SYTUACJE EDUKACYJNE
OBSZARY EDUKACJI
PRZEWIDYWANE REZULTATY
SPOSTRZEŻENIA
I UWAGI
DATA
PONIEDZIAŁEK
Wiemy jak się ubrać, kiedy jest zimno
1. „Zabawy z literami” – zabawa dydaktyczna. Utrwalenie poznanych liter.
2. „Śniegowa pierzynka” – słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej połączone z rozmową „Jak zmieniamy sposób ubierania się z nadejściem chłodów?”.
„Pary rękawiczek” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem ćwiczenia graficznego „Rękawiczki”.
Poznanie obrazu graficznego głoski p – litery p, P. Globalne czytanie wyrazów: płatki, para, lewa, prawa. Doskonalenie liczenia w zakresie dziesięciu.
„Pokaż swoje ubranie” – zabawa ruchowa z elementami biegu.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik.
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
3. „Prawa, lewa rękawiczka” – praca plastyczna. Odrysowywanie dłoni na kartce – rękawiczek. Ozdabianie wg własnego pomysłu.
WTOREK
W zimie pamiętamy o czapkach i szalikach
1. „Kości” – zabawa dydaktyczna. Grupowanie kostek o takiej samej liczbie oczek.
2. „Czapki” – słuchanie wiersza Anny Rżysko-Jamrozik połączone z pracą plastyczną „Kolorowe
14
4
13
5
9
Dziecko:
· utrwala poznane litery,
doskonali spostrzegawczość,
· uważnie słucha utworu
literackiego i udziela odpowiedzi na pytanie dotyczące jego treści,
· posługuje się określeniami:
para, lewy, prawy,
· liczy palce i określa ich liczbę
liczebnikami,
· grupuje kostki o takiej samej
liczbie oczek,
literackiego i udziela odpowiedzi
Karty pracy 3, s. 26
Szablony czapek z kolorowego papieru
CD3 nr 9
czapki”. Wycinanie ozdobnych elementów z papieru kolorowego, naklejanie na szablon czapki. Umiejętne prowadzenie linii prostych pionowych i poziomych.
„Porównujemy szaliki” – zabawa dydaktyczna połączona z pokazem prawidłowego zakładania szalika. Określane kolorów i wzorów szalików. Porównywanie ich pod względem: długości i szerokości. „Zapraszamy do…. „– zabawa ruchowa.
Spacer w okolicy przedszkola – rysowanie patykiem wzorów na śniegu.
3. „Labada” – zabawa ruchowa ze śpiewem. Ilustrowanie ruchem treści piosenki.
ŚRODA
Chronimy się przed śniegiem i mrozem
1. „Co zostało zmienione” – zabawa dydaktyczna. Ćwiczenia pamięci.
2. „Co nas chroni przed śniegiem i mrozem?” – praca z obrazkiem połączona z pracą plastyczną „Ciepłe ubranie”. Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed śniegiem i mrozem.
„Kolorowe parasole” – zabawa dydaktyczna połączona z ćwiczeniem graficznym „Parasole”. Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi. Rozpoznawanie litery p, P. Globalne czytanie wyrazu: parasole.
Obserwacja zimowego krajobrazu – spacer.
3. „Swetry w różne wzorki” – ćwiczenia graficzne. Utrwalenie cyfr 1-9, doskonalenie liczenia.
8
3
11
na pytanie dotyczące jego treści
· sprawnie posługuje się
nożyczkami,
· estetycznie wykonuje pracę
plastyczną,
· zna prawidłowy sposób
ubierania szalika,
· porównuje długość i szerokość
szalików,
· współdziała w zabawie
ruchowej ze śpiewem,
· rozumie konieczność
chronienia się przed śniegiem i mrozem,
· wie, które materiały chronią
przed zimnem,
· posługuje się liczebnikami
głównymi i porządkowymi,
Karty pracy 3, s.27
CZWARTEK
Zdrowym być!
1. „Ciepło zimno” – zabawa dydaktyczna. Doskonalenie orientacji przestrzennej.
2. Zajęcia umuzykalniające przy pianinie – „Zdrowa piosenka” – słuchanie piosenki. Zapoznanie ze słowami i melodią. Zabawa taneczna. Wykonanie prostego układu tanecznego.
„Paweł zachorował” – historyjka obrazkowa. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego. Swobodne wypowiedzi na temat treści obrazka. „Ubieramy się” – zabawa naśladowcza. Spacer w okolicy przedszkola – zachęcanie do samodzielnego ubierania się.
3. „Kartka” – ćwiczenia utrwalające orientację na kartce papieru.
PIĄTEK
Na jaką pogodę te buty?
1. „Jak dojść do celu?” – zabawa dydaktyczna. Utrwalenie pojęć dotyczących orientacji w przestrzeni: na prawo, na lewo.
2. „Na jaką porę te buty?” – zabawa dydaktyczna. Posługiwanie się określeniami: para, prawy, lewy. „Zakładamy buty” – zabawa z elementem równowagi.
Spacer w pobliżu przedszkola – samodzielne zakładanie butów, określanie który jest prawy,
2
· orientuje się w schemacie
własnego ciała,
· zna i śpiewa piosenkę,
· uczestniczy w zabawie
tanecznej ze śpiewem,
· opowiada historyjkę
obrazkową,
· samodzielnie ubiera się: zna
kolejność zakładania ubrań, zapina guziki i suwaki, próbuje wiązać sznurowadła,
· rozumie określenia: lewa,
prawa,
· wypowiada się w sytuacjach
problemowych, uzasadnia swoje zdanie,
· kontroluje ruchy własnego
Karty pracy 3, s.28
CD2 nr 13.
a który lewy. „W poszukiwaniu
śnieżnych zasp”: obserwacja śniegu, warunków atmosferycznych; zabawy na śniegu.
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik
3. „Czyj to kapeć?” – zabawa dydaktyczna.
flek