Analiza i wnioski z badań ankietowych.doc

(180 KB) Pobierz
Małgorzata Bieda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Analiza i wnioski z badań ankietowych

nt.

czytelnictwa uczniów klas 1-3 w roku 2006/2007

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Warszawa, 29 maja 2008 r.

 

 

 

 

Spis treści

 

Spis treści              2

1. Wstęp              3

2. Charakterystyka zbiorowości objętej badaniem              3

3. Podejście do czytania              3

4. Co czytają uczniowie?              4

5. Jak i ile czytają uczniowie?              5

6. Biblioteka szkolna              6

7. Wnioski końcowe              8

Załącznik nr 1 – Formularz ankiety              9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Wstęp

Celem badania był zamiar poznania opinii uczniów na temat czytania książek oraz działalności biblioteki szkolnej I LO im……. w Warszawie.

Ankietę przeprowadzono w klasach pierwszych, drugich i trzecich, w 2007 roku. Ze względu na to, że uczestniczące w badaniu klasy pierwsze były reprezentowane na poziomie ok. 57%, a klasy drugie i trzecie – wszystkie wzięły udział w ankietyzacji (choć w kilku przypadkach zajęcia realizowano w grupach), to wyniki ankiety można uznać za reprezentatywne dla całej szkoły.

Łącznie zebrano 373 ankiety. Ich zwrotność wyniosła 100%, co stanowi bardzo dobry wynik.

2. Charakterystyka zbiorowości objętej badaniem

              W poniższej tabeli zestawiono liczbę ankietowanych uczniów w poszczególnych klasach, w podziale ze względu na płeć.

Struktura respondentów

Klasa

Dziewczęta

Chłopcy

Razem

 

12

14

26

1c

15

9

24

1e

18

6

24

1f 

7

19

26

2a

15

12

27

2b

8

4

12

2c

12

10

22

2d

4

22

26

2e

21

9

30

2f 

4

10

14

3a

2

8

10

3b

12

12

24

3c

10

8

18

3d

5

23

28

3e

10

4

14

3f 

0

8

8

3g

8

13

21

3h

11

8

19

Ogółem

174

199

373

3. Podejście do czytania

Odpowiedzi zawarte w poniżej tabeli (pytanie ankietowe nr 2) wskazują, że młodzież jest generalnie zainteresowana czytaniem. Odsetek uczniów, którzy nie lubią czytać lub „raczej nie lubią” osiąga umiarkowaną wielkość, przy czym niechęć do czytania jest wyraźnie zauważalna u chłopców (ok. 2,5 raza wyższa niż u dziewcząt).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czy lubisz czytać?

Uczniowie

Tak

Raczej tak

Raczej nie

Nie

Dziewczęta

98

67

15

4

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin