OGRODNIK_2.doc

(47 KB) Pobierz
Opis gier proponowanych w cyklu

CYKL SPRAWNOŚCIOWY - OGRODNIK

Zbiórka 1. – Zwiedzamy ogród botaniczny

  1. Rozpoczęcie obrzędowe - w ogrodzie (5 min)
  2. Gawęda - O tym jak ważne są rośliny, o różnych gatunkach roślin (10 min)
  3. Gry i ćwiczenia - szukamy na czas podanych gatunków roślin (15 min)
  4. Zwiad - po ogrodzie botanicznym (30 min)
  5. Majsterka (ławkowa) - rysujemy najładniejszą roślinkę, którą zaobserwowaliśmy
  6. Krąg Rady - (wśród kwiatów) - posumowanie wizyty w ogrodzie, zapoznanie zuchów z regulaminem sprawności Ogrodnika oraz podjęcie decyzji o zdobywaniu sprawności (20 min)
  7. Zakończenie obrzędowe (5 min)

NAJWAŻNIEJSZE SPRAWY

·         Ukazanie wartości przyrody

·         Pokazanie piękna roślin

·         Nauka szanowania przyrody

MATERIAŁY

·         Kartki, kredki, karty zwiadu, flamastry

 

Zbiórka 2. - Zakładamy ogródek

  1. Rozpoczęcie obrzędowe (5 min)
  2. Gawęda - O zuchach, które założyły ogródek, opiekowały się nim, zrobiły informator roślin (10 min)
  3. KR - Podjęcie decyzji o założeniu ogródka
  4. Gry i ćwiczenia - Wyścigi roślin, które można sadzić w ogródku * (10 min)
  5. Gry i ćwiczenia - "Poszedł zuch na targ i kupił sobie..." ** (10 min)
  6. Gry i ćwiczenia - kalambury: czynności ogródkowe (15 min)
  7. Pożyteczne prace - sadzimy roślinki, uczymy się je podlewać, ustalamy grafik podlewania (25 min)
  8. Majsterka - robimy informatory o roślinkach na podstawie książek i własnych obserwacji (20 min)
  9. Pląs - rakieta (dla wszystkich za solidną pracę ogródkową) (5 min)
  10. KR - Podsumowanie zbiórki (10 min)
  11. Zakończenie obrzędowe (5 min) 

NAJWAŻNIEJSZE SPRAWY

·         Zbiórka dwugodzinna!!!

·         Nauka sadzenia roślin i pracowania w ogródku

·         Nauka odpowiedzialności

·         Nauka podejmowania decyzji

MATERIAŁY

·         Nasiona, konewki, grabki, łopatki, woda, kartki, kredki, mazaki

Zbiórka 3. - Organizujemy akcję "Zdrowo jem".

  1. Rozpoczęcie obrzędowe (5 min)
  2. Gawęda - O zuchu, który nie chciał jeść witamin (10 min)
  3. GiĆ - Berek (Wielki cukierek czekoladowy goni witaminki) (10 min)
  4. Majsterka - robimy Wielką Księgę Zdrowych Przepisów (15 min)
  5. GiĆ - "sałatka warzywna" (15 min)
  6. Ćw - układamy diety z rozsypanki, wybieramy dobre i złe, analizujemy dlaczego, na podstawie książki o dietach (10 min)
  7. GiĆ - Witaminowa gra*** (10 min)
  8. KR - Podsumowanie zbiórki (10 min)
  9. Zakończenie obrzędowe (5 min)

NAJWAŻNIEJSZE SPRAWY

·         Uczymy się komponować zdrowy jadłospis

·         Poznajemy zdrowe potrawy by móc je gotować w domu

·         ZADANIE MIĘDZYZBIÓRKOWE - przynieść na następną zbiórkę owoc lub warzywo

MATERIAŁY

·         Papierowy cukierek, plansza z witaminami, tektura, kredki, nożyczki, papier kolorowy, sznurek, diety, książka o dietach

 

Zbiórka 4. - Robimy zdrowe potrawy -surówki i sałatki.

  1. Rozpoczęcie obrzędowe (5 min)
  2. Gawęda - O Jasiu ,który urządził "zdrowe przyjęcie" (10 min)
  3. GiĆ - Wyścigi warzywno -owocowe**** (10 min)
  4. Piosenka - nauka piosenki "Ogórek" (10 min)
  5. Pląs - uczymy się gestów do "ogórka" (10 min)
  6. Pożyteczne prace- umycie owoców, warzyw i rąk (10 min)
  7. Majsterka- robimy sałatki i surówki, jemy (25 min)
  8. KR - Podsumowanie zbiórki (10 min)
  9. Zakończenie obrzędowe (5 min)

NAJWAŻNIEJSZE SPRAWY

·         nauka gotowania

·         zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad higieny przy przyrządzaniu posiłku

·         o tym jak można wykorzystać zdrowe przepisy

MATERIAŁY

·         Noże, deski, tarki, łyżki, owoce, warzywa, tekst piosenki

 

Zbiórka 5. - Przygotowujemy przedstawienie pt. "W moim magicznym ogródku".

  1. Rozpoczęcie obrzędowe (5 min)
  2. Gawęda - O perypetiach Antosia, który postanawia założyć ogródek, gdy już to zrobi zaprzyjaźnia się z roślinkami. (10 min)
  3. KR - Czy chcemy wystawić przedstawienie (historię z gawędy)
  4. GiĆ - rozdzielenie ról - stoimy w kręgu, wódz mówi rolę i rzuca piłkę do osoby którą proponuje. Jeśli zuch się zgadza, to mówi, że chce; jeśli nie - odrzuca piłkę. (10 min)
  5. Majsterka I - robimy stroje (15 min)
  6. GiĆ - "Warzywa" ***** (10 min)
  7. Majsterka II - robimy dekoracje (15 min)
  8. Teatrzyk - próba (10 min)
  9. KR - Podsumowanie zbiórki (10 min)
  10. Zakończenie obrzędowe (5 min)

NAJWAŻNIEJSZE SPRAWY

·         Współpraca w grupach

·         Rozwijanie wyobraźni

·         Rozwijanie zdolności plastycznych

MATERIAŁY

·         Kartony, farby, nożyczki, kleje, taśmy, sznurki, materiały

 

Zbiórka 6. - Bierzemy udział w turnieju "Działkowca"

  1. Rozpoczęcie obrzędowe (5 min)
  2. Gawęda - Zapowiedź tego, co się dziś wydarzy (15 min)
  3. Teatrzyk - mała próba + przedstawienie (20 min)
  4. Ćw - idziemy do ogródka i obserwujemy nasze roślinki- krótka gimnastyka (każdy ogrodnik musi wiedzieć, jak zadbać o bolące plecy) (20 min)
  5. Majsterka- każdy rysuje swoją roślinkę (10 min)
  6. Turniej wiedzy ogrodniczej - stoimy w szeregu, po kolei zadajemy pytania, kto odpowie robi krok do przodu. Wygrywa ten, kto najdalej dojdzie (część konkurencji wymaga zrobienia czegoś; Są też zadania ruchowe np. wyścigi taczek) (10 min)
  7. KR - Podjęcie decyzji o zdobyciu sprawności (10 min)
  8. Obrzęd - przyznanie sprawności w Kręgu Parady (5 min)
  9. Zakończenie obrzędowe (5 min)

NAJWAŻNIEJSZE SPRAWY

·         ZBIÓRKA DWUGODZINNA

·         Warto zaprosić kogoś na przedstawienie (np. rodziców)

·         Zauważenie efektu swojej pracy

·         Uporządkowanie wiadomości...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin