PLAN PRACY - 3.doc

(87 KB) Pobierz
TEMATYKA

 

 

 

 

WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

 

NA MIESIĄC STYCZEŃ 2006 DLA DZIECI

 

3 –4 LETNICH

 

 

 

 

              TEMATYKA:

 

1.      PIES PRZYJACIEL CZŁOWIEKA  – od 02.01. – do 11.01 2006 r.

 

2.      MÓJ PIERWSZY BAL... – od 12.01. – do 17.01. 2006 r.

 

3.      U BABCI JEST SŁODKO... – od 18.01. – do 27.01. 2006 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPRACOWAŁA: IZABELA FRANKOWSKA

 

 

 

 

 

 

PIES PRZYJACIEL CZŁOWIEKA

 

CEL GŁÓWNY:  Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwacje.

CEL KSZTAŁCĄCY:  Zapoznanie się ze zwierzętami hodowlanymi – psem (nazwa, wygląd, poruszanie się, odżywianie, odgłosy) oraz rolą niektórych psów w życiu człowieka. 

OBSZARY EDUKACYJNE: (CELE SZCZEGÓŁOWE)

I. EDUKACJA SPOŁECZNO - MORALNA

      1.   Poznaję zasady życia w rodzinie - poziom I p. 1,2,3 s.15 ; poziom II p.2, s.16

2.       Poznaje reguły życia w grupie – jestem samodzielny, umiem współżyć i współdziałać z innymi – poziom I p. 9,10 s.18 ; poziom II p.6,11,  s.19

3.       Poznaje swoje prawa i obowiązki oraz świat wartości moralnych – poziom I p.6,7 s.22 poziom II p 6,7 s.22-23

II. EDUKACJA ZDROWOTNA

2.       Dbam o swoje zdrowie – poziom I p.3 s.34; poziom II p.3 s.35; 

3.   Doświadczam samodzielności i przyswajam nawyki higieniczno – kulturalne – poziom I p.2 s.37; poziom II p.2 s.38;

III. EDUKACJA RUCHOWA

1.       Rozwijam swoją sprawność ruchową poprzez gry i zabawy ruchowe s.41

2.       Doskonalę sprawność ruchową poprzez ćwiczenia gimnastyczne(zabawy) s. 47

IV. EDUKACJA PRZYRODNICZA

      1.   Obserwuję, eksperymentuje  i odkrywam przyrodę w ciągu całego roku - poziom I p.1 s. 51; poziom II p.1,2 s.51 

3.       Obserwuję, eksperymentuje  i odkrywam przyrodę w okresie zimy –poziom I p.6, s.57 poziom II p.5, s.58;

V. EDUKACJA W ZAKRESIE MOWY I MYŚLENIA

2.  Uczę się myśleć, mówić, słuchać i rozumieć – poziom I p.6,7 s.76; poziom II p.2,5, s.76;

3.  Mam zawsze kontakt z książką – poziom I p.5,8 s.79 -80; poziom II p.2, s.80;

4.  Poznaję literaturę i bawię się w teatr – poziom I p.1,4 s.83 ; poziom II p.1,4,5  s.83;

5.  Potrafię opowiadać treść obrazków i historyjek obrazkowych – poziom I p 2 s.86; poziom II p.3,4 s.86

6.  Doskonalę swoją wymowę - poziom I p 3,8 s.89; poziom II p.3,4, s.89 -90

VI.  EDUKACJA W ZAKRESIE PRZYGOTOWANIA DO PISANIA I CZYTANIA

1.       Doskonalę spostrzegawczość wzrokową - poziom I p.8,10 s.96; poziom II p.5,9,11 s.96 -97

VII. EDUKACJA MATEMATYCZNA

VIII. EDUKACJA KULTUROWO – ESTETYCZNA

2.       Poznaję zwyczaje, tradycje i sztukę ludową - poziom I p.6a s.132; poziom II p.5 s.132

3.       Poznaję sztukę plastyczną i sam jestem twórcą – poziom I p. 2,3,7,9 s.135; poziom II p.4,6,9  s.136

IX. EDUKACJA MUZYCZNA

2.       Poznaję instrumenty muzyczne i próbuje na nich grać – poziom I p.2, s.140 ; poziom II p.2 s.141

3.       Śpiewam piosenki i bawię się przy muzyce – poziom I p. 4,5,6,8 s.142; poziom II p.3,4,6  s.142

X. EDUKACJA TECHNICZNA

2.       Podejmuje własne działania konstrukcyjno – techniczne – poziom I p.3 s.147; poziom II p.1  s.147

 

 

ZADANIA EDUKACYJNE:

              „Kundelek” słuchanie opowiadania I. Salach – dzieci powinny: zapoznać się z wyglądem psa, jego sposobem poruszania, odżywiania oraz rolą w życiu człowieka;

              „Kłopoty Burka z podwórka” – teatrzyk kukiełkowy -  dzieci powinny: zapoznać się ze sposobami przygotowania się do zimy m.in. cieplejsze budy, porastanie cieplejszą sierścią itp.

              „Pies” – rysowanie kredkami świecowymi, wypełnianie konturów (3 l.) dzieci powinny: prawidłowo               wypełniać kontur,  nie wyjeżdżać poza linie, prawidłowo trzymać kredkę;

              * „Kundelek” – origami (4 l.) - dzieci powinny: dokładnie wykonać pracę, uważnie słuchać wskazówek nauczyciela;

              „Buda dla psa” – budowanie z klocków – (3 l.) dzieci powinny: budować z zachowaniem zasad równowagi (szersza podstawa), kształcenie wyobraźni przestrzennej, nazywać swoje wytwory;

              * „Pies na spacerze” – malowanie (4 l.)  dzieci powinny: umiejętnie rozmieścić postacie, rozwinąć zdolność planowania , podjąć próbę przedstawienia ruchu w pracy plastycznej;

              „Kundel bury” – słuchanie piosenki śpiewanej przez nauczycielkę - dzieci powinny: zapoznać się z treścią i melodią piosenki, regulować oddech podczas śpiewu;

              „Kundel bury” – improwizacje instrumentalne na podstawie piosenki -  dzieci powinny: posługiwać się instrumentami akustycznymi, rozwijać poczucie rytmu, kształcić wyobraźnię słuchową;

              „Ile piesków?” – zab. dyd. – ustalenie że po zmianie typu „dodać” jest więcej a po zmianie typu „odjąć” jest mniej  ( 3,4 l.)

              „Ile masz?” – zab. dyd. – wdrażanie dzieci do  precyzji w ustaleniu wyniku dodawania i odejmowania (małe liczebności – na miarę możliwości dzieci) (3,4 l.)

              Wprowadzenie zabawy ruchowej z elementem:

-          skoku pt. „Bal pajacyków” – wyrabianie skoczności i zwinności

-          orientacyjno – porządkowej pt. „Balonik” – prawidłowa reakcja na bodźce słuchowo – wzrokowe;

 

 

I i III CZĘŚĆ DNIA

 

 

F      „Chory piesek”, „Buda dla psa” – słuchanie opowiadania I. Salach – dzieci powinny: wypowiadać się na temat opowiadania. (3, 4 l.)

F      Spacer w okolicach przedszkola – dzieci powinny: zapoznać się z wyglądem psów, sposobem poruszania, wdrażać się do opanowania reakcji wywołanych lękiem

F      „Kołysanka Joasi” - ćw. artykulacyjne na podstawie wiersza H. Trawińskiej – dzieci powinny: rozumieć polecenia nauczycielki kierowanych do całej grupy, ćwiczyć wzmacniające mięśnie narządów mowy; (3,4 l.)

F      „Psie łatki” – stemplowanie – dzieci powinny  kształcić wyobraźnię i pomysłowości; (3,4 l.)

F      „Przygody naszych przyjaciół - psy” – praca z książką - dzieci powinny: wypowiadać się na temat ilustracji; (4 l)

F      „Wierny Azorek” H. Pilecka, „Pies” - słuchanie i wygłaszanie krótkich wierszy – dzieci powinny: przybliżyć sobie znaczenia przyjaciel i wierny jak również rozumieć konieczność przestrzeganie zakazu przed zbliżaniem się do psów nieznanych (3,4 l.)

F      „Jak Mruczek uczył się pływać” – zabawa ortofoniczna w oparciu o wiersz – dzieci powinny: ćwicz mięśni narządów mowy na spółgłoskach k i h (3,4 l.)

F      „Jakie to zwierze?” – zagadki słuchowe – dzieci powinny:  porównać głosy zwierząt, umiejętnie odróżnić szczekanie od innych znanych odgłosów;(3,4 l.)

F      „Azorek” – wyklejanka – dzieci powinny: kształcić precyzję ruchów, sprawności manualne palców; (4 l.)

F      „Pies As” – rysowanie patykiem – dzieci powinny:  rozwijać inwencję twórczą (3 l.)

F      „Czy znasz psa?” –qwiz - dzieci powinny: utrwalić wiadomości nt. psa (3,4 l.)

F      „Mój dzień” - rozmowy okolicznościowe – dzieci powinny: nabywać swobodę w wyrażaniu swoich myśli i przeżyć, w zadawaniu pytań dotyczących psa ( 3,4 l.)

F      „Puszek okruszek” – śpiewanie piosenki - dzieci powinny: podjąć próbę zaśpiewania piosenki indywidualnie lub grupowo

F      „Puszek okruszek” – rysowanie kredkami ołówkowymi – dzieci powinny: podjąć próbę ilustrowania piosenki – praca z dzieckiem uzdolnionym;

F      „Ukryty piesek” – zamalowanie powierzchni kartki i odkrycie pieska narysowanego świecą – dzieci powinny: wyrabiać płynność ruchów, - praca z dzieckiem mającym trudności;

             

 

MÓJ PIERWSZY BAL...

 

CEL GŁÓWNY: Uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami.

CEL KSZTAŁCĄCY: Wywołanie radosnego nastroju oczekiwania na swój pierwszy bal,

 

OBSZARY EDUKACYJNE: (CELE SZCZEGÓŁOWE)

I. EDUKACJA SPOŁECZNO - MORALNA

      1.   Poznaję zasady życia w rodzinie - poziom I p. 1,2, s.15 ; poziom II p.4, s.16

2.       Poznaje reguły życia w grupie – jestem samodzielny, umiem współżyć i współdziałać z innymi – poziom I p. 9,10 s.18 ; poziom II p.6,11,  s.19

3.  Poznaje swoje prawa i obowiązki oraz świat wartości moralnych – poziom I p.6,7 s.22 poziom II p 6,7 s.22-23

II. EDUKACJA ZDROWOTNA

3.       Dbam o swoje zdrowie – poziom I p.3 s.34; poziom II p.3 s.35; 

4.  Doświadczam samodzielności i przyswajam nawyki higieniczno – kulturalne – poziom I p.2 s.37; poziom II p.2 s.38;

III. EDUKACJA RUCHOWA

1.       Rozwijam swoją sprawność ruchową poprzez gry i zabawy ruchowe s.41

2.       Doskonalę sprawność ruchową poprzez ćwiczenia gimnastyczne(zabawy) s. 47

IV. EDUKACJA PRZYRODNICZA

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin