazy materialnej szkoły ( udział w

różnorodnych akcjach,przedsięwzięciach

organizowanych na terenie szkoły ) .

 

16.Uzupełnianie i wzbogacanie pracowni

nauczania zintegrowanego  oraz pomocy

dydaktycznych.

 

17.Korzystanie z form pozalekcyjnych i

pozaszkolnych w procesie dydaktyczno-

wychowawczym ( organizowanie wyjść do

kina i teatru,klasowych wycieczek turysty-

czno-krajoznawczych,ogniska,kuligu,orga-

nizowanie uroczystości klasowych ) .

sierpień, 

wrzesień 2003

 

 

r.szk.2003/2004

 

okres stażu

 

 

okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wg.planu WDN

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

wrzesień 2003

 

II semestr 2004

 

okres stażu

 

 

 

okres stażu

 

 

wg.kalendarza

konkursu

 

wg.kalendarza

konkursów

 

 

 

 

r.szk.2003/2004

r.szk.2004/2005

 

minimum raz

w semestrze

 

 

 

 

zgodnie z grafi-

kiem dyżurów

 

okres stażu

 

 

 

 

okres stażu

 

 

 

okres stażu

Dzielenie się swoją wiedzą

i doświadczeniem z innymi

pracownikami szkoły .

(§ 5 ust.2 pkt 2 )

1.Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczy-

cieli nauczania zintegrowanego i rodziców.

 

2.Prezentowanie referatów na spotkaniach

z rodzicami:

-  „Problem kar i nagród w wychowaniu.”

-  „Jak pomagać swojemu dziecku przejść

   przez szkołę.”

 

3.Wygłaszanie referatów na posiedzeniach

zespołu samokształceniowego:

-  „Ćwiczenia ortograficzne w nauczaniu

   zintegrowanym.”

-  „Standardy edukacyjne uczniów klas I-III.”

-  „Mini przewodnik po metodach aktywizu-

   jących.”

 

4. Wymiana doświadczeń w ramach zespo-

łu samokształceniowego:

-  przekazywanie nauczycielom uwag i      materiałów szkoleniowych z odbytych  kursów

-  udostępnianie materiałów dydaktycznych,

testów,kart pracy,wzorów oceny opisowej,

scenariuszy zajęć,referatów,itp.

 

5.Organizowanie klasowych imprez okoli-

cznościowych dla rodziców.

 

6.Prezentowanie klasowych inscenizacji

dla rodziców,nauczania zintegrowanego,

świetlicy szkolnej i pobliskiego przedszkola.

 

7.Współpraca z doradcą metodycznym.

okres stażu

 

 

okres stażu

 

 

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

okres stażu

 

 

 

 

 

 

 

 

okres stażu

 

 

okres stażu

 

 

 

okres stażu

Opracowanie i wdrożenie

programu dotyczącego

działań edukacyjnych,wy-

chowawczych opiekuń-

czych lub innych związa-

nych odpowiednio z oświa-

tą,pomocą społeczną lub

postępowaniem w spra-

wach nieletnich.

(§ 5 ust.2 pkt 3 lit.a )

1.Opracowanie i wdrożenie programów :

-          „Program edukacji teatralnej w klasach

I – III .”

-          „Program Klubu Numizmatycznego .”

 

 

 

wrzesień 2003

 

II semestr 2004

 

 

 

Opracowanie co najmniej

dwóch publikacji,referatów

lub innych materiałów

związanych z wykonywaną

pracą i opublikowanie ich,

wygłoszenie lub populary-

zację w innej formie.

(§ 5 ust. 2 pkt 3 lit.b )

1.Przygotowanie i prezentowanie referatów

na spotkaniach z rodzicami :

-          „Problem kar i nagród w wychowaniu.”

-          „Jak pomagać swojemu dziecku przejść

przez szkołę.”

 

2.Wygłaszanie referatów na posiedzeniach

zespołu samokształceniowego :

-          „Ćwiczenia ortograficzne w nauczaniu

zintegrowanym.”

-          „Standardy edukacyjne uczniów klas

I – III .”

-          „Mini przewodnik po metodach aktywi-

zujących.”

 

3.Opracowanie scenariuszy imprez i uroczy-

stości klasowych oraz scenariuszy zajęć

pokazowych – udostępnianie ich nauczy-

cielom nauczania zintegrowanego na po-

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin