KONSPEKT NR 4
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 14 chłopców (klasa I) Wiadomości: uczeń umie dokonać samooceny własnej
PRZRZĄDY, PRZYBORY: piłki ręczne - 14 szt., sprawności zna przepisy gry dotyczące wymiarów boiska
stojak z kółkiem hula - hop, kreda, szarfy, stoper ilości zawodników, gry piłką
Umiejętności: uczeń potrafi zastosować chwyt i podanie w
czasie gry uproszczonej
Sprawność: uczeń zna ćwiczenia kształtujące sprawność
specjalną piłkarza ręcznego
TEMAT: Piłka ręczna - doskonalenie podań i chwytów w ruchu.
LEKCJI
ORGANIZACYJNO-METODYCZNE
Czynności org.-porządk.
Zabawa ożywiająca
Rozgrzewka:
Ćwiczenia w biegu
Ćwiczenia z piłką w miejscu
Zbiórka, powitanie, podanie zadań lekcji. , sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących do zajęć, podanie tematu lekcji, przedstawienie i uzasadnienie celów lekcji.
Berek krzyżak- Dwie osoby gonią pozostałe z piłką ręczną. Jeżeli kogoś złapią przekazują mu ta piłkę. Aby uchronić się przed złapaniem dwie osoby musza wykonać leżenia przodem na krzyż.
- krążenia ramion oburącz w przód i w tył
- j.w. na przemian w przód i w tył
- poruszanie się krokiem odstawno-dostawnym
- zmiany tempa i kierunku biegu
- na sygnał obrót o 360°
Indywidualne:
- toczenie piłki wokół siebie w staniu, klęku, siadzie
- w leżeniu przodem niskie podrzuty piłki w górę i chwyty
- w siadzie równoważnym przetaczanie piłki pod nogami
Dwójkami:
- ćwiczący ustawieni tyłem do siebie podają piłkę przez skręt tułowia
- ustawienie j.w. - podanie piłki dołem i górą
- ustawienie j.w. - przytrzymywanie piłki plecami i poruszanie się po boisku w różnych kierunkach
1 min
2 min
6 min
Ustawienie ćw. w szeregu.
Prowadzący wyznacza dwie osoby na berka oraz przypomina o zasadach bezpieczeństwa. Zadaniem prowadzącego jest wyznaczenie terenu gonitwy oraz obserwowanie uczniów podczas trwania zabawy i dopilnowanie, aby uczniowie bawili się uczciwie.
Prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonywanie ćwiczeń.
Ćwiczenia w parach
Ćwiczenia w zespołach
Zabawa rzutna
- Rzuty i chwyty piłki odbitej o ścianę.
- Podania i chwyty piłki w miejscu.
- „Szybko podawaj”- szybkie podania i chwyty w dwójkach.
- Podania piłki po prostej ze zmianą miejsc za piłką.
- J.w. ze zmianą miejsc od piłki.
Wyprzedź piłkę- ćw. podzieleni na dwie drużyny. Drużyna A ustawiona na obwodzie koła, drużyna B w rzędzie prostopadle do koła. Zawodnicy drużyny A podają piłkę kolejno do siebie po obwodzie koła, jednocześnie pierwszy zawodnik drużyny B stara się obiec koło zanim piłka przejdzie obwód koła i wróci do zawodnika drużyny A, który rozpoczął grę.
Przechwyć podanie od środkowego- ćw. ustawieni na zewnątrz koła. Wewnątrz koła dwóch ćw. Uczniowie z koła starają się podać piłkę do wyznaczonego partnera w kole. Drugi z koła próbuje przechwycić podanie.
20 min
4 min
Ćw: ustawieni w dwójkach przodem do ściany.
Ćw: ustawieni w dwójkach w odległości ok. 4m.
Ćw:. ustawieni j.w. - dokonują samooceny podań i chwytów
Ćw: podzieleni na trzy zespoły ustawione w rzędach naprzeciw siebie.
Prowadzący zwraca uwagę na poprawność wykonywania podań i chwytów.
Prowadzący objaśnia zasady, uczniowie w siadzie płaskim podpartym wykonują głębokie wdechy i wydechy.
Gra drużynowa
Gra do swojego kapitana- Na polu bramkowym do piłki ręcznej ustawieni kapitanowie zespołów. Drużyny ustawiają się po przeciwnych stronach swoich kapitanów. Zadaniem jednej z drużyn jest
przeprowadzenie podaniami piłki do swojego kapitana, a drugiej uniemożliwienie tegoż.
Prowadzący zwraca uwagę na poprawność gry, wpaja
zasadę fair play. Podaje ilość zawodników i wymiary boiska w piłce ręcznej.
Ćwiczenia korekcyjne i oddechowe
- w leżeniu tyłem, nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych, ręce wzdłuż tułowia - głębokie wdechy i wydechy.
- pozycja j.w. - wtaczanie i staczanie piłki stopami po ścianie
Omówienie lekcji. Wdrażanie nawyków higienicznych. Pożegnanie.
Ćw: wykonują leżenie tyłem w dowolnym miejscu.
Prowadzący zachęca do gry rekreacyjnej w piłkę ręczną.
flek