ZADANIA
SPOSOBY REALIZACJI
TERMIN REALIZACJI
UWAGI
1
2
3
4
BLIŻSZE POZNANIE DZIECI, ICH PRZYZWYCZAJEŃ I UPODOBAŃ
PODNOSZENIE POZIOMU WIEDZY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW
PRACA INDYWIDUALNA Z RODZICAMI
1. Prowadzenie rozmów indywidualnych zaplanowanych przez nauczycielkę oraz z inicjatywy rodziców.
2. Systematyczne prowadzenie „Kącika dla rodziców”
a) stały kącik: „Nadstawcie ucha, co słychać u Zucha” (zadania wychowawcze, teksty wierszy i piosenek)
b) eksponowanie prac plastycznych: „Kraina cudów”
c) eksponowanie artykułów z czasopism „Wychowanie w Przedszkolu”, „Domowe Przedszkole” itp.(teksty dotyczące problemów wychowawczych, porady):
- „Bezsłowna agresja” Anna Kozłowska
3. Zaproszenie rodziców na zajęcia otwarte (do 5 osób)
- umysłowe
- umuzykalniające
- matematyczne
- plastyczne
- zestaw zabaw ruchowych
4. Wypożyczanie rodzicom książek i czasopism pedagogicznych
5. Przygotowywanie materiałów i umieszczanie ich w „Kieszonkach Edukacyjnych”
w miarę potrzeb
w miarę realizacji programu
w każdy wtorek i piątek
cały rok szk.(jeden w miesiącu).
04.10. 04 r.
07.12.04 r.
10.02.05 r.
21.04.05 r.
10.06.05 r.
}w miarę potrzeb przez
cały rok
OPRACOWAŁA: IZABELA FRANKOWSKA
PODNOSZENIE KULTURY PEDAGOGICZNEJ RODZICÓW W CELU UJEDNOLICENIA KIERUNKU WYCHOWAWCZEGO DZIECI W P-LU I W DOMU
6. Indywidualne spotkania rodziców z nauczycielką w celu ujednolicenia oddziaływań wych. i dydaktycznych, omówienie spostrzeżeń o rozwoju dziecka.
7. Opracowanie cyklu tematów i umieszczanie ich w Kąciku dla Rodziców:
- „Leżakowanie nie musi być problemem.”
- „Zespół nadpobudliwości psychoruchowej dzieci.”
-„W królestwie dobrej wróżki – zabawy zapobiegające agresji.”
- „Nerwice mowy – jąkanie”
PRACA Z ZESPOŁEM RODZICÓW
1. Prowadzenie zebrań ogólnych i grupowych z rodzicami.:
a) informacja o ogólnych założeniach planu pracy przedszkola; pracy wychowawczo – dydaktyczno – opiekuńczej w oddziale dzieci 5-6 letnich na rok bieżący.
b) Zebranie grupowe połączone z zajęciem pokazowym
TEMAT: „Matematyczne zabawy”
SEMINARIUM: „Kształtowanie odporności emocjonalnej na sytuacje trudne, wymagające wysiłku intelektualnego.”
c) Spotkanie z rodzicami z udziałem psychologa:
TEMAT: „Praca z dzieckiem trudnym.”
SEMINARIUM: „Korygowanie deficytów rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka.”
d) Zebranie grupowe połączone z zajęciem pokazowym:
TEMAT: „Kolorowy świat liter”
SEMINARIUM: „Samodzielne próby czytania i pisania dziecka, a jego rozwój społeczno – emocjonalny oraz właściwości psychofizyczne.”
w miarę potrzeb przez
do 30.09.04 r.
do 30.11.04 r.
do 30.04.05 r.
do 30.01.05 r.
do 15.09.04 r.
do 31.10.04 r.
do 31.01.05 r.
DOSKONALENIE BAZY MATERIALNEJ PRZEDSZKOLA:
NAWIĄZANIE WSPÓŁPRACY ZE ŚRODOWISKIEM:
1. Zadeklarowanie przez rodziców wysokości składki na „Radę Rodziców”.
2. Pomoc w doposażaniu kącików (Np. relaksacyjnego) w sali na miarę możliwości rodziców.
3. Pomoc rodziców w usuwaniu usterek w sprzęcie ogrodowym i naprawie zabawek.
4. Pomoc w organizowaniu uroczystościach z udziałem rodziców oraz dla dzieci:
a) „ Hej kolęda, kolęda... – Wigilia w przedszkolu”
b) „Bal karnawałowy”
c) „Witamy Babcię i Dziadka w przedszkolu”
d) zorganizowanie kuligu rodzinnego
e) „Wielkanocne jajko – zajączek w przedszkolu”
f) „Dla mojej mamy i taty”
g) „Żegnaj przedszkole – witaj szkoło – pożegnanie dzieci 6 letnich”
5. Przedstawienie możliwości innych form pracy na rzecz grupy lub przedszkola.
1. Nawiązanie kontaktu z Poradnią Psych.–Pedag., ośrodkiem zdrowia, Komendą Policji, fryzjerem Szkołą Podstawową Nr 15, Szkołą Podstawową w Radzyniu Chełmińskim itp.
2. Kontynuowanie współpracy z Polskim Towarzystwem Dysleksji oddz. nr 55 w Grudziądzu
na pierwszym zebraniu
przez cały rok szkolny
do 24.12.04 r.
do 15.02.05 r.
do 21.01.05 r.
12.04.- 02.05 r.
do 21.03.05 r.
do 26.05.05 r.
do 17.06.05 r.
flek