plany styczen.doc

(93 KB) Pobierz
SYTUACJE EDUKACYJNE

SYTUACJE EDUKACYJNE

OBSZARY EDUKACJI

PRZEWIDYWANE REZULTATY

SPOSTRZEŻENIA

I UWAGI

DATA

PONIEDZIAŁEK

Wiemy jak się ubrać, kiedy jest zimno

 

1. „Zabawy z literami” – zabawa dydaktyczna.  Utrwalenie poznanych liter.

2. „Śniegowa pierzynka” – słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej połączone z rozmową „Jak zmieniamy sposób ubierania się z nadejściem chłodów?”.

„Pary rękawiczek” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Rękawiczki”.

Poznanie obrazu graficznego głoski p – litery p, P. Globalne czytanie wyrazów: płatki, para, lewa, prawa. Doskonalenie liczenia w zakresie dziesięciu.

„Pokaż swoje ubranie” – zabawa ruchowa z elementami biegu.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik.

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

3. „Prawa, lewa rękawiczka” – praca plastyczna. Odrysowywanie dłoni na kartce – rękawiczek. Ozdabianie wg własnego pomysłu.

 

WTOREK

W zimie pamiętamy o czapkach i szalikach

 

1. „Kości” – zabawa dydaktyczna. Grupowanie kostek o takiej samej liczbie oczek.

2. „Czapki” – słuchanie wiersza Anny Rżysko-Jamrozik połączone z pracą plastyczną „Kolorowe

 

 

 

14

4

13

5

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

4

9

5

 

 

 

Dziecko:

·         utrwala poznane litery,

doskonali spostrzegawczość,

·         uważnie słucha utworu

literackiego i udziela odpowiedzi na pytanie dotyczące jego treści,

·         posługuje się określeniami:

para, lewy, prawy,

·         liczy palce i określa ich liczbę

liczebnikami,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

·         grupuje kostki o takiej samej

liczbie oczek,

·         uważnie słucha utworu

literackiego i udziela odpowiedzi

 

 

 

Karty pracy 3, s. 26

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szablony czapek z kolorowego papieru

CD3 nr 9

 

czapki”. Wycinanie ozdobnych elementów z papieru kolorowego, naklejanie na szablon czapki. Umiejętne prowadzenie linii prostych pionowych i poziomych.

„Porównujemy szaliki” zabawa dydaktyczna połączona z pokazem prawidłowego zakładania szalika. Określane kolorów i wzorów szalików. Porównywanie ich pod względem: długości i szerokości.  „Zapraszamy do…. „– zabawa ruchowa.

Spacer w okolicy przedszkola – rysowanie patykiem wzorów na śniegu.

3. „Labada” – zabawa ruchowa ze śpiewem. Ilustrowanie ruchem treści piosenki.

 

ŚRODA

Chronimy się przed śniegiem i mrozem

 

1. „Co zostało zmienione” – zabawa dydaktyczna. Ćwiczenia pamięci.

2. „Co nas chroni przed śniegiem i mrozem?” – praca z obrazkiem połączona z pracą plastyczną „Ciepłe ubranie”. Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed śniegiem i mrozem.

„Kolorowe parasole” – zabawa dydaktyczna połączona z ćwiczeniem graficznym „Parasole”. Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznawanie litery p, P. Globalne czytanie wyrazu: parasole.

Obserwacja zimowego krajobrazu – spacer.

3. „Swetry w różne wzorki” – ćwiczenia graficzne. Utrwalenie cyfr 1-9, doskonalenie liczenia.

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

9

11

13

14

 

na pytanie dotyczące jego treści

·         sprawnie posługuje się

nożyczkami,

·         estetycznie wykonuje pracę

plastyczną,

·         zna prawidłowy sposób

ubierania szalika,

·         porównuje długość i szerokość

szalików,

·         współdziała w zabawie

ruchowej ze śpiewem,

 

 

 

 

·         rozumie konieczność

chronienia się przed śniegiem i mrozem,

·         wie, które materiały chronią

przed zimnem,

·         posługuje się liczebnikami

głównymi i porządkowymi,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karty pracy 3, s.27

 

 

CZWARTEK

Zdrowym być!

 

1. „Ciepło zimno” – zabawa dydaktyczna. Doskonalenie orientacji przestrzennej.

2. Zajęcia umuzykalniające przy pianinie – „Zdrowa piosenka” – słuchanie piosenki. Zapoznanie ze słowami i melodią. Zabawa taneczna. Wykonanie prostego układu tanecznego.

„Paweł zachorował” – historyjka obrazkowa. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego. Swobodne wypowiedzi na temat treści obrazka. „Ubieramy się” – zabawa naśladowcza. Spacer w okolicy przedszkola – zachęcanie do samodzielnego ubierania się.

3. „Kartka” – ćwiczenia utrwalające orientację na kartce papieru.

 

 

PIĄTEK

Na jaką pogodę te buty?

 

1. „Jak dojść do celu?” zabawa dydaktyczna. Utrwalenie pojęć dotyczących orientacji w przestrzeni: na prawo, na lewo.

2. „Na jaką porę te buty?” – zabawa dydaktyczna. Posługiwanie się określeniami: para, prawy, lewy. „Zakładamy buty” – zabawa z elementem równowagi.

Spacer w pobliżu przedszkola samodzielne zakładanie butów, określanie który jest prawy,

 

 

 

13

8

4

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

11

5

 

 

 

·         orientuje się w schemacie

własnego ciała,

·         zna i śpiewa piosenkę,

·         uczestniczy w zabawie

tanecznej ze śpiewem,

·         opowiada historyjkę

obrazkową,

·         samodzielnie ubiera się: zna

kolejność zakładania ubrań, zapina guziki i suwaki, próbuje wiązać sznurowadła,

 

 

 

 

 

 

 

 

·         rozumie określenia: lewa,

prawa,

·         wypowiada się w sytuacjach

problemowych, uzasadnia swoje zdanie,

·         posługuje się określeniami:

para, lewy, prawy,

·         kontroluje ruchy własnego

 

 

 

 

Karty pracy 3, s.28

CD2 nr 13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

a który lewy. „W poszukiwaniu

śnieżnych zasp”: obserwacja śniegu, warunków atmosferycznych; zabawy na śniegu.

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik

3. „Czyj to kapeć?” – zabawa dydaktyczna.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin