Cykl
tematyczny
Obszar edukacji, w którym działa dziecko i nauczyciel
Inne formy aktywności
Oczekiwane rezultaty
Uwagi
3. 10. – 7. 10. 2011 DROGA DO PRZEDSZKOLA – ZNAKI DROGOWE.
Cel ogólny: Wprowadzanie dzieci w świat podstawowych zasad ruchu drogowego ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo w ruchu pieszych.
I. Wycieczka na pobliskie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, poznawanie przez dzieci podstawowych zasad ruchu drogowego, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo i kulturę pieszych. (ad. 6, ad. 3)
Zestaw zabaw ruchowych nr 3 wg Gniewkowskiego – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. (ad. 5)
II. „Uliczne sygnały”. Osłuchanie z piosenką , zabawa w formie opowieści ruchowej wysnutej z treści piosenki z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych: bębenka, tamburyna. (ad. 8)
Ćwiczenia graficzne – Sygnalizator świetlny. Malowanie farbami plakatowymi kół – wybieranie koloru czerwonego i zielonego z wielu. (ad. 14, ad. 9)
Językowa
Ruchowa
Muzyczna
Plastyczna
- Zestaw ćwiczeń porannych nr 5 wg H. Trawińskiej. (ad.5)
- Zabawy ruchowe:
Z elem. podskoku „Piłeczki”
Orientacyjno – porządkowa „Samochody jadą, samochody stoją”
Z elem. czworakowania „Kotki piją mleko”
Ze śpiewem „Jedziemy sobie do Krakowa”. (ad.5)
- „Sygnalizacja świetlna” – zapoznanie dzieci ze znaczeniem kolorów sygnalizatora: czerwony -stój, zielony – droga wolna, w oparciu o wiersz „Ulica”(ad. 6)
- Zabawy ruchowe i integracyjne:
„Krasnoludki”
„Murzynek”, „Balonik”,
(ad. 1, ad. 5, ad. 8)
- wie, co oznaczają kolory czerwony i zielony na sygnalizatorze
- potrafi rozpoznać kolor czerwony i zielony wśród innych
- potrafi chodzić w parze z kolegą
- słucha poleceń nauczyciela
- potrafi poruszać się w rytm melodii
- bierze czynny udział w zabawie
- potrafi wypełnić farbą kontur koła w odpowiednim kolorze
Cykl tematyczny
Rodzaj aktywności
III. „Gdzie ukryły się koła?” – zapoznanie dzieci z kształtem koła. Rozpoznawanie form kolistych w otoczeniu, zabawy wykorzystaniem klocków Dianesa.(ad. 13)
Zestaw zabaw ruchowych nr 3 wg Gniewkowskiego – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.(ad. 5)
IV. „Jedzie auto” – taniec integracyjny na siedząco z wykorzystaniem metody B. Strauss. Utrwalenie piosenki „Uliczne sygnały” (ad. 8, ad. 6)
V. „Znaki drogowe”. Wykonywanie pracy z gotowych elementów. Gromadzenie doświadczeń konstrukcyjnych poprzez łączenie kilku elementów w całość. (ad. 19)
Umysłowa
- zabawa z chustą animacyjną „Imiona”(ad. 14)
- Zabawy kołowe i tańce przy piosenkach i muzyce odtwarzanej z płyt CD oraz kaset. (ad. 8, d. 5)
- „Przez takie głupstwo”. Słuchanie opowiadania S. Rogaczewskiego. Dbanie o ład i porządek na drogach. (ad. 2, 14)
- zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci – wdrażanie do zgodnej zabawy. Rozumienie zasady nie zabierania dzieciom zabawek.(ad. 1, 2, 15)
- zabawy przy stolikach z wykorzystaniem układanek, puzzli. (ad. 4)
- rozpoznaje w sali przedmioty koliste
- potrafi układać kompozycje z klocków
- stara się samodzielnie zjadać posiłki
- potrafi zaśpiewać I zwrotkę piosenki
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- potrafi przejść po odwróconej ławeczce
- wykonuje pracę wg wzoru – łączy elementy w całość
- potrafi dostosować określony ruch do muzyki.
10. 10. . – 14. 10. 2011 JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE
Cel ogólny: Rozpoznawanie i nazywanie owoców i warzyw, poznawanie ich cech charakterystycznych, określanie smaku, zapachu, koloru, kształtu.
I. „Jesienią” – słuchanie wiersza M. Konopnickiej. Nabywanie umiejętności wyróżniania na obrazach i nazywania drzew owocowych (ad. 12, ad. 3)
Zestaw zabaw ruchowych nr 3 wg Gniewkowskiego – rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej. Wprowadzenie zmian i utrudnień.(ad. 5)
II. „Urodziny marchewki”. Odzwierciedlenie ruchem treści...
aurelka11