NT_ VW_B.pdf

(309 KB) Pobierz
Microsoft Word - Instrukcja obs.ugi NT Vw.doc
INSTRUKCJA OBSŁUGI
SYSTEMU ALARMOWEGO
CHALLENGER
NT VW Passat
Informacje i serwis:
Clifford Auto Alarm Center
03-687 Warszawa
ul. Łodygowa 25
e-mail: aac@clifford.com.pl
INSTRUKCJA OBSŁUGI ALARMU NT VW*
UZBROJENIE SYSTEMU**
(ZAMKNIĘCIE DRZWI)
Nacisnąć przycisk , jeden sygnał syreny i jeden błysk świateł potwierdzi
uzbrojenie systemu. Dioda LED zacznie równomiernie migać. Drzwi się zablokują.
ROZBROJENIE SYSTEMU
(OTWARCIE DRZWI)
Nacisnąć przycisk . Dwa sygnały syreny, dwa błyski świateł oraz zgaśnięcie
diody LED potwierdzą rozbrojenie systemu.
CICHE UZBROJENIE**
(ZAMKNIĘCIE DRZWI)
Funkcja programowana
Nacisnąć przycisk , jeden błysk świateł potwierdzi uzbrojenie systemu. Dioda
LED zacznie równomiernie migać. Drzwi się zablokują.
CICHE ROZBROJENIE;
(OTWARCIE DRZWI)
Funkcja programowana
Nacisnąć przycisk
. Dwa błyski świateł oraz zgaśnięcie diody LED potwierdzą
rozbrojenie systemu.
OTWARCIE BAGAŻNIKA Nacisnąć przycisk , po otwarciu bagażnika alarm zostanie wyłączony na czas
otwarcia. Po zamknięciu wszystkie funkcje ochronne zostaną przywrócone.
* Sterowanie z pilota innymi funkcjami wg. fabrycznej instrukcji samochodu.
** Jeżeli drzwi, maska lub klapa bagażnika są niedomknięte alarm się nie uzbroi.
Funkcje diody LED
miga ⇒ system uzbrojony
nie miga ⇒ system rozbrojony
Blokada silnika
Uzbrojenie alarmu nie pozwala na uruchomienie silnika. Wbudowany immobilizer powoduje zablokowanie jednego z obwodów
elektrycznych (wybór instalatora)np. zapłonu lub p-py paliwa.
Informacja o próbie włamania oraz pamięć ostatniego zdarzenia
Jeżeli podczas nieobecności właściciela pojazdu nastąpiła próba włamania, przy rozbrojeniu systemu będzie słychać, oprócz
normalnych dodatkową liczbę sygnałów dźwiękowych. Przyczyna alarmu będzie odpowiednio sygnalizowana :
4 sygnał syreny ⇒ wzbudzenie czujników
3 sygnał syreny ⇒ włączenie stacyjki
2 sygnały syreny ⇒ otwarcie drzwi, maski lub bagażnika
Inteligentna samodiagnoza systemu
Jeżeli w stanie uzbrojenia czujnik dodatkowy wywoła pięciokrotnie alarm to system go zablokuje.
Czujnik wstrząsowy, czujnik zbicia szyby, czujnik ultradźwiekowy (opcja do wyboru)
Challenger NT może być wyposażony w czujnik wstrząsowy, który wykrywa drgania karoserii związane z włąmaniem oraz czujnik
zbicia szyby, który reaguje na dźwięk zbijanej szyby samochodowej. Natomiast czujnik ultradźwiękowy wykrywa ruch wewnątrz
pojazdu. Wzbudzenie tych czujników powoduje natychmiastowe wyzwolenie cyklu alarmowego.
Samouzbrojenie (rearming)
Jeśli w ciągu 30 sekund od wyłączenia alarmu nie nastąpi otwarcie drzwi alarm uzbroi się automatycznie zamykając drzwi. Funkcja
zabezpiecza nas przed przypadkowym rozbrojeniem systemu (np. naciśnięcie pilota w kieszeni).
Domykanie szyb (funkcja uaktywniana przy montażu)
W chwili włączenia alarmu wszystkie szyby zostaną domknięte.
Awaryjne wyłączenie alarmu
W przypadku uszkodzenia nadajnika (pilota) lub wyczerpania baterii w nadajniku (pilocie), alarm można wyłączyć ukrytym
wyłącznikiem.
W tym celu należy :
1. otworzyć kluczem drzwi samochodu (zostaną otwarte tylko drzwi kierowcy, włączy się alarm).
