koncepcja bezp. narod. FR z 1997r. [POL].doc

(139 KB) Pobierz
Koncepcja bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej z 17 grudnia 1997

Koncepcja bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej z 17 grudnia 1997

 

W celach konsolidacji wysiłków federalnych organów państwowej władzy, organów państwowej władzy subiektów Rosyjskiej Federacji, organizacji i obywateli Rosyjskiej Federacji według zabezpieczenia narodowego zainteresowania i bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji postanawiam:

 

1. Zatwierdzić dołączaną Koncepcję narodowego bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji.

 

2. Federalnym organom państwowej władzy i organom państwowej władzy subiektów Rosyjskiej Federacji kierować się położeniami Koncepcji narodowego bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji w praktycznej działalności i przy opracowaniu dokumentów, dotyczących zabezpieczenia narodowego zainteresowania Rosyjskiej Federacji.

 

3. Polecić Sekretarzowi Rada Bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji:

 

Przygotowanie Prezydentowi Rosyjskiej Federacji referatów, utrzymujących analizę, ocenę i prognozę wojennie - politycznego i międzynarodowego położenia Rosji;

 

Opracowanie dyrektyw Prezydenta Rosyjskiej Federacji najwyższym funkcjonariuszom państwa, federalnym organom wykonawczej władzy według realizacji Koncepcji narodowego bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji.

 

4. Kontrola za wykonaniem nazwanych w punkcie 3 prawdziwy Dekret dyrektyw Prezydenta Rosyjskiej Federacji położyć na Sekretarza Rada Bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji.

 

Prezydent Rosyjskiej Federacji               B. Jelcyn

 

 

Moskwa, Kreml

17 grudnia 1997 roku

N 1300

 

 

 

Zatwierdzona

Dekretem Prezydenta

Rosyjskiej Federacji

od 17 grudnia 1997 g. N 1300

 

 

Koncepcji

narodowego bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji

 

 

Koncepcja narodowego bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji (dalej nazywa się - Koncepcja) - system spojrzeń na zabezpieczenie w Rosyjskiej Federacji bezpieczeństwa osobowości, społeczeństwa i państwa od zewnętrznych i wewnętrznych groźb w wszystkich sferach działalności. W Koncepcji sformułowani najważniejsze kierunki państwowej polityki Rosyjskiej Federacji.

 

Pod narodowym bezpieczeństwem Rosyjskiej Federacji jest rozumiane bezpieczeństwo jej wielonarodowego narodu jak nosiciela suwerenności i jedynego źródła władzy w Rosyjskiej Federacji.

 

 

I. Rosja w światowej społeczności

 

 

Położenie na świecie charakteryzuje się dynamiczną transformacją systemu międzynarodowych stosunków. Po zakończeniu ery bipolarnoj konfrontacji uzyskały przewagę dwaj alternatywne tendencje.

 

Pierwsza tendencja przejawia się w forcie ekonomicznych i politycznych pozycji znacznej liczby państw i ich integracyjnych zjednoczeń, w doskonaleniu mechanizmów wielobocznego zarządzania międzynarodowymi procesami. Przy tym wszyscy wielką rolę grają ekonomiczni, polityczne, naukowo są techniczne, ekologiczne i informacyjne czynniki. Rosja będzie sprzyjać formowaniu ideologii stawania się wielopolarnego świata na tej podstawie.

 

Druga tendencja przejawia się przez próby stworzenia struktury międzynarodowych stosunków, założonej na dominowaniu w międzynarodowej społeczności rozwiniętych zachodnich krajów przy pozycji lidera USA i obliczonej na jednostronnych, przede wszystkim wojennie-siłowych, decyzji kluczowych problemów światowej polityki naokoło zasadnych norm międzynarodowego prawa.

 

Formowanie międzynarodowych stosunków towarzyszy konkurencją, a także dążeniem szeregu państw wzmocnić swój wpływ na światową politykę, w tym za pomocą stworzenia broni masowego zniszczenia. Znaczenie wojennie-siłowych aspektów w międzynarodowych stosunkach kontynuuje pozostawać istotnym.

 

Rosja jest jednej z największych krajów świata z wielowiekową historią i bogatymi kulturalnymi tradycjami. Pomimo złożonego międzynarodowego umeblowania i trudności wewnętrznego charakteru, ona w siłę znacznego ekonomicznego, naukowo - technicznego i wojskowego potencjału, unikalnego strategicznego położenia na Eurazjatyckim kontynencie obiektywnie kontynuuje grać ważną rolę w światowych procesach.

 

W perspektywie - szersza integracja Rosyjskiej Federacji w światową ekonomikę, rozszerzenie współpracy jest z międzynarodowymi ekonomicznymi i finansowymi instytutami. Obiektywnie zachowuje się wspólnota zainteresowania Rosji i zainteresowania innych państw według licznych problemów międzynarodowego bezpieczeństwa, włączając przeciwdziałanie rozpowszechnieniu broni masowego zniszczenia, zapobieżenie i uregulowanie regionalnych konfliktów, walkę z międzynarodowym terroryzmem i narkobiznjesom, decyzja ostrych ekologicznych problemów globalnego charakteru, w tym problemu zabezpieczenia jądrowego i radiacyjnego bezpieczeństwa.

 

Razem z tym aktywują się wysiłki szeregu państw, kierowane na osłabienie pozycji Rosji w politycznej, ekonomicznej, wojskowej i innych obwodach. Próby ignorować zainteresowania Rosji przy decyzji dużych problemów międzynarodowych stosunków, włączając konfliktowe sytuacje, zdolnych wysadzić międzynarodowe bezpieczeństwo i stabilność, zahamować dziejące się pozytywne zmiany w międzynarodowych stosunkach.

 

W licznych krajach, w tym w Rosyjskiej Federacji, ostro zaostrzył się problem terroryzmu, mającego ponadpaństwowy charakter i grożącego stabilności na świecie, co waruje konieczność zjednoczenia wysiłków razem międzynarodowej społeczności, podwyższenia efektywności istniejących form i metod walki z tę groźbą, przyjęcia bezzwłocznych miar według jej neutralizacji.

 

 

Ija. Narodowe zainteresowanie Rosji

 

 

Narodowego zainteresowania Rosji - to ogół zespolonego zainteresowania osobowości, społeczeństwa i państwa w ekonomicznej, polityce wewnętrznej, społecznej, międzynarodowej, informacyjnej, wojskowej, pogranicznej, ekologicznej i innych sferach. Oni noszą długoterminowy charakter i określają podstawowe cele, strategiczne i płynące zadania wewnętrznej i polityka zagraniczna państwa. Narodowe zainteresowanie zaopatrują się instytutami państwowej władzy, urzeczywistniającymi swoje funkcje w tym w współdziałaniu z działającymi na bazie Konstytucji Rosyjskiej Federacji i prawodawstwa Rosyjskiej Federacji społecznymi organizacjami.

 

Zainteresowanie osobowości składają się w realizacji konstytucyjnych praw i wolności, w zabezpieczeniu osobistego bezpieczeństwa, w podwyższeniu jakości i poziomu życia, w fizycznym, duchowym i intelektualnym rozwoju człowieka i obywatela.

 

Zainteresowanie społeczeństwa składają się w utrwaleniu demokracji, w stworzeniu prawnego, społecznego państwa, w osiągnięciu i utrzymaniu społecznej zgody, w duchowej odnowie Rosji.

 

Racje stanu składają się w niezyblemosti konstytucyjnego ustroju, suwerenności i terytorialnej jednolitości Rosji, w politycznej, ekonomicznej i społecznej stabilności, w bezwarunkowym zabezpieczeniu prawomocności i utrzymaniu praworządności, w rozwoju równoprawnie i wzaimowygodnogo międzynarodowej współpracy.

 

Realizacja narodowego zainteresowania Rosji możliwa tylko na bazie statecznego rozwoju ekonomiki. Dlatego narodowe zainteresowanie Rosji w tej dziedzinie są kluczowymi.

 

W polityce wewnętrznej sferze narodowe zainteresowanie Rosji składają się w zachowaniu stabilności konstytucyjnego ustroju, instytutów państwowej władzy, w zabezpieczeniu obywatelskiego świata i narodowej zgody, terytorialnej jednolitości, jedności prawnej przestrzeni, praworządności i w zakończeniu procesu stawania się demokratycznego społeczeństwa, a także w neutralizacji przyczyn i warunków, sprzyjających powstaniu politycznego i religijnego ekstremizmu, etnosjeparatizma i ich następstw - społecznych, mieżetniczeskich i religijnych konfliktów, terroryzmu.

 

Narodowe zainteresowanie Rosji w społecznej dziedzinie polegają na zabezpieczeniu wysokiego poziomu życia narodu.

 

Narodowe zainteresowanie w duchowej dziedzinie składają się w zachowaniu i forcie moralnych wartości społeczeństwa, tradycji patriotyzmu i humanizmu, kulturalnego i naukowego potencjału kraju.

 

Narodowe zainteresowanie Rosji w międzynarodowej dziedzinie polegają w zabezpieczeniu suwerenności, utrwaleniu pozycji Rosji jak wielkiego mocarstwa - jednego z wpływowych centrów wielopolarnego świata, w rozwoju równoprawnie i wzaimowygodnych stosunków z wszystkimi krajami i integracyjnymi zjednoczeniami, przede wszystkim z państwami - uczestnikami Wspólnoty Niezawisimych Państw i tradycyjnymi partnerami Rosji, w powszechnym przestrzeganiu praw i wolności człowieka i karygodności zastosowania przy tym podwójnych standardów.

 

Narodowe zainteresowanie Rosji w informacyjnej dziedzinie polegają na przestrzeganiu konstytucyjnych praw i wolności obywateli w dziedzinie otrzymanie informacji i korzystania nią, w rozwoju nowoczesnych telekomunikacyjnych technologii, w ochronie państwowych informacyjnych zasobów od niesankcjonowanego dostępu.

 

Narodowe zainteresowanie Rosji w wojskowej dziedzinie polegają na ochronie jej niezależność, suwerenności, państwowej i terytorialnej jednolitości, w zapobieżenie wojskowej agresji przeciwko Rosji i jej sojusznikom, w zabezpieczeniu warunków dla pokojowego, demokratycznego rozwoju państwa.

 

Narodowe zainteresowanie Rosji w pogranicznej dziedzinie polegają na stworzeniu politycznych, prawnych, organizacyjnych i innych warunków dla zabezpieczenia pewnej ochrony państwowej granicy Rosyjskiej Federacji, w przestrzeganiu zainstalowanych prawodawstwem Rosyjskiej Federacji porządku i rządził realizację ekonomicznej i innych wyglądów działalności w pogranicznej przestrzeni Rosyjskiej Federacji.

 

Narodowe zainteresowanie Rosji w ekologicznej dziedzinie polegają na zachowaniu i uzdrowieniu otaczającej środy.

 

Najważniejszymi zestawiającymi narodowego zainteresowania Rosji są ochrona osobowości, społeczeństwa i państwa od terroryzmu, w tym międzynarodowego, a także od nadzwyczajnych sytuacji naturalnego i technogenny charakteru i ich następstw, a w wojskowy czas - od niebezpieczeństw, pojawiających się przy prowadzeniu wojskowych działań albo na skutków tych działań.

 

 

III. Groźby narodowego bezpieczeństwa

Rosyjskiej Federacji

 

 

Stan krajowej ekonomiki, niedoskonałość systemu organizacji państwowej władzy i obywatelskiego społeczeństwa, społecznie jest polityczna polaryzacja rosyjskiego społeczeństwa i kriminalizacija społecznych stosunków, wzrost zorganizowanej przestępczości i powiększenie skal terroryzmu, zaostrzenie ponadkrajowych i skomplikowanie międzynarodowych stosunków tworzą szerokie widmo wewnętrznych i zewnętrznych groźb narodowego bezpieczeństwa kraju.

 

W dziedzinie ekonomiki groźby mają kompleksowy charakter i uwarunkowani przede wszystkim istotnym skróceniem wewnętrznego globalnego produktu, obniżeniem inwestycyjnej, inowacyjny aktywności i naukowo - technicznego potencjału, stagnacijej agrarnego sektora, zbalansowac bankowego systemu, wzrostem zewnętrznego i wewnętrznego państwowego długu, tendencją do przewagi w eksportowych dostawach toplivno-surowcowej i energetycznej zestawiających, a w importowo dostawach - żywności i przedmiotów użycia, włączając przedmioty pierwszej konieczności.

 

Osłabienie naukowe-technicznego i technologicznego potencjału kraju, skrócenie badań na strategicznie ważnych kierunkach naukowe-technicznego rozwoju, odpływ za granicę specjalistów i intelektualnej własności grożą Rosja utratą przodujących pozycji na świecie, degradacją naukojemkich produkcji, nasilenia zewnętrznej technologicznej zależności i wysadzenia obronności Rosji.

 

Negatywne procesy w ekonomice leżą u podstaw separatystycznych dążeń szeregu subiektów Rosyjskiej Federacji. To prowadzi do nasilenia politycznej niestabilności, osłabieniu jedynej ekonomicznej przestrzeni Rosji i jego najważniejszych zestawiających - produkcyjne-technologicznych i transportowych związków, finansowo-bankowych, kredytowych i podatkowych systemów.

 

Ekonomiczna dezintegracja, społeczne różnicowanie się społeczeństwa, dewaluacja duchowych wartości sprzyjają nasileniu natężenia w współzależnościach regionów i centrum, przedstawiając sobą groźbę federacyjnemu urządzeniu i społeczno-ekonomicznemu porządkowi Rosyjskiej Federacji.

 

Etnoegoizm, etnocentryzm i szowinizm, przejawiające się w działalności szeregu społecznych zjednoczeń, a także odpoczywana migracja sprzyjają nasileniu nacjonalizmu, politycznego i religijnego ekstremizmu, etnosjeparatizma i tworzą warunki dla powstania konfliktów.

 

Jedyna prawna przestrzeń kraju rozmywa się na skutku nieprzestrzegania zasady priorytetu norm Konstytucji Rosyjskiej Federacji nad innymi prawnymi normami, federalnych prawnych norm nad normami subiektów Rosyjskiej Federacji, niewystarczającej otłażennosti państwowego zarządzania na różnych poziomach.

 

Groźba kriminalizacii społecznych stosunków, składających się w procesie reformowania społeczne-politycznego urządzenia i ekonomicznej działalności, nabywa szczególną ostrość. Poważne policzenie, dopuszczone na początkowym etapie przewidzenia reform w ekonomicznej, wojskowej, ochronie prawnej i innych obwodach państwowej działalności, są osłabieniem systemami państwowego regulowania i kontroli, niedoskonałością prawnej bazy i nieobecnością silnej państwowej polityki w społecznej dziedzinie, obniżeniem duchowe-moralnego potencjału społeczeństwa są podstawowymi czynnikami, sprzyjającymi wzrostowi przestępczości, zwłaszcza jej zorganizowanych form, a także korupcji.

 

Następstwa tych policzenia przejawiają się w osłabieniu prawnej kontroli za sytuacją w kraju, w łączeniu oddzielnych elementów wykonawczej i prawodawczej władzy z kryminalnymi strukturami, przedostanie się ich w sferę zarządzania bankowym biznesem, dużymi produkcjami, handlowymi organizacjami i towaroprowodiaszczymi sieciami. W związku z tym walka z zorganizowaną przestępczością i korupcją ma nie tylko prawny, ale i polityczny charakter.

 

Skale terroryzmu i zorganizowanej przestępczości rosną na skutku często towarzyszącego konfliktami zmiany form własności, zaostrzenia walki o władzę na bazie grupowych i etnonacionalisticzeskich zainteresowania. Nieobecność efektywnego systemu społecznej profilaktyki naruszenia, niewystarczający prawny i materialne-techniczny stan zaopatrzenia działalności jest według ostrzeżenia terroryzmu i zorganizowanej przestępczości, prawny nihilizm, odpływ z organów zabezpieczenia praworządności wykwalifikowanych kadrów zwiększają stopień oddziaływania tej groźby na osobowość, społeczeństwo i państwo.

 

Groźbę narodowego bezpieczeństwa Rosji w społecznej dziedzinie tworzą głębokie rozwarstwienie społeczeństwa na wąski krąg bogatych i przeważającą masę niezamożnych obywateli, powiększenie udzielnej wagi ludności, żyjącej za linią biedy, jest wzrostem bezrobocia.

 

Groźbą fizycznemu zdrowiu nacji są kryzysem systemów służby zdrowia i społecznej ochrony ludności, wzrost użycia alkoholu i narkotycznych substancji.

 

Następstwami głębokiego społecznego kryzysu są ostrym skróceniem liczby urodzeń i średniej długotrwałości życia w kraju, deformacja demograficznego i społecznego składu społeczeństwa, wysadzenie pracowitych zasobów jak podstawy rozwoju produkcji, osłabienie fundamentalnej komórki organizacyjnej społeczeństwa jest rodziną, obniżenie duchowego, moralnego i twórczego potencjału ludności.

 

Zagłębienie kryzysu w polityce wewnętrznej, społecznej i duchowej sferach może przyprowadzić do utraty demokratycznych podbojów.

 

Podstawowe groźby w międzynarodowej dziedzinie uwarunkowane następnymi czynnikami:

 

Dążenie oddzielnych państw i międzypaństwowych zjednoczeń poniżyć rola istniejących mechanizmów zabezpieczenia międzynarodowego bezpieczeństwa, przede wszystkim ONZ i OBWE;

 

Niebezpieczeństwo osłabienia politycznego, ekonomicznego i wojskowego wpływu Rosji na świecie;

 

Fort wojennie-politycznych bloków i sojuszów, przede wszystkim rozszerzenie NATO na wschód;

 

Możliwość pojawienia się w bezpośredniej bliskości od rosyjskich granic zagranicznych wojskowych baz i dużych wojskowych kontyngentów;

 

Rozpowszechnienie broni masowego zniszczenia i środków jego dostawy;

 

Osłabienie integracyjnych procesów w Wspólnocie Niezawisimych Państw;

 

Powstanie i eskalacja konfliktów w pobliża państwowej granicy Rosyjskiej Federacji i zewnętrznych granic państw - uczestników Wspólnoty Niezawisimych Państw;

 

Roszczenia są na terytorium Rosyjskiej Federacji.

 

Groźby narodowego bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji w międzynarodowej dziedzinie przejawiają się w próbach innych państw przeciwdziałać fortowi Rosji jak jeden z centrów wpływu w wielopolarnym świecie, przeszkodzić realizację narodowego zainteresowania i osłabić jej pozycje w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Zakaukazie, Centralnej Azji i Aziatsko-Tichookieanskom regionie.

 

Poważną groźbę narodowego bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji przedstawia terroryzm. Międzynarodowym terroryzmem bezceremonialna otwarta kompania w celach destabilizacji sytuacji w Rosji.

 

Wzmacniają groźby narodowego bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji w informacyjnej dziedzinie. Poważne niebezpieczeństwo przedstawiają sobą dążenie szeregu krajów do dominowania w światowej informacyjnej przestrzeni, wyparciu Rosji z zewnętrznego i wewnętrznego informacyjnego rynku; Opracowanie szeregiem państw koncepcji informacyjnych wojen, przewidującej stworzenie środków niebezpiecznego oddziaływania na informacyjne sfery innych krajów świata; Naruszenie normalnego funkcjonowania informacyjnych i telekomunikacyjnych systemów, a także stanu nienaruszonego informacyjnych zasobów, otrzymanie niesankcjonowanego dostępu jest do niego.

 

Rosną poziom i skale groźb są w wojskowej dziedzinie.

 

Wzniesione w rangę strategicznej doktryny przejście NATO do praktyki siłowych (wojskowych) działań poza strefą odpowiedzialności bloku i bez sankcji Radej Bezpieczeństwa ONZ brzemienny groźbą destabilizacji całego strategicznego umeblowania na świecie.

 

Narastające technologiczne oderwanie szeregu czołowych mocarstw i sztukowanie ich możliwości po stworzeniu uzbrojeń i wojskowej techniki nowego pokolenia tworzą przesłanki jakościowo nowego etapu wyścigu uzbrojeń, rdzennej zmiany form i sposobów prowadzenia wojskowych działań.

 

Aktywuje się działalność na terenie Rosyjskiej Federacji zagranicznych specjalnych służb i używanych przez nich organizacji.

 

Nasileniu negatywnych tendencji w wojskowej dziedzinie sprzyjają zaciągający się proces reformowanie wojskowej organizacji i obronnego przemysłowego kompleksu Rosyjskiej Federacji, niewystarczające finansowanie narodowej obrony i niedoskonałość normatywnej prawnej bazy. Na nowoczesnym etapie to przejawia się w krytycznie niskim poziomie operatywnego i bojowego przygotowania Uzbrojonych Sił Rosyjskiej Federacji, innych wojsk, wojskowych formowania i organów, w niedopuszczalnym obniżeniu ukomplektowannosti wojsk (sił) nowoczesnym uzbrojeniem, wojskową i specjalną techniką, w znajdującej z brzegu ostrości społecznych problemów i przyprowadza do osłabienia wojskowego bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji ogólnie.

 

Groźby narodowemu bezpieczeństwu i zainteresowaniu Rosyjskiej Federacji w pogranicznej dziedzinie uwarunkowani:

 

Ekonomiczną, demograficzną i kulturalne-religijną ekspansją stycznych państw na rosyjskie terytorium;

 

Aktywizacją działalności transgranicznej zorganizowanej przestępczości, a także zagranicznych terrorystycznych organizacji.

 

Groźba pogorszenia ekologicznej sytuacji w kraju i wycieńczenia jej naturalnych zasobów znajduje się w prostej zależności od stanu ekonomiki i gotowości społeczeństwa uświadomić sobie globalność i ważność tych problemów. Dla Rosji ta groźba zwłaszcza wielka zza głównego rozwoju paliwowo -energetycznych branż przemysłu, nierazwitosti prawodawczej podstawy pod ochroną przyrody działalności, nieobecności albo ograniczonego wykorzystania prirodosbieriegajuszczych technologii, niskiej ekologicznej kultury. Ma miejsce tendencja do wykorzystania terytorium Rosji w charakterze miejsca przerobu i pogrzebania niebezpiecznych dla otaczającej środy materiałów i substancji.

 

W tych warunkach jest osłabienie państwowego nadzoru, niewystarczająca efektywność prawnych i ekonomicznych mechanizmów ostrzeżenia i likwidacji nadzwyczajnych sytuacji zwiększają ryzyko katastrof technogenny charakteru w wszystkich sferach gospodarczej działalności.

 

 

Wierzb. Zabezpieczeniem narodowego bezpieczeństwa

Rosyjskiej Federacji

 

 

Osnownymi zadaniami w dziedzinie zabezpieczenia narodowego bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji są:

 

W porę prognozowanie i ujawnienie zewnętrznych i wewnętrznych groźb narodowego bezpieczeństwa Rosyjskiej Federacji;

 

Realizacja operatywnych i długoterminowych miar według ostrzeżenia i neutralizacji wewnętrznych i zewnętrznych groźb;

 

Zabezpieczenie suwerenności i terytorialnej jednolitości Rosyjskiej Federacji, bezpieczeństwa jej pogranicznej przestrzeni;

 

Podniesienie ekonomiki kraju, przewidzenie niezależnego i społecznie orientowanego ekonomicznego kursu;

 

Pokonanie naukowo - technicznej i technologicznej zależności Rosyjskiej Federacji od zewnętrznych źródeł;

 

Zabezpieczenie na terenie Rosji osobistego bezpieczeństwa człowieka i obywatela, jego konstytucyjnych praw i wolności;

 

Doskonalenie jest systemami państwowej władzy Rosyjskiej Federacji, federacyjnych stosunków, miejscowego samorządu i prawodawstwa Rosyjskiej Federacji, formowaniem harmonijnych ponadkrajowych stosunków, fortem praworządności i zachowaniem społeczne-politycznej stabilności społeczeństwa;

 

Zabezpieczenie nieukosnitielnogo przestrzegania prawodawstwa Rosyjskiej Federacji wszystkimi obywatelami, funkcjonariuszami, państwowymi organami, politycznymi partiami, społecznymi i religijnymi organizacjami;

 

Zabezpieczenie równoprawnie i wzaimowygodnogo współpracy Rosji przede wszystkim z czołowymi państwami świata;

 

Podniesienie i utrzymanie na dosyć wysokim poziomie wojskowego potencjału państwa;

 

Fort reżimu nierozpowszechnienia broni masowego zniszczenia i środków jego dostawy;

 

Przyjęcie efektywnych miar po ujawnieniu, ostrzeżeniu i prewencji zwiadowczej i kreciej roboty zagranicznych państw, kierowanej przeciwko Rosyjskiej Federacji;

 

Rdzenna poprawa ekologicznej sytuacji jest w kraju.

 

Zabezpieczenie narodowego bezpieczeństwa i ochrona zainteresowania Rosji w ekonomicznej dziedzinie są priorytetowymi kierunkami polityki państwa.

 

Najważniejszymi zadaniami w ekonomii międzynarodowej działalności są:

 

Stworzenie sprzyjających warunków dla międzynarodowej integracji rosyjskiej ekonomiki;

 

Rozszerzenie rynków zbyta rosyjskiej produkcji;

 

Formowanie jedynej ekonomicznej przestrzen...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin