TP 1969 01 (242).pdf
(
1584 KB
)
Pobierz
„A gdy [Baranek] otworzył siódmą pieczęć ... " „Aleście przystąpili
do góry Syon i do miasta Boga żywego, do Jeruzalemu Niebieskiego
(...) Patrzajcie, abyście nie gardzili Tym, Który mówi (...): Jeszcze ja
raz poruszę nie tylko ziemią, ale i niebem (...) Przeto przyjmując
Królestwo nie chwiejące się, miejmy laskę, przez którą służymy
przyjemnie Bogu z bojaźnią i uczciwością. " „ ... Chrystus
przyszedłszy Najwyższy Kapłan (...) Przez większy i doskonalszy
przybytek, (...) Znalazłszy wieczne odkupienie. " — Obj. 8:1; Żyd.
12:22, 25, 26, 28; 9:11,12
Styczeñ - Luty 1969 Nr. 242
Wychodzi co dwa miesiące. Redaktor:Raymund G Jolly
.
Wydawca:
Świecki Ruch
Misyjny
„Epifania"
(odpowiedzialny w Polsce —
Wiktor Stachowiak),
skrytka pocztowa nr 44, 60-955 Poznań. Adres międzynarodowy: Chester Springs. Pa. 19425, USA.
Cena: w prenumeracie rocznej zł 24, pojedyn. numeru zł 4.
NASZ TEKST GODŁA NA ROK 1969
„Postępujcie... aby Bogu się podobać” (1 Tes. 4:1).
N
ASZE teksty na trzy ostatnie lata podkreślały
obfite błogosławieństwa, które otrzymaliśmy
i które będziemy nadal otrzymywali od Boga przez
naszego Pana i Zbawiciela Jezusa Chrystusa, jeżeli
pozostaniemy wierni. Wierzymy, że jako tekst
godła na rok 1969 będzie korzystną rzeczą dla nas,
gdy użyjemy słowa Apostoła powyżej zacytowane,
a które szczególnie podkreślają naszą odpowiedź na
otrzymane obfite błogosławieństwa - co powin-
niśmy czynić nawzajem aby
wyrazić naszą ocenę. Dając
tę odpowiedź powinniśmy
tak postępować - obrać taką
drogę postępowania - aby
Bóg był z nas zadowolony i
aby nie uważał, że Jego
obfite błogosławieństwa
nam udzielone i Jego praca
miłości w nas nie były na
próżno, bez dobrych
wyników. Apostoł wyjaśnia
dalej w kontekście (w. 3),
mówiąc, że „ta jest wola
Boża [względem was], to
jest poświęcenie wasze”.
Jezus również nas zachęca
do tego samego, mówiąc
(Jana 15:8), że „w tym
będzie uwielbiony Ojciec
mój, kiedy obfity owoc
przyniesiecie, a będziecie
moimi uczniami”. Apostoł
więc prosi i napomina braci, że „jakoście przyjęli
od nas, jakobyście sobie mieli postępować i Bogu
się podobać, abyście tym więcej obfitowali”.
Postępowanie nasuwa myśl czynienia postępu w
pewnym kierunku. Przeto postępowanie oznacza
czyjeś prowadzenie się, a to obejmuje motywy,
myśli, słowa i czyny. Ono może być
dobre lub złe, zależnie od obranego kierunku.
Zatem postępowanie chrześcijanina byłoby
kierunkiem postępowania śladami Jezusa Chrystusa
w codziennym czynieniu woli Bożej. Jezus
zachęcał ludzi, aby stali się Jego uczniami i aby
wzięli swój krzyż i naśladowali Go (Mat. 4:19; 9:9;
16:24; Łuk. 14:27 itd.). Apostoł Paweł mówi: „w
nim chodźcie” (Kol. 2:6). Zaś Apostoł Piotr mówi,
że Jezus pozostawił nam „przykład, abyśmy
naśladowali stóp Jego” (1
Piotra 2:21).
Apostoł Jan oświadcza:
„Kto mówi, że w nim
[Chrystusie] mieszka,
powinien jako on chodził, i
sam także chodzić” (1 Jana
2:6). Zauważcie także 2 Jana
4: „Uradowałem się bardzo,
żem znalazł niektóre z
dziatek twoich chodzących
w prawdzie, jakośmy
przykazanie wzięli od Ojca”
(por. w. 6). Apostoł
adresując 2 list Jana do
„wybranej pani”, widocznie
w ten sposób oznaczył
lokalny zbór, do którego
pisał, a do indywidualnych
członków zgromadzenia
odnosi się jako do „dziatek
jej, które ja miłuję w
prawdzie”. Przeto Apostoł
widocznie odnosił się raczej do dorosłych a nie do
małych dzieci, tak jak w l liście Jana 3:18 ma on na
myśli dorosłych, gdy mówi: „moje drogie dziatki”
(lub
umiłowani
), zwrot czułości i napomina ich do
„nie miłowania słowem ani językiem [jedynie
wyznając miłość], ale [do miłowania] uczynkiem i
prawdą”.
„UMIEJĘTNI I UTWIERDZENI W TERAŹNIEJSZEJ
PRAWDZIE”
2 Piotra 1:12
DWUMIESIĘCZNIK
Styczeń-Luty 1969
…
Nr 242 (1)
Nasz Tekst Rocznego Godła Na Rok 1969……….…..... 2
List Do Efezów…..………………………………... 3
Egzaminacja Ustępu Do Efezów 5:3-8………....…..3
„Chodźcież Jako Dzieci Światłości..…….……….…4
Rzeczy Które Się Potajemnie Dzieją….....................4
Siedem Sposobów Postępowania Wymienio-
nych w Liście Do Efezów……………….............….5
„Odkupując czas”………..………………….…..…. 7
ądźcie Napełnieni Duchem...…………………..….7
Pokarm Naturalny i Duchowy……………….………......8
Składniki w Obu Rodzajach Pokarmów.....................8
Różnorodność w Każdym Rodzaju…………..……10
Analiza Głównych Pokarmów…………………….12
Witaminy……………………………………..……14
Roczne Sprawozdanie z Wieczerzy Pańskiej…..………15
Do Wiadomości Zborów………………………….……16
„OCZEKUJĄC ONEJ BŁOGOSŁAWIONEJ NADZIEI
I EPIFANII CHWAŁY WIELKIEGO BOGA
I ZBAWICIELA NASZEGO JEZUSA CHRYSTUSA”
Tytus 2:13
Styczeń—Luty 1969 TERAŹNIEJSZA PRAWDA 3
kostwa w Nowym Stworzeniu. Ostatnie rozdziały tej
księgi wykazują wynik tej przemiany nie tylko pod
względem uczuciowym Nowego Stworzenia, ale
także co się tyczy śmiertelnego ciała, które po
poświęceniu bywa przez nową wolę, jak się sądzi —
powstrzymywane, rządzone i kontrolowane z coraz
większą stanowczością i zdolnością w miarę jak ona
wzrasta w Panu i w sile mocy Jego. Nowe Stworzenie
powinno trzymać starą naturę, ciało w uległości —
trzymać wolę ciała umarłą, pogrzebaną,
przyprowadzając ją do poddaństwa (1 Kor. 9:27).
„Albowiem jeślibyście [Nowe Stworzenia] według
ciała żyli, pomrzecie [utracicie życie jako Nowe
Stworzenie — umrzecie Śmiercią Wtórą]; ale
jeżelibyście Duchem sprawy ciała [usposobienie
ludzkiej natury, nie pozwalając by ono miało
kontrolę] umartwili [kładli na śmierć] żyć będziecie
[jako Nowe Stworzenia]”. „Duchem postępujcie, a
pożądliwości ciała nie wykonywajcie... Jeśli duchem
żyjemy, duchem też postępujmy” (Rzym. 8:13,
1; Gal. 5:16, 25). Chociaż ustępy te, jak i wiele innych
ustępów Pisma Św., stosują się bezpośrednio do
Nowych Stworzeń, to jednak w zasadzie odnoszą się
one również do wszystkich innych, którzy poświęcili
swoje życie Bogu, aczkolwiek nie są spłodzeni z
Ducha Świętego. Nie potrzeba być Nowym
Stworzeniem spłodzonym z Ducha, aby postępować z
Bogiem. „Enoch chodził z Bogiem” i „pierwej niż jest
przeniesiony, miał świadectwo, że się podobał Bogu”
(1 Moj. 5: 24; Żyd. 11:5). Nikt ze Starożytnych
Godnych nie był spłodzony z Ducha. Oni nie byli
Nowymi Stworzeniami, ale mieli społeczność z
Bogiem jako Jego przyjaciele — chodzili oni z
Bogiem przez wiarę i wiara ich była im policzona ku
sprawiedliwości, a to z powodu przyszłej ofiary
Jezusa złożonej dla ich usprawiedliwienia (2 Moj.
33:11; Iz. 41:8; Jak. 2:23; Rzym. 4:3, 5, 9, 13, 20-22;
Gal. 3 : 6). „Bez wiary nie można podobać się Bogu”
(Żyd. 11:6). Z powodu zasługi ofiary Chrystusowej
złożonej dla nas, Bóg z zadowoleniem przyjmuje nas
z powrotem do Swojej społeczności (Jak. 4:8; 1 Jana
1:3). Kroczymy z Bogiem na błogosławionej drodze
wiary; „bo przez wiarę chodzimy, a nie przez
widzenie” (2 Kor. 5:7). „Ci, którzy są z wiary,
dostępują błogosławieństwa z wiernym Abrahamem”
(Gal. 3 : 9).
Tak więc w 2 liście Jana 4 umiłowany Apostoł
wyraża wielką radość, że znalazł
niektóre
„z dziatek
twoich [widocznie nie
wszystkich
członków tego
lokalnego zboru] chodzących w prawdzie” zgodnie z
zarządzeniem Niebieskiego Ojca i otrzymujących w
ten sposób
łaskę, miłosierdzie i pokój
, o czym właśnie
Apostoł mówi (w w. 3), że pochodzą one od Boga
Ojca i od Jezusa Chrystusa, Syna Ojcowskiego i są
dla tych, którzy chodzą
w prawdzie i w miłości
. W 3
Jana 4 (por. w. 3) podobnie podkreśla on wielką
radość słysząc, iż niektóre z jego duchowych dzieci
„chodzą w prawdzie”.
Chociaż wiersze te nie odnoszą się do małych
dzieci, to jednak i one powinny być nauczane o
drodze prawdy i sprawiedliwości i powinny być
prowadzone po właściwej ścieżce przez swoich
rodziców, którzy pod tym względem mają wielką
odpowiedzialność. „Ćwicz młodego według potrzeby
drogi jego” (Przyp. 22:6). Rodzice, a w szczególności
rodzice chrześcijańscy powinni oczywiście być
bardzo ostrożni, ażeby sami również postępowali
drogą właściwą, dając w ten sposób dobry przykład
swoim dzieciom. (Zobacz Bibie Standard Nr 297 na
temat „Wychowywanie Dzieci”).
Powinniśmy stale pilnować siebie i nauczania, bo
czyniąc to zbawimy zarówno samych siebie jak i tych,
którzy nas słuchają, włączając nasze dzieci (1 Tym. 4
: 16). Prawdziwy chrześcijanin nie jest ze świata, tak
jak Mistrz nie był ze świata; a jako Jego naśladowcy
chodzący Jego śladami podobnie powinniśmy być
poświęconymi (całkowicie odłączonymi na służbę
Bożą) przez Prawdę (Jana 15:19; 17:14-19). Duch
świata jest to duch grzechu, błędu, samolubstwa i
światowości; zaś duch Pański jest to duch prawdy,
sprawiedliwości, miłości i niebiańskich myśli — a nie
„duchem bojaźni, ale mocy, miłości i zdrowego
zmysłu” (2 Tym. 1:7; Rzym. 8: 13—15).
LIST DO EFEZÓW
W liście do Efezów (jedna z najwspanialszych ksiąg
Biblii) Apostoł Paweł daje niektóre wyśmienite rady na
temat, jak powinien prawdziwie poświęcony
chrześcijanin postępować. Poselstwo Apostoła jest
wielce uduchowione i przemawia wyłącznie do
prawdziwych uczni Chrystusa, czyli do prawdziwie
poświęconych. Główną myślą tego poselstwa jest Nowe
Stworzenie. Wskazuje ono, że gdy usprawiedliwieni
poświęcą swoje człowieczeństwo i gdy są przyjęci przez
Pana, to są spłodzeni z Ducha Świętego, ażeby mogli
stać się Nowymi Stworzeniami w Chrystusie. Dla takich
stare rzeczy przeminęły - ziemskie nadzieje, cele i
ambicje; oni wyrzekli się ziemskich praw i zamiast nich
otrzymali przez wiarę nowe, niebiańskie widoki (2 Kor.
5:17), oczekując spełnienia się ich przy
zmartwychwstaniu. Tacy „powinni chodzić w nowości
żywota” (Rzym. 6 : 4).
Pierwsza część księgi do Efezów odnosi się do
teoretycznej, filozoficznej przemiany z natury
ludzkiej na duchową, z ludzkości do człon-
EGZAMINACJA USTĘPU DO EFEZÓW 5:3-8
W liście do Efezów 5:3-5 Św. Paweł oświadcza:
„A wszeteczeństwo i wszelaka nieczystość albo
łakomstwo [chciwe pragnienie zdobycia posiadłości
drugich] niechaj nie będzie ani mianowane między
wami, jako przystoi na świętych. Także sprośność i
błazeńskie mowy [włączając mowy
lubieżne
] i żarty
[nie dotyczy to właściwego użycia dowcipu i humoru,
lecz nieczystego, nieprzyzwoitego
nasuwania
żartów,
sprośnych mów itp.], które nie przystoją [nie są na
miejscu, nie są stosowne], ale raczej [co jest
właściwej dziękowanie. Bo to wiecie, iż
4 TERAŹNIEJSZA PRAWDA Styczeń—Luty 1969
żaden wszetecznik [cudzołożnik] albo nieczysty
[skażony], albo łakomca, który jest bałwochwalcą, nie
ma dziedzictwa w królestwie Chrystusowym i
Bożym” (por, 1 Kor. 6:9, 10; Gal. 5:19-21).
przyjemnością będzie ją czynił, a wola Ojca posiada
wszelką czystość, dobrotliwość, sprawiedliwość,
uczciwość i prawdę. Wpływ takiej determinacji
Nowego Stworzenia, ażeby przypodobać się Bogu,
czynić Jego wolę oznaczać będzie, że życie, serce i o
ile to jest możliwe każdy czyn i słowo będą w zgodzie
z dobrotliwością, z zasadami sprawiedliwości i
świątobliwości, które Bóg reprezentuje, i z prawdą.
Następnie Apostoł dodaje przestrogę (w. 6).
„Niechaj was nikt nie zwodzi próżnemi mowami;
albowiem dla tych rzeczy [dopiero co wspomnianych
w poprzednich wierszach] przychodzi gniew Boży na
synów upornych” (por. Kol. 3:5-7). Niewątpliwie ci, u
których takie złe charakterystyki dominują, lub którzy
sympatyzują z nimi, nie nadają się do odziedziczenia
Królestwa z Chrystusem i pomagania w ustanowieniu
Boskiego prawa sprawiedliwości na ziemi. Niechaj
was nikt nie zwodzi próżnymi słowami pod tym
względem mówiąc wam, że takie złe charakterystyki
są rzeczą naturalną, właściwą lub przebaczalną. One
naprawdę stały się drugą naturą dla wielu z upadłej
ludzkości. Lecz jeżeli ci, którzy stali się uczniami
Chrystusowymi miłują rzeczy nieczyste, sympatyzują
z nimi, pragną ich lub czynią z nich żarty, to są oni
daleko od stanu jaki powinien cechować Jego lud.
„NIE SPÓŁKUJCIE Z UCZYNKAMI
NIEPOŻYTECZNEMI CIEMNOŚCI, ALE JE
RACZEJ STROFUJCIE”.
Jako poświęcone dzieci Boże jesteśmy
odpowiedzialni nie tylko wobec nas samych za to co
czynimy i myślimy, ale także wobec braci i tych
wszystkich, którzy są z Kościoła czy ze świata, a na
których w jakimkolwiek tego słowa znaczeniu mamy
wpływ. Osobiście nie powinniśmy mieć żadnej
społeczności z uczynkami niepożytecznymi
ciemności, zarówno w złym prowadzeniu się jak i w
fałszywej doktrynie. Powinniśmy unikać, by nie
zarazić się tymi rzeczami. Nieprzyzwoite żartowanie
na pewno nie otrzyma żadnej zachęty z naszej strony,
aby wywołać śmiech, ale raczej otrzyma łagodną i
miłującą naganę. Chrześcijanin czyniący takie żarty
chodzi nieporządnie. Niechaj nasze uczucia będą
przywiązane do rzeczy będących w górze — chodźmy
w światłości, w prawdzie i w sprawiedliwości.
Niechaj nasze myśli i mowy będą o rzeczach, które są
prawdziwe, uczciwe, sprawiedliwe, czyste,
przyjemne, cieszące się dobrą sława, cnotliwe i godne
pochwały (Filip. 4:8). Usuńmy z naszych rozmów i z
naszych myśli wszystko to, co mogłoby nas i drugich
zanieczyścić i usidlić.
Omieszkanie dania nagany, gdy zachodzi
potrzeba, jest częściowym uznaniem zła. Słowo
według czasu wyrzeczone, o jako jest dobre, jak
pomocne (Przyp. 15:23)! Ale również ważną jest
rzeczą, ażeby słowa nagany były wypowiedziane w
sposób mądry i miłujący — „do rzeczy powiedziane”
(Przyp. 25 : 11); bo w przeciwnym razie mogą one
sprowadzić szkodę tam, gdzie zamierzamy uczynić
dobrze. Gdy „prawdziwe i zdrowe słowa mówimy”,
to powinniśmy być ostrożni, by także „mówić prawdę
w miłości” (Dz. Ap. 26:25; Efez. 4:15).
Taka umysłowa postawa z ich strony oznaczałaby,
że oni nigdy nie byli uczestnikami ducha
świątobliwości lub co więcej, że postępują „według
ciała” i że stopniowo wracają do grzechu i błędu na
podobieństwo umytej świni, która się wraca do
walania w błocie (2 Piotra 2:10, 22). Rzeczy te są
charakterystyczne dla dzieci nieposłuszeństwa, ale nie
dla dzieci posłuszeństwa. Chociaż mogliśmy w nich
chodzić „przeszłego czasu żywota” (1 Piotra 4:2, 3),
to jednak nie powinniśmy już więcej tego czynić.
Zgodnie z tym Apostoł Paweł napomina: „Nie
bądźcież tedy uczestnikami ich [dziećmi niepo-
słuszeństwa, nie miejcie udziału i społeczności z nimi
w tych złych rzeczach; nie szukajcie ich towarzystwa
ani nie czytajcie literatury przez nich
wyprodukowanej; 1 Kor. 10:21; 15:33]. Albowiem
byliście niekiedy ciemnością, aleście teraz światłością
w Panu” (Efezów 5:7, 8 — A. R. V.).
„CHODŹCIEŻ JAKO DZIECI ŚWIATŁOŚCI”
Następnie Apostoł przystępuje do wykazania, jak
dzieci światłości powinny postępować, mówiąc: „Bo
owoc Ducha [w greckim
światłości
] zależy we
wszelakiej dobrotliwości i w sprawiedliwości i w
prawdzie” (w. 9; por. Gal. 5:22, 23) — Boski Święty
Duch prawdy i sprawiedliwości nigdy nie pobudza do
zła, niesprawiedliwości, błędu i fałszu. Ktokolwiek
otrzymał Ducha Pańskiego będzie gorąco pragnął by
zupełnie wykazać, dowieść i upewnić się, co jest miłe
w obliczu Boga (w. 10; Rzym. 12:2) — co
sprawiałoby Jemu przyjemność, a nie tylko to co nie
zasługuje na Jego surową karę, nie tylko to na co On
przymyka oczy i to czym by się poważnie obraził.
Ktokolwiek posiada właściwego ducha Syna Bożego,
to ponad to wszystko będzie pragnął poznać wolę
Ojca i z
„RZECZY, KTÓRE SIĘ POTAJEMNIE DZIEJĄ”
„Albowiem co się potajemnie od nich dzieje,
sromota i mówić” — rzeczy czynione w ciemności
(Efezów 5:12). Apostoł nadmienia, że cały świat
znajduje się w ciemności, w złem i w grzechu, zaś
poświęcony lud Boży przyjął Boskie kierownictwo
idące w przeciwnym kierunku. Oni są dziećmi
światłości i dlatego powinni odpowiednio chodzić w
światłości i podnosić światło Prawdy. Oni powinni
zezwolić Duchowi Świętemu, by daleko promienio-
wał od nich w celu strofowania świata i uczynków
ciemności oraz w celu podniesienia sztandaru prawdy
Styczeń—Luty 1969 TERAŹNIEJSZA PRAWDA 5
i sprawiedliwości zgodnie z przykładem Pańskim
(Mat. 5:14—16).
Wielu „miłuje raczej ciemność zamiast światłość,
bo są złe uczynki ich. Każdy bowiem, kto źle czyni,
nienawidzi światłości i nie idzie na światłość, aby nie
były zganione [odkryte] uczynki jego” (Jana 3:19,
20). Woli on potajemnie pracować pod zasłoną
ciemności. Szatan, książę ciemności sam przemienia
się w anioła światłości, a jego wysłańcy na sługi
sprawiedliwości (2 Kor. 11:13—15; Iz. 5:20).
Nauczający błędu, „robotnicy zdradliwi”
„obchodzący się chytrze” (2 Kor. 4:2) w swej
subtelności podchodzą do „owiec” Pańskich w różny
sposób i czasami w sposób zupełnie uporczywy
zajmują ich uwagę i społeczność. Zachęcają oni
często do prowadzenia korespondencji i to niekiedy w
zupełnym zaufaniu ponieważ pragną działać
potajemnie. Niekiedy przez naleganie na tych, do
których podchodzą, by „stali mocno w tej wolności, w
której nas Chrystus wolnymi mi uczynił”, usiłują
pociągnąć za sobą uczni i odprowadzić ich od prawdy.
Niekiedy domagają się zaproszeń od innych, ażeby
przez wizytę wejść z nimi w społeczność i dyskusję —
oczywiście sekretnie. Ci zwodziciele czasami nawet
poniżają się do tego stopnia, że używają bojaźni i groźby
w celu wykonania swoich samolubnych zamiarów.
Nawet nie wahają się mówić źle o innych, sądzić
pobudki serc drugich i gwałcić zasady prawdy i
sprawiedliwości — tylko przez swoją sofisterię i
oszukaństwa uchodzą zawsze za prawdziwych sług
Bożych. Naszą najlepszą obroną przeciw ich
machinacjom co się tyczy doktryny lub prowadzenia się
jest „Tak mówi Pan”. „Lecz to wszystko, gdy bywa od
światłości strofowane [wyjawione], bywa objawione;
albowiem to wszystko, co bywa objawione, jest
światłością” (Efezów 5 : 13).
Następnie Apostoł (w. 14) podaje wspaniałe
napomnienie: „Ocuć się, który śpisz [duchowo] i
powstań od umarłych [w greckim
umarłe
; nie umarłe
istoty w grobach, lecz martwe rzeczy samolubnej i
światowej woli ludzkiej, umysłu i uczuć, które przy
poświęceniu ofiarowaliśmy na śmierć a z których
powinniśmy powstać], a oświeci cię Chrystus [przez
Prawdę i jej Ducha]”. Świat wszystek w złem
położony jest, w grzechu i w ciemności (Iz. 60:2; 1
Jana 5:19). „Synowie światłości” nie są synami nocy
ani ciemności (1 Tes. 5:5), dlatego nie powinniśmy
mieć społeczności z niepożytecznymi uczynkami
ciemności. Powinniśmy obudzić się z duchowego
odrętwienia bez względu w jakimkolwiek stopniu ono
nas opanowało. Apostoł ostrzegał chwiejących się
Koryntian: „Między wami wiele jest słabych i
chorych i nie mało ich zasnęło” (1 Kor. 11:30). Pan
udzieli nam światła Prawdy i Ducha Prawdy jedynie
na podstawie naszego obudzenia się i powstania od
martwych uczynków, aby służyć Jemu, ponieważ
tylko przez wypełnienie tych dwóch warunków
będziemy mogli otrzymać te błogosławieństwa.
Możemy kroczyć z Bogiem, gdy tylko to będziemy
czynić.
SIEDEM SPOSOBÓW POSTĘPOWANIA
WYMIENIONYCH W LIŚCIE DO EFEZÓW
Św. Paweł w swoim liście do Efezów wykazuje
siedem odrębnych sposobów postępowania według
których chrześcijanin powinien kroczyć z Bogiem:
(1) Chrześcijanin nie powinien
postępować we-
dług zwyczaju tego świata ani według księcia, który
ma władzę na powietrzu
, ducha tego, który teraz jest
skuteczny w synach niedowiarstwa (Efezów 2:2; Kol.
3:5-7). Jest to postępowaniem świata, postępowaniem
złoczyńców, postępowaniem naśmiewców (2 Piotra
3 :3, 4), postępowaniem dzieci gniewu. Ono jest
całkiem przeciwne postępowaniu dzieci światłości.
(2) Chrześcijanin powinien
postępować w dobrych
uczynkach
— „Albowiem czynem Bożym jesteśmy,
stworzeni w Chrystusie Jezusie ku [a nie przez]
dobrym uczynkom, które Bóg przedtem zarządził,
abyśmy w nich chodzili.” (Efezów 2:10).
(3) Chrześcijanin powinien
godnie postępować
według powołania, w którym jest powołany
(Efezów
4:1). „Abyście chodzili godnie Bogu, który was
powołał do Swego królestwa i do chwały” (1 Tes.
2:12; Kol. l:10). Jako chrześcijanie mamy najwyższe
powołanie na ziemi: Jesteśmy przedstawicielami
Niebieskiego Ojca i naszego Pana i Mistrza Jezusa
Chrystusa oraz Ich Królestwa; nosimy Ich imiona i
powinniśmy się starać, by we wszystkim przynosić Im
cześć i chwałę. To, co czynimy, mówimy i myślimy -
w rzeczywistości nawet ogólny wygląd i zachowanie
się, a także miejsca, w których jesteśmy widziani,
wszystko to mniej lub więcej odzwierciedla wielkiego
Króla, którego jesteśmy ambasadorami (2 Kor. 5:20).
Nasze powołanie jest powołaniem sług Bożych, nie
powinniśmy wiec w żadnym stopniu zezwolić, by
jakiekolwiek ziemskie powołanie miało przeszkodzić
lub ograniczyć wpływ, czy też służbę, którą
podjęliśmy, jako dzieci Boże i jako bracia naszego
drogiego Pana i Zbawiciela
(4) Chrześcijanin
nie postępuje tak, jako inni
poganie postępują w próżności umysłu swego
(Efezów 4:17). Powinniśmy powstrzymywać się nie
tylko od grzechu i wielkich niemoralności, które
cechują naturalnego człowieka w jego upadłym
stanie, lecz powinniśmy zezwolić, by ta zasada lub
duch przeniknął wszystkie sprawy naszego życia.
Powinniśmy powstrzymywać się od naśladowania
głupich i światowych zwyczajów, aby duch światowy
nie miał nad nami wpływu. Powinniśmy posiadać
Ducha Pańskiego, Jego usposobienie, ducha
zdrowego zmysłu (2 Tym. 1:7), by rządził nami w
naszych radościach i w naszych smutkach, tak
podczas uroczystości weselnej jak i podczas usługi
pogrzebowej — w rzeczywistości czy jemy, czy
pijemy, czy cokolwiek czynimy, wszystko ku chwale
Bożej czyńmy (1 Kor. 10:31). Nie powinniśmy być
owładnięci duchem tego świata ani ulegać próżności
umysłu tego świata, ale przeciwnie powinniśmy dać
właściwy przykład
Plik z chomika:
JohnPaton
Inne pliki z tego folderu:
TP 1969 01 (242).pdf
(1584 KB)
TP 1969 02 (243, 244).pdf
(1008 KB)
TP 1969 04 (246, 247).pdf
(1008 KB)
TP 1969 03 (245).pdf
(833 KB)
Inne foldery tego chomika:
1921
1923
1924
1925
1926
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin