11- 15.03.PR.CH.doc

(420 KB) Pobierz
KONSPEKT NR 11

KONSPEKT NR 11

 

DATA: 15. 03. 2006              ZADANIA LEKCJI:             

PROWADZĄCY:              Zadania wychowawcze: nauka rzutu w wyskoku,

MIEJSCE: sala gimnastyczna              prawidłowe wykonywanie ćwiczeń.

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 12 chłopców (klas III)              Wiadomości: zastosowanie rzutu w wyskoku w meczu

PRZRZĄDY, PRZYBORY: piłki ręczne, pachołki, szarfy.              piłki ręcznej.

              Umiejętności: wykonanie rzut w wyskoku.

              Sprawność: wzmacnianie obręcz barkową, zwiększenie

              ruchomości stawów kończyny górnej, zwiększenie

              koordynacji wzrokowo – ruchowej.

 

TEMAT: Piłka ręczna- rzut w wyskoku.

TOK

LEKCJI

TREŚĆ

CZAS

WSKAZÓWKI

ORGANIZACYJNO-METODYCZNE

I. Część wstępna

Czynności org.-porządk.

 

Ćwiczenia sprawności ogólnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia sprawności specjalnej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa ożywiająca

 

 

Zbiórka, powitanie, podanie tematu i zadań lekcji, pokaz i objaśnienie zadania głównego.

 

-          krążenia LR i PR w przód z przekazywaniem piłki z ręki do ręki

-          rzuty LR i PR w tył z przekazywaniem piłki

-          krążenia nadgarstków z piłką trzymaną oburącz w lewo i w prawo

-          podrzut piłki oburącz zza pleców w górę w przód, chwyt piłki oburącz z przodu

-          j/w, ale podrzut z przodu, chwyt za plecami

-          w skłonie toczenie piłki LR i PR

-          j/w, ale poruszając się tyłem

-          przekładanie piłki pod LN i PN

-          bieg skrzyżny z piłką trzymaną oburącz przed sobą i mocnymi skrętami T na boki

-          wieloskoki naprzemianstronne

-          podrzut piłki w górę, odbicie z jednej nogi, chwyt piłki w górze oburącz, lądowanie

-          dowolne podanie górne do partnera, który odbija się z lewej (prawej) nogi i chwyta piłkę w najwyższym punkcie podciągając prawe (lewe) kolano do klatki piersiowej

 

 

 

 

 

 

-          trzymając piłkę oburącz podskoki na LN z wyraźnym podciągnięciem PN i energicznym rzutem jej w tył (prostowaniem w stawach biodrowym i kolanowym), z obiegnięciem partnera

-          j/w, ale na drugiej nodze

-          bieg, co 3. krok półprzysiad i wyskok w górę z RR w górze

Berek z piłkami- Troje ochotników z założonymi szarfami goni, reszta ucieka. Goniący może złapać uciekającego pod warunkiem, że w danym momencie trzyma piłkę (nie wolno rzucać piłką w uciekających). Piłkę można podawać, nie wolno kozłować ani z nią biegać. Osoba złapana zakłada szarfę i dołącza do goniących. Zabawa kończy się w momencie złapania wszystkich osób.

 

 

2 min

 

 

4 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 min

 

 

Do zadań prowadzącego należy:

§          sprawdzenie gotowości uczniów do zajęć (przypomnienie o zdjęciu zegarków i biżuterii)

§          podanie tematu i zadania lekcji

§          wykonanie prawidłowego pokazu i objaśnienie zadania głównego

§          ćwiczący wykonują ćwiczenia w biegu do palika po przekątnej, po czym w truchcie wracają na koniec rzędu obok

                          

§          każdy ćwiczący ma piłkę

§          pokaz i omówienie każdego ćwiczenia

§          sygnalizacja i korygowanie błędów

§          podział uczniów na dwójki

                   

§          pokaz i omówienie każdego ćwiczenia

§          sygnalizacja i korygowanie błędów

 

 

 

 

 

 



- podanie zasady zabawy

- wyznaczenie berka (b)

- czuwanie nad poprawnością zabawy

 

 

 

             

II. Część główna

Ćwiczenia

techniczne w formie ścisłej

 

 

-          w biegu, co 2-3 kroki ustawienie skośnie stopy lewej nogi i odbicie z lewej nogi z podciągnięciem prawego kolana w górę; lądowanie na nogę odbijającą

-          j/w, ale dodatkowo wykonywany jest skręt T w prawo i zamach w  tył

-          j/w, ale ćwiczący imituje rzut bez piłki, lądowanie na nogę odbijającą

 

 

2 min

 

 

 

2 min

 

2 min

 

 

§          pokaz i omówienie każdego ćwiczenia

§          sygnalizuję i koryguję błędy

 

Uczniowie ustawieni są w szeregu na linii bocznej boiska, twarzą w kierunku drugiej linii bocznej; ćwiczenia wykonywane są w obie strony - w jedną odbicie i lądowanie z prawej nogi, z powrotem z lewej nogi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia

taktyczne w formie ścisłej

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia  taktyczne w formie fragmentów gry

 

 

Gra szkolna

 

 

 

 

 

 

-          w dwójkach podania w wyskoku z miejsca i chwyty piłki oburącz półgórne

-          j/w, ale po wykonaniu 2-3 kroków marszu

-          j/w, ale po wykonaniu 2-3 kroków nabiegu

 

 

 

 

 

-          podanie jednorącz półgórne do prowadzącego i bieg w kierunku bramki; po otrzymaniu podania od prowadzącego i chwycie piłki oburącz półgórnym ćwiczący wykonuje rzut na bramkę w wyskoku sprzed obrońcy *

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          podania jednorącz półgórne i chwyty oburącz półgórne w trójkach w biegu z jednego końca sali na drugi zakończone dowolnym rzutem w wyskoku na bramkę przez jednego z trójki (rozegranie ataku szybkiego bez kozłowania piłki) *

 

 

 

 

 

-          j/w, ale z obrońcą ustawionym przed polem bramkowym starającym się przeszkodzić w akcji *

 

 

 

 

Piłka ręczna 6x6

 

 

 

 

 

 

2 min

 

2 min

2 min

 

 

 

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin