4- 09.03.PR.CH.doc

(40 KB) Pobierz
KONSPEKT NR 2

KONSPEKT NR 4

 

DATA: 09. 03. 2006              ZADANIA LEKCJI:             

PROWADZĄCY:              Zadania wychowawcze: uczeń poprawnie współpracuje z

MIEJSCE: sala gimnastyczna              partnerem, jest zdyscyplinowany, dba o higienę osobistą

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 14 chłopców (klasa I)              Wiadomości: uczeń umie dokonać samooceny własnej

PRZRZĄDY, PRZYBORY: piłki ręczne - 14 szt.,              sprawności zna przepisy gry dotyczące wymiarów boiska

stojak z kółkiem hula - hop, kreda, szarfy, stoper              ilości zawodników, gry piłką

              Umiejętności: uczeń potrafi zastosować chwyt i podanie w

              czasie gry uproszczonej

              Sprawność: uczeń zna ćwiczenia kształtujące sprawność

              specjalną piłkarza ręcznego

 

 

 

TEMAT: Piłka ręczna - doskonalenie podań i chwytów w ruchu.

TOK

LEKCJI

TREŚĆ

CZAS

WSKAZÓWKI

ORGANIZACYJNO-METODYCZNE

I. Część wstępna

Czynności org.-porządk.

 

 

Zabawa ożywiająca

 

 

Rozgrzewka:

Ćwiczenia w biegu

 

 

 

Ćwiczenia z piłką w miejscu

 

 

Zbiórka, powitanie, podanie zadań lekcji. , sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących do zajęć, podanie tematu lekcji, przedstawienie i uzasadnienie celów lekcji.

Berek krzyżak- Dwie osoby gonią pozostałe z piłką ręczną. Jeżeli kogoś złapią przekazują mu ta piłkę. Aby uchronić się przed złapaniem dwie osoby musza wykonać leżenia przodem na krzyż.

 

- krążenia ramion oburącz w przód i w tył

- j.w. na przemian w przód i w tył

- poruszanie się krokiem odstawno-dostawnym

- zmiany tempa i kierunku biegu

- na sygnał obrót o 360°

Indywidualne:

- toczenie piłki wokół siebie w staniu, klęku, siadzie

- w leżeniu przodem niskie podrzuty piłki w górę i chwyty

- w siadzie równoważnym przetaczanie piłki pod nogami

Dwójkami:

- ćwiczący ustawieni tyłem do siebie podają piłkę przez skręt tułowia

- ustawienie j.w. - podanie piłki dołem i górą

- ustawienie j.w. - przytrzymywanie piłki plecami i poruszanie się po boisku w różnych kierunkach

 

 

1 min

 

 

 

2 min

 

 

 

 

6 min

 

 

Ustawienie  ćw. w szeregu.

 

 

 

Prowadzący wyznacza dwie osoby na berka oraz przypomina o zasadach bezpieczeństwa. Zadaniem prowadzącego jest wyznaczenie terenu gonitwy oraz obserwowanie uczniów podczas trwania zabawy i dopilnowanie, aby uczniowie bawili się uczciwie.

 

 

 

 

 

Prowadzący zwraca uwagę na poprawne wykonywanie ćwiczeń.

II. Część główna

Ćwiczenia w parach

 

 

Ćwiczenia w zespołach

 

 

Zabawa rzutna

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa rzutna

 

 

 

 

- Rzuty i chwyty piłki odbitej o ścianę.

- Podania i chwyty piłki w miejscu.

- „Szybko podawaj”- szybkie podania i chwyty w dwójkach.

- Podania piłki po prostej ze zmianą miejsc za piłką.

- J.w. ze zmianą miejsc od piłki.

 

Wyprzedź piłkę- ćw. podzieleni na dwie drużyny. Drużyna A ustawiona na obwodzie koła, drużyna B w rzędzie prostopadle do koła. Zawodnicy drużyny A podają piłkę kolejno do siebie po obwodzie koła, jednocześnie pierwszy zawodnik drużyny B stara się obiec koło zanim piłka przejdzie obwód koła i wróci do zawodnika drużyny A, który rozpoczął grę.

Przechwyć podanie od środkowego- ćw. ustawieni na zewnątrz koła. Wewnątrz koła dwóch ćw. Uczniowie z koła starają się podać piłkę do wyznaczonego partnera w kole. Drugi z koła próbuje przechwycić podanie.

 

 

20 min

 

 

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

 

Ćw: ustawieni w dwójkach przodem do ściany.

Ćw: ustawieni w dwójkach w odległości ok. 4m.

Ćw:. ustawieni j.w. - dokonują samooceny podań i chwytów

Ćw: podzieleni na trzy zespoły ustawione w rzędach naprzeciw siebie.

Prowadzący  zwraca uwagę na poprawność wykonywania podań i chwytów.

Prowadzący objaśnia zasady, uczniowie w siadzie płaskim podpartym wykonują głębokie  wdechy i wydechy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gra drużynowa

Gra do swojego kapitana- Na polu bramkowym do piłki ręcznej ustawieni kapitanowie zespołów. Drużyny ustawiają się po przeciwnych stronach swoich kapitanów. Zadaniem jednej z drużyn jest

przeprowadzenie podaniami piłki do swojego kapitana, a drugiej uniemożliwienie tegoż.

4 min

 

 

 

 

 

Prowadzący zwraca uwagę na poprawność gry, wpaja

zasadę fair play. Podaje ilość zawodników i wymiary boiska w piłce ręcznej.

III. Część końcowa

Ćwiczenia korekcyjne i oddechowe

 

 

Podsumowanie lekcji

 

 

- w leżeniu tyłem, nogi ugięte w stawach biodrowych i  kolanowych, ręce wzdłuż tułowia - głębokie wdechy i wydechy.

- pozycja j.w. - wtaczanie i staczanie piłki stopami po ścianie

Omówienie lekcji. Wdrażanie nawyków higienicznych. Pożegnanie.

 

 

2 min

 

 

 

 

2 min

 

 

 

 

Ćw: wykonują leżenie tyłem w dowolnym miejscu.

 

 

 

 

Prowadzący zachęca do gry rekreacyjnej w piłkę ręczną.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin