UZASADNIENIE OCENY NIEDOSTATECZNEJ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Piotr Postek klasa piąta
rok szkolny 2011/2012
I. Uczeń nie spełnił koniecznych wymagań edukacyjnych zawartych w przedmiotowym systemie oceniania:
• nie opanował zagadnień gramatycznych ani leksykalnych określonych w rozkładzie materiału
• nie potrafi budować spójnych zdań, nawet z pomocą nauczyciela
• nie potrafi zrozumieć ogólnego sensu tekstów ani rozmów
• nie potrafi zrozumieć prawie żadnych kluczowych informacji w tekstach ani rozmowach
• nie potrafi wydobyć żadnych potrzebnych informacji, by stosownie do nich zareagować,
• nie potrafi samodzielnie przekazać wiadomości, zadać sensownego pytania, ani odpowiedzieć na pytania innych osób
• nie potrafi samodzielnie wypowiadać się na żadne tematy określone w rozkładzie materiału
• nie potrafi wyrazić swoich potrzeb, preferencji, stanów, rad, sugestii, powinności, nakazów, zakazów, obowiązków ani przypuszczeń; braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają mu jakąkolwiek komunikację
• nie zabiera głosu w rozmowie
• nawet z pomocą nauczyciela, nie rozumie sensu przeczytanego tekstu i nie potrafi z niego wyodrębnić żadnych informacji
• nie potrafi korzystać ze strategii stosowanych podczas czytania
• nawet nie próbuje pisać zadań otwartych
• we wszystkich zadaniach pisemnych, nawet w przepisywaniu z tablicy, używa niepoprawnej pisowni i interpunkcji
• zeszyt przedmiotowy prowadzi niesystematycznie i niesamodzielnie przez co zeszyt jest nieprzydatny w procesie uczenia się, a od końca listopada nie może w ogóle go znaleźć, pisze w brudnopisie
II. Nagminnie nie wykonuje proc domowych.
III. Jest nieaktywny na lekcji.
V. Uczeń uczestniczył w dodatkowych zajęciach z angielskiego. W trakcie zajęć wykazywał zrozumienie wyjaśnianych zagadnień gramatycznych, jednak nie utrwalał ich w domu, poprzez wykonywanie otrzymanych ćwiczeń, dlatego na kolejnych zajęciach już nie pamiętał, czego się wcześniej nauczył. Nie zaliczył również materiału z pierwszego semestru.
sroka54