2. wejść do samochodu
3. włączyć zapłon ( Uwaga ! Po włączeniu zapłonu wyłączenie alarmu jest możliwe tylko i wyłącznie ukrytym wyłącznikiem.
Nie wyłączymy alarmu pilotem )
4. Nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik przez około 10 sekund – do ustąpienia sygnałów alarmowych.
1
288529923.001.png 288529923.002.png
Funkcja antynapadowa
Zawsze po wejściu do samochodu i uruchomieniu silnika należy rozbroić funkcję anty-napadową poprzez jednokrotne naciśnięcie
ukrytego wyłącznika (system potwierdzi to sygnałem dźwiękowym miniaturowego głośniczka). W ten sposób informujemy system, że
pojazd jest prowadzony przez upoważnioną osobę. Ponadto gdy w dowolnej chwili zostaną otwarte drzwi kierowcy (co ma miejsce
podczas napadu) lub zostanie wyłączony i włączony zapłon, należy ponownie rozbroić funkcję antynapadową.
Co będzie jeśli zapomnisz nacisnąć ukryty wyłącznik ?
Jeżeli funkcja antynapadowa nie zostanie rozbrojona w ciągu 90 sekund od momentu uruchomienia silnika (lub/i otwarcia drzwi),
system będzie dawać kierowcy sygnał dźwiękowy miniaturowym głośniczkiem i miganiem diody LED. Jeżeli w ciągu kolejnych 30
sekund nie zostanie naciśnięty ukryty wyłącznik, system unieruchomi silnik oraz włączy światła awaryjne (ostrzeżenie innych
użytkowników drogi) a następnie włączy syrenę na 30 sekund. Ponieważ ponowny rozruch (*) silnika jest nie możliwy, wyje syrena,
błyskają światła i porywaczowi nie pozostaje nic innego jak szybko opuścić pojazd. Włączenie stacyjki w pozycję zapłon i naciśnięcie
ukrytego wyłącznika przez właściciela wyłączy sygnały alarmowe i pozwoli uruchomić silnik.
* gdy funkcja antynapadowa wyłączy silnik i zatrzyma pojazd w niebezpiecznym miejscu (przejazd kolejowy, skrzyżowanie, łuk
drogi) system pozwala na jednokrotne, czasowe uruchomienie silnika dając możliwość zjechania na pobocze. W takiej sytuacji należy
na chwilę wyłączyć zapłon i ponownie uruchomić silnik. Możliwe jest tylko jednokrotne podjęcie takiej próby, a silnik będzie
pracował tylko 10 sekund.
ODIS – Optimal Driver Identification System (opcja)
Działanie systemu polega na automatycznej, bezobsługowej identyfikacji właściciela pojazdu. Proces identyfikacji osoby prowadzącej
samochód jest realizowany sygnałem z identyfikatora (Personal Transmiter), noszonego zawsze przy sobie. W momencie napadu i
kradzieży auta po uruchomieniu funkcji antynapadowej (otwarcie drzwi i/lub wyłączenie/włączenie zapłonu), gdy system nie otrzyma
sygnału z identyfikatora, nastąpi procedura zatrzymania pojazdu po upływie odpowiedniego czasu.
Identyfikator jest wyposażony w jeden wewnętrzny przycisk, który służy do jego zaprogramowania do systemu.
Tryb serwisowy funkcji antynapadowej:
W przypadku, kiedy chcemy pozostawić samochód w serwisie bez ujawniania miejsca montażu ukrytego wyłącznika lub nie chcemy
korzystać z funkcji antynapadowej należy zablokować ją trybem serwisowym.
Włączenie trybu serwisowego funkcji antynapadowej:
1. włączyć stacyjkę w pozycję zapłon
2. nacisnąć ukryty wyłącznik w celu rozbrojenia funkcji antynapadowej
3. nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik 15 sekund
Włączenie trybu serwisowego funkcji antynapadowej system potwierdzi 3 sygnałami miniaturowego głośniczka, ponadto będzie o tym
przypominał jego pojedynczym sygnałem dźwiękowym po każdym włączeniu zapłonu .
Wyłączenie trybu serwisowego funkcji antynapadowej:
1. włączyć stacyjkę w pozycję zapłon
2. nacisnąć i przytrzymać ukryty wyłącznik 15 sekund
Wyłączenie trybu serwisowego funkcji antynapadowej system potwierdzi 3 sygnałami miniaturowego głośniczka.
2
Zgłoś jeśli naruszono regulamin