plan dla 3 - latkow pazdziernik.doc

(333 KB) Pobierz



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cykl

tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

3. 10.7. 10. 2011   DROGA DO PRZEDSZKOLA – ZNAKI DROGOWE.

Cel ogólny: Wprowadzanie dzieci w świat podstawowych zasad ruchu drogowego ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo                   w ruchu pieszych. 

I. Wycieczka na pobliskie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, poznawanie przez dzieci podstawowych zasad ruchu drogowego, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo i kulturę pieszych. (ad. 6, ad. 3)

 

Zestaw zabaw ruchowych  nr 3 wg Gniewkowskiego – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. (ad. 5)

 

II. „Uliczne sygnały”. Osłuchanie           z piosenką , zabawa w formie opowieści ruchowej wysnutej z treści piosenki z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych: bębenka, tamburyna. (ad. 8)

 

Ćwiczenia graficzne – Sygnalizator świetlny. Malowanie farbami plakatowymi kół – wybieranie koloru czerwonego i zielonego z wielu.           (ad. 14, ad. 9)

 

 

Językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

 

- Zestaw ćwiczeń porannych nr 5 wg H. Trawińskiej. (ad.5)

- Zabawy ruchowe:

Z elem. podskoku „Piłeczki”

Orientacyjno – porządkowa „Samochody jadą, samochody stoją

Z elem. czworakowania „Kotki piją mleko

Ze śpiewem „Jedziemy sobie do Krakowa. (ad.5)

 

- Sygnalizacja świetlna” – zapoznanie dzieci ze znaczeniem kolorów sygnalizatora: czerwony  -stój, zielony – droga wolna, w oparciu o wiersz „Ulica”(ad. 6)

 

- Zabawy ruchowe               i integracyjne:

„Krasnoludki”

„Murzynek”, „Balonik”,

(ad. 1, ad. 5, ad. 8)

 

- wie, co oznaczają kolory czerwony                    i zielony na sygnalizatorze

 

- potrafi rozpoznać kolor czerwony                     i zielony wśród innych

 

- potrafi chodzić                    w parze z kolegą

 

- słucha poleceń nauczyciela

 

- potrafi poruszać się             w rytm melodii

 

- bierze czynny udział  w zabawie                    

 

- potrafi wypełnić farbą kontur koła w odpowiednim kolorze   

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

3. 10.7. 10. 2011      DROGA DO PRZEDSZKOLA – ZNAKI DROGOWE.

Cel ogólny: Wprowadzanie dzieci w świat podstawowych zasad ruchu drogowego ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo                   w ruchu pieszych.

III. „Gdzie ukryły się koła?” – zapoznanie dzieci z kształtem koła. Rozpoznawanie form kolistych                w otoczeniu, zabawy                                         wykorzystaniem klocków Dianesa.(ad. 13)

 

Zestaw zabaw ruchowych  nr 3 wg Gniewkowskiego – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.(ad. 5)

 

IV. Jedzie auto” – taniec integracyjny na siedząco z wykorzystaniem metody B. Strauss. Utrwalenie piosenki „Uliczne sygnały  (ad. 8, ad. 6)   

 

V. Znaki drogowe”. Wykonywanie pracy z gotowych elementów. Gromadzenie doświadczeń konstrukcyjnych poprzez łączenie kilku elementów w całość. (ad. 19)

 

Zestaw zabaw ruchowych  nr 3 wg Gniewkowskiego – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.(ad. 5)

 

Umysłowa

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

Ruchowa

- zabawa z chustą animacyjną „Imiona”(ad. 14)

 

- Zabawy kołowe i tańce przy piosenkach i muzyce odtwarzanej z płyt CD oraz kaset. (ad. 8, d. 5) 

 

- „Przez takie głupstwo”. Słuchanie opowiadania           S. Rogaczewskiego. Dbanie o ład i porządek na drogach. (ad. 2, 14)

 

- zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci – wdrażanie do zgodnej zabawy. Rozumienie zasady nie zabierania dzieciom zabawek.(ad. 1, 2, 15)

 

- zabawy przy stolikach          z wykorzystaniem układanek, puzzli. (ad. 4)                    

 

- rozpoznaje w sali przedmioty koliste

 

- potrafi układać kompozycje z klocków

 

-  stara się samodzielnie zjadać posiłki                                                 

 

- potrafi zaśpiewać                  I zwrotkę piosenki

 

- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne

 

- potrafi przejść po odwróconej ławeczce

 

- wykonuje pracę wg wzoru – łączy elementy w całość

 

- potrafi dostosować określony ruch do muzyki.

 

 

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

10. 10. . – 14. 10. 2011  JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE

Cel ogólny: Rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw, poznawanie ich cech charakterystycznych, określanie smaku, zapachu, koloru, kształtu.

                    

I. Jesienią” – słuchanie wiersza M. Konopnickiej. Nabywanie umiejętności wyróżniania na obrazach i nazywania drzew owocowych (ad. 12, ad. 3)

 

Zestaw zabaw ruchowych  nr 3 wg Gniewkowskiego – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Wprowadzenie zmian i utrudnień.(ad. 5)

 

II. „Urodziny marchewki”. Odzwierciedlenie ruchem treści...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin