OSKT_2013_klucz-matematyka.pdf
(
167 KB
)
Pobierz
OGÓLNOPOLSKI SPRAWDZIAN
KOMPETENCJI TRZECIOKLASISTY
„Spotkanie w ciemnościach” – test z matematyki
KLUCZ PUNKTOWANIA
Klucz punktowania do zadań zamkniętych
Numer zadania
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Odpowiedź
C
B
A
C
B
B
A
C
B
B
Punktacja zadaƒ zamkni´tych:
1 pkt
– podanie poprawnej odpowiedzi
0 pkt
– brak odpowiedzi lub podanie niepoprawnej odpowiedzi
Uwaga:
JeÊli uczeƒ w zadaniach zamkni´tych zaznacza odpowiedzi niezgodnie z instrukcjà
(np. zamalowuje kratki), ale wybiera poprawne odpowiedzi, otrzymuje punkty.
Schemat punktowania zadań otwartych
Numer
zadania
Liczba
punktów
Zasady przyznawania punktów
11.
1 pkt
– poprawne obliczenie w pamięci różnicy podanych liczb i uzupełnie-
nie luki w zdaniu liczbą uzyskaną w wyniku obliczenia
0 pkt
– niepoprawne uzupełnienie luki w zdaniu lub brak odpowiedzi
Uczeń poprawnie oblicza w pamięci różnicę liczb 92 i 67; uzupełnia lukę
w zdaniu, wpisując liczbę 25.
0–1
12.
3 pkt
– ustalenie właściwego sposobu obliczenia ceny gry planszowej – po-
danie poprawnego zapisu działania wskazującego na prawidłowy
tok rozumowania, poprawne obliczenia oraz ustalenie i zapisanie
poprawnej odpowiedzi (w formie zdania) na pytania zamieszczone
w zadaniu
0–3
Przykład rozwiązania zadania za 3 pkt:
39 zł + 29 zł = 68 zł
Odpowiedź:
Gra kosztowała 68 złotych.
2 pkt
–
ustalenie właściwego sposobu obliczenia ceny gry planszowej – po-
danie poprawnego zapisu działania wskazującego na prawidłowy tok
rozumowania, poprawne obliczenia, ale brak odpowiedzi lub nieza-
pisanie odpowiedzi w formie zdania (podanie jedynie poprawnego
wyniku), lub niepoprawne sformułowanie odpowiedzi na pytanie za-
mieszczone w zadaniu
lub
ustalenie właściwego sposobu obliczenia ceny gry planszowej – po-
danie poprawnego zapisu działania wskazującego na prawidłowy
tok rozumowania, ale niepoprawne obliczenia, oraz poprawne sfor-
mułowanie odpowiedzi na pytanie zamieszczone w zadaniu (z poda-
niem niepoprawnego wyniku)
Sprawdzian opracowany przez Wydawnictwo Pedagogiczne OPERON.
Kopiowanie w całości lub we fragmentach bez zgody wydawcy zabronione.
Wydawca zezwala na kopiowanie zadań przez dyrektorów szkół biorących udział w programie
Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty z OPERONEM.
Klucz punktowania Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty
z OPERONEM i Grupą Wydawniczą Polskapresse
Numer
zadania
Liczba
punktów
Zasady przyznawania punktów
Przykłady rozwiązania zadania za 2 pkt:
39 zł + 29 zł = 68 zł
Odpowiedź:
68 złotych
lub
39 zł + 29 zł = 58 zł
Odpowiedź:
Gra planszowa kosztowała 58 złotych.
1 pkt
– ustalenie właściwego sposobu obliczenia ceny gry planszowej – po-
danie poprawnego zapisu działania wskazującego na prawidłowy tok
rozumowania, ale niepoprawne obliczenia oraz brak odpowiedzi lub
niezapisanie odpowiedzi w formie zdania, lub niepoprawne sformu-
łowanie odpowiedzi na pytanie zamieszczone w zadaniu
Przykład rozwiązania zadania za 1 pkt:
39 zł + 29 zł = 58 zł
Odpowiedź:
58 złotych
0 pkt
– brak poprawnego sposobu rozwiązania zadania – podanie niepo-
prawnego zapisu działania
Przykłady rozwiązania zadania za 0 pkt:
39 zł – 19 zł +29 zł = 49 zł
lub
39 zł +19 zł +29 zł = 87 zł
lub
39 zł – 19 zł = 20 zł
Uwagi ogólne:
1. Jeśli uczeń nie poda poprawnego zapisu działania i nie wykona poprawnych obli-
czeń, a tylko poprawnie sformułuje odpowiedź na pytanie zamieszczone w zadaniu
(podając poprawny wynik), nie otrzymuje punktów za zadanie.
2. Brak mian nie wpływa na punktację.
3.
W pracach uczniów, u których rozpoznano ryzyko specyicznych trudności w uczeniu
się czytania i pisania
, dopuszcza się błędy, które powstały w wyniku mylenia cyfr po-
dobnych (np. 6 z 9, 3 z 8, 7 z 1), przestawiania sąsiednich cyfr, opuszczania cyfr.
13.
3 pkt
– ustalenie właściwego sposobu obliczenia liczby stron, które Ewa
przeczytała w ciągu jednego dnia – podanie poprawnego zapisu dzia-
łania wskazującego na prawidłowy tok rozumowania, poprawne ob-
liczenie liczby stron oraz ustalenie i zapisanie poprawnej odpowiedzi
(w formie zdania) na pytanie zamieszczone w zadaniu
Przykład rozwiązania zadania za 3 pkt:
63 : 7= 9
Odpowiedź:
Ewa przeczytała w czwartek 9 stron książki.
2 pkt
– ustalenie właściwego sposobu obliczenia liczby stron, które Ewa prze-
czytała w ciągu jednego dnia – podanie poprawnego zapisu działania
wskazującego na prawidłowy tok rozumowania, poprawne obliczenie
liczby stron, ale brak odpowiedzi lub niezapisanie odpowiedzi w for-
mie zdania (podanie jedynie poprawnego wyniku), lub niepoprawne
sformułowanie odpowiedzi na pytanie zamieszczone w zadaniu
0–3
lub
ustalenie właściwego sposobu obliczenia liczby stron, które Ewa prze-
czytała w ciągu jednego dnia – podanie poprawnego zapisu działania
wskazującego na prawidłowy tok rozumowania, ale niepoprawne obli-
2
Klucz punktowania Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty
z OPERONEM i Grupą Wydawniczą Polskapresse
Numer
zadania
Liczba
punktów
Zasady przyznawania punktów
czenie liczby stron, oraz poprawne sformułowanie odpowiedzi na py-
tanie zamieszczone w zadaniu (z podaniem niepoprawnego wyniku)
Przykłady rozwiązania zadania za 2 pkt:
63 : 7 = 9
Odpowiedź:
9 stron
lub
63 : 7= 8
Odpowiedź:
Ewa przeczytała w czwartek 8 stron książki.
1 pkt
– ustalenie właściwego sposobu obliczenia liczby stron, które Ewa prze-
czytała w ciągu jednego dnia – podanie poprawnego zapisu działania
wskazującego na prawidłowy tok rozumowania, ale niepoprawne ob-
liczenie liczby stron oraz brak odpowiedzi lub niezapisanie odpowie-
dzi w formie zdania, lub niepoprawne sformułowanie odpowiedzi na
pytanie zamieszczone w zadaniu
Przykład rozwiązania zadania za 1 pkt:
63 : 7= 8
Odpowiedź:
8 stron
0 pkt
– brak poprawnego sposobu rozwiązania zadania – podanie niepo-
prawnego zapisu działania
Przykład rozwiązania zadania za 0 pkt:
67 : 7 = 9 9
·
4 =36
Odpowiedź:
Ewa przeczytała w czwartek 36 stron książki.
Uwagi ogólne:
1. Jeśli uczeń nie poda poprawnego zapisu działania i nie wykona poprawnych obli-
czeń, a tylko poprawnie sformułuje odpowiedź na pytanie zamieszczone w zadaniu
(podając poprawny wynik), nie otrzymuje punktów za zadanie.
2.
W pracach uczniów, u których rozpoznano ryzyko specyicznych trudności w uczeniu
się czytania i pisania
, dopuszcza się błędy, które powstały w wyniku mylenia cyfr po-
dobnych (np. 6 z 9, 3 z 8, 7 z 1), przestawiania sąsiednich cyfr, opuszczania cyfr.
14.
3 pkt
– ustalenie właściwego sposobu obliczenia obwodu obu obrazków –
podanie poprawnego zapisu działania (lub działań) wskazującego na
prawidłowy tok rozumowania, poprawne obliczenia oraz ustalenie
i zapisanie poprawnej odpowiedzi (w formie zdania) na pytanie za-
mieszczone w zadaniu
Przykłady rozwiązania zadania za 3 pkt:
20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm = 100 cm
100 cm + 100 cm = 200 cm
0–3
lub
30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm = 100 cm
30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm = 100 cm
100 cm + 100 cm = 200 cm
lub
20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm +
+ 30 cm = 200 cm
lub
20 cm + 30 cm = 50 cm 50 cm + 50 cm = 100 cm
100 cm + 100 cm = 200 cm
3
Klucz punktowania Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty
z OPERONEM i Grupą Wydawniczą Polskapresse
Numer
zadania
Liczba
punktów
Zasady przyznawania punktów
lub
20 cm + 30 cm = 50 cm 2
·
50 cm = 100 cm
2
·
100 cm = 200 cm
lub
2
·
20 cm = 40 cm 2
·
30 cm = 60 cm 40 cm + 60 cm = 100 cm
100 cm + 100 cm = 200 cm
lub
2
·
20 cm + 2
·
30 cm = 40 cm + 60 cm = 100 cm
2
·
100 cm = 200 cm
lub
4
·
20 cm + 4
·
30 cm = 80 cm + 120 cm = 200 cm
Odpowiedź:
Tata potrzebował do oprawienia obu obrazków 200 cm
listewki.
2 pkt
– ustalenie właściwego sposobu obliczenia obwodu obu obrazków –
podanie poprawnego zapisu działania (lub działań) wskazującego na
prawidłowy tok rozumowania, poprawne obliczenia, ale brak odpo-
wiedzi lub niezapisanie odpowiedzi w formie zdania (podanie jedy-
nie poprawnego wyniku), lub niepoprawne sformułowanie odpowie-
dzi na pytanie zamieszczone w zadaniu
lub
ustalenie właściwego sposobu obliczenia obwodu obu obrazków –
podanie poprawnego zapisu działania (lub działań) wskazującego
na prawidłowy tok rozumowania, ale niepoprawne obliczenia, oraz
poprawne sformułowanie odpowiedzi na pytanie zamieszczone
w zadaniu (z podaniem niepoprawnego wyniku)
Przykłady rozwiązania zadania za 2 pkt:
20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm = 100 cm
100 cm + 100 cm = 200 cm
lub
30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm = 100 cm
30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm = 100 cm
100 cm + 100 cm = 200 cm
lub
20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm +
+ 30 cm = 200 cm
lub
20 cm + 30 cm = 50 cm 50 cm + 50 cm = 100 cm
100 cm + 100 cm = 200 cm
lub
20 cm + 30 cm = 50 cm 2
·
50 cm = 100 cm
2
·
100 cm = 200 cm
lub
2
·
20 cm = 40 cm 2
·
30 cm = 60 cm 40 cm + 60 cm = 100 cm
100 cm + 100 cm = 200 cm
lub
2
·
20 cm + 2
·
30 cm = 40 cm + 60 cm = 100 cm
2
·
100 cm = 200 cm
lub
4
·
20 cm + 4
·
30 cm = 80 cm + 120 cm = 200 cm
Odpowiedź:
200 centymetrów
4
Klucz punktowania Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty
z OPERONEM i Grupą Wydawniczą Polskapresse
Numer
zadania
Liczba
punktów
Zasady przyznawania punktów
lub
20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm = 80 cm
80 cm + 80 cm = 160 cm
lub
30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm = 80 cm
30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm = 80 cm
80 cm + 80 cm = 160 cm
lub
20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm +
+ 30 cm = 160 cm
lub
20 cm + 30 cm = 40 cm 40 cm + 40 cm = 80 cm
80 cm + 80 cm = 160 cm
lub
20 cm + 30 cm = 40 cm 2
·
40 cm = 80 cm
2
·
80 cm = 160 cm
lub
2
·
20 cm = 40 cm 2
·
30 cm = 60 cm 40 cm + 60 cm = 80 cm
80 cm + 80 cm = 160 cm
lub
2
·
20 cm + 2
·
30 cm = 40 cm + 60 cm = 80 cm
2
·
80 cm = 160 cm
lub
4
·
20 cm + 4
·
30 cm = 60 cm + 100 cm = 160 cm
Odpowiedź:
Tata potrzebował do oprawienia obu obrazków 160 cm listewki.
1 pkt
– ustalenie właściwego sposobu obliczenia obwodu obu obrazków – po-
danie poprawnego zapisu działania (lub działań) wskazującego na pra-
widłowy tok rozumowania, ale niepoprawne obliczenie oraz brak odpo-
wiedzi lub niezapisanie odpowiedzi w formie zdania lub niepoprawne
sformułowanie odpowiedzi na pytanie zamieszczone w zadaniu
Przykłady rozwiązania zadania za 1 pkt:
20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm = 80 cm
80 cm + 80 cm = 160 cm
lub
30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm = 80 cm
30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm = 80 cm
80 cm + 80 cm = 160 cm
lub
20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm + 30 cm + 20 cm +
+ 30 cm = 160 cm
lub
20 cm + 30 cm = 40 cm 40 cm + 40 cm = 80 cm
80 cm + 80 cm = 160 cm
lub
20 cm + 30 cm = 40 cm 2
·
40 cm = 80 cm
2
·
80 cm = 160 cm
lub
2
·
20 cm = 40 cm 2
·
30 cm = 60 cm 40 cm + 60 cm = 80 cm
80 cm + 80 cm = 160 cm
lub
2
·
20 cm + 2
·
30 cm = 40 cm + 60 cm = 80 cm
2
·
80 cm = 160 cm
5
Plik z chomika:
dj-ja
Inne pliki z tego folderu:
N5605_OSKT15_Polski-arkusz.pdf
(618 KB)
N5605_OSKT15_Polski-klucz.pdf
(157 KB)
N5606_OSKT15_Matematyka-arkusz.pdf
(660 KB)
N5606_OSKT15_Matematyka-klucz.pdf
(169 KB)
OSKT10-karto_2010.pdf
(39 KB)
Inne foldery tego chomika:
Kartkówki mądrej główki kl 2
Nowy folder
Podręczniki klasa 2
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin