2 plan (jesteśmy przedszkolakami).docx

(24 KB) Pobierz

 

 

Tygodniowy plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

opracowany w oparciu o program edukacji przedszkolnej

„Nasze przedszkole” MAC Edukacja

 

 

 

             Termin realizacji:   12. 09. 2011 – 16. 09. 2011

 

 

             Oddział I  –  dzieci 3- letnie

 

 

             Temat kompleksowy:   Jesteśmy przedszkolakami.

 

 

 

 

 

 

                  Opracowała:

                  L. D.



2                 

Ø      - zajęcia dydaktyczne;

ü      - zabawy swobodne;

·         - pozostałe.

Rodzaj aktywności

Nr obszaru z podstawy programowej

Cele ogólne według programu

Planowane sytuacje edukacyjne

Przewidywane osiągnięcia dzieci

 

Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy i ćwiczenia ruchowe, spacery, wycieczki

Ø      Aktywność społeczna

Obszar nr 1.

-określanie swoich cech fizycznych

- określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć

- korzystanie ze swoich zmysłów

- współdecydowanie o wyborze zabawek, zabaw

- poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy

- przestrzeganie ustalonych umów i zasad

- podejmowanie prób wspólnych zabaw

- odpowiadanie na pytania

Obszar nr 2.

- ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni

- zakładanie ubrań, butów

- korzystanie z toalety

- spożywanie posiłków

Obszar nr 15.

- pełnienie ról społecznych np. w toku zabaw tematycznych

- spacerowanie w pobliżu przedszkola

Ø      Aktywność językowa

Obszar nr 3.

- uważne słuchanie rozmówcy

- maszerowanie w rytm muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku

- ćwiczenia oddechowe

- ćwiczenia szczęki dolnej i warg

- wyrażanie swoich myśli

- wypowiadanie się na temat obrazka, tekstu

- powtarzanie krótkich rymowanek

- wypowiadanie się prostymi zdaniami

Obszar nr 14.

- rytmiczne powtarzanie krótkich rymowanek

- posługiwanie się kredkami świecowymi

- wykonywanie prostych prac plastycznych

- nabywanie koordynacji ruchowej

- rozwijanie sprawności całego ciała

Ø      Aktywność poznawcza

Obszar nr 4.

- uczestniczenie w zabawach rozwijających poznanie samego siebie

- wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów

- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez n-la, dających dziecku satysfakcję i radość

- nauka na pamięć krótkich piosenek

Obszar nr 13.

- wskazywanie wymienionych części ciała

- nazywanie danych części ciała

- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych

Ø      Aktywność artystyczna

Obszar nr 8.

- słuchanie piosenek w wykonaniu n-la

- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych

- reagowanie na zmiany tempa utworu

- rytmiczne poruszanie się przy muzyce

Obszar nr 9.

- tworzenie galerii prac plastycznych dzieci

- rysowanie

Obszar nr 10

- uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych

- budowanie z naturalnych materiałów (piasek)

Ø      Aktywność ruchowa i zdrowotna

Obszar nr 5.

- nazywanie wybranych części ciała

- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała

- uczestniczenie w zabawach ruchowych

Obszar nr 6.

- przebywanie na świeżym  powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach

- dbanie o higienę poprzez:

* samodzielne korzystanie z toalety

* mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu

 

 

1. poniedziałekW przedszkolu.

·         Śmieszne minkizabawa logopedyczna. Ćwiczenia języka i szczęki dolnej. Usprawnianie narządów artykulacyjnych.

·         Lubimy książeczki – zabawy w kąciku książki. Oglądanie okładek, obrazków w książkach. Próby określania ich tematyki. Wyjaśnienie znaczenia dbałości o książki.

Ø      Marsz dziecizabawy muzyczno – rytmiczne. Zapoznanie z melodią i słowami piosenki. Zabawa ruchowa przy piosence. Rytmiczne powtarzanie fragmentów refrenu. Kształtowanie wrażliwości muzycznej.

·         Maskotka zabawa integracyjna. Przekazywanie maskotki wybranemu dziecku z jednoczesnym wypowiadaniem jego imienia. Utrwalanie imion dzieci  z grupy.

ü      Zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. Odkładanie na właściwe miejsce zabawek po skończonej zabawie.

·         Kolorowa układanka zabawy z wykorzystaniem mozaiki geometrycznej. Wyszukiwanie i wskazywanie znanych dzieciom barw i kształtów klocków. Rozwijanie spostrzegawczości.

 

·         Wesołe piłeczki – zabawa ruchowa z elem. skoku. Doskonalenie sprawności fizycznej.

·         Spacerujemyspacer w pobliżu przedszkola. Przestrzeganie ustalonych zasad podczas wyjścia z przedszkola.

·         Znajdź parę – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa. Ćwiczenie szybkiej reakcji na umowny sygnał dźwiękowy.

 

2. wtorek: Wesołe przedszkolaki.

·         W domu zabawa tematyczna w kąciku. Wypowiedzi dzieci na temat wykonywanych czynności. Wchodzenie w różne role społeczne.

·         Latające piórko – zabawy oddechowe. Dmuchanie w piórka. Usprawnianie narządów oddechowych. Wdrażanie do długiej fazy wydechu i krótkiego wdechu.

Ø      Pluszak do pluszaka - zabawy matematyczne z wykorzystaniem maskotek. Wyszukiwanie zabawek wg podanego kryterium. Podejmowanie próby liczenia przedmiotów. Nabywanie umiejętności klasyfikowania. Rozwijanie myślenia.

·         Kotek – zabawa w kole. Odgadywanie przez wybrane dziecko, kto naśladował kota. Utrwalanie imion dzieci z grupy.

ü      Zabawy swobodne z niewielkim udziałem n-la. Realizacja własnych pomysłów dzieci.

·         Najbardziej lubię… rozmowy z dziećmi w małych zespołach. Nabywanie swobody w określaniu własnych upodobań. Nabywanie kompetencji językowych.

 

·         Podskocz – zabawa ruchowa z elem. skoku. Zapoznanie z różnymi rodzajami podskoków. Ćwiczenia mięśni nóg.

·         Bawimy się zabawy ruchowe na placu przedszkolnym. Zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw na powietrzu.

·         Marsz przedszkolaków - zabawa ruchowa przy piosence. Inscenizowanie ruchem treści piosenki. Rozwijanie sprawności psychoruchowej.

3. środaTo jestem ja.

·         Jaki jestem? – zabawa gramatyczna. Podawanie określeń opisujących własną osobę. Bogacenie zasobu słownikowego dzieci.

·         Budujemy – zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków. Nazywanie powstałych budowli. Sprzątanie klocków do pojemników po skończonej zabawie.

Ø      Moja buziazabawa plastyczna. Doklejenie włosów z włóczki i dorysowanie elementów twarzy. Zachęcanie do doprowadzenia pracy do końca. nabywanie sprawności manualnych. Nazywanie i wskazywanie ust, oczu, nosa, uszu. Zorganizowanie wystawy prac dzieci.

·         Tu paluszek – zabawa naśladowcza z rymowanką. Nabywanie orientacji w schemacie własnego ciała.

ü      Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zgodna zabawa w sali. Kształtowanie nawyku niewyrywania sobie zabawek.

·         Marsz dzieci utrwalenie piosenki. Wspólne śpiewanie piosenki z n-lką. Ćwiczenie pamięci.

 

·         Idę do przedszkola – zabawa w formie opowieści ruchowej. naśladowanie ruchem opowiadania n-la. Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

·...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin