test_2b_roz_4_6_poziom_podstawowy.doc

(205 KB) Pobierz
language and skills test 1a

/15 points

Name:………………………………………………………………………….                            Score:                           

Test 2b (rozdziały 46)              Testy powtórzeniowe
poziom podstawowy             

CZYTANIE

1              Przyporządkuj każdej tabliczce informacyjnej odpowiednie zdanie, wpisując litery ad w kratki 13. Jedno zdanie nie pasuje do żadnej tabliczki.

a              You can see this in a cafeteria.

b              This is a piece of information in a menu.

c              You can see this at a drive-thru restaurant.

d              This is a part of a recipe.

 

1              £              Order your food and pay here. Collect your order from the next window,
10 metres ahead.

2              £              Please leave your dirty plates and cups here.

3              £              Today’s special: Cream of tomato soup, spicy lamp with rice, choice of
desserts. £17.95

 

3 points

 


SŁUCHANIE

2              8              Usłyszysz dwukrotnie opis uroczystości rodzinnej. Przyporządkuj osobom
15 wykonywane przez nich czynności af. Opis jednej czynności nie pasuje do
żadnej osoby.

Person

1              £              My sister’s boyfriend

2              £              My sister

3              £              My brother

4              £              I

5              £              My friend

 

Activity

He/She

a              was listening to music.

b              was writing texts.

c              was doing homework.

d              was watching a film.

e              was making a cake.

f              was surfing the net.

 

5 points

 

ŚRODKI JĘZYKOWE

3              Przeczytaj poniższy tekst. Uzupełnij luki 13, wybierając jedną z podanych możliwości a, b lub c, tak aby otrzymać logiczny, spójny i poprawny językowo tekst.

I started this job on July 10th so I 1 ______________ here for three weeks so far. It isn’t a very interesting job but there’s a nice atmosphere and at least I have some contact with people. More importantly, I earn money. I’m saving all the money I get because, at the end of August, I’m going on holiday with some friends from school. We’re hoping 2 _______________ three weeks in Spain but I’ll need at least £400 for that 3 _______________ I have to work hard.

1               a have been              b had been              c was

2               a spend              b of spending              c to spend

3               a so                            b but              c because

 

3 points

 

FUNKCJE JĘZYKOWE

4              9              Usłyszysz dwukrotnie cztery pytania. Przyporządkuj każdemu z nich właściwą reakcję, wpisując litery ae w kratki 1–4. Jedna odpowiedź nie pasuje do żadnego pytania.

1              £

2              £

3              £

4              £

 

 

a              Yes, please. Could you tell him that his wife phoned.

b              Yes, of course but make sure you’re back in an hour.

c              I’d prefer to do something more interesting.

d              It really isn’t necessary. There’s nothing to do.

e              It’s cheap but there isn’t much choice.

 

4 points

 

 

PHOTOCOPIABLE © Pearson Central Europe Sp. z o.o. 2011

 

3

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